امیر حاتمی برخی برنامه‌های وزارت دفاع در سال ۹۹ را اعلام کرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی از محصولات جدید دفاعی در سال ۹۹ خبر داد.

امیر حاتمی برخی برنامه‌های وزارت دفاع در سال ۹۹ را اعلام کرد

امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه‌ای تلویزیونی درباره وضعیت دفاعی کشور در سال ۱۳۹۸، خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

وی افزود: در سال ۹۸ تلاش کردیم که این وضعیت را حفظ و تثبیت کنیم. برای ما سال ۹۸ سال خاصی بود؛ چراکه فراز و نشیب‌های زیادی در این سال داشتیم. در واقع این فراز و نشیب‌ها از سال ۹۷ شروع شد و دشمنان ما خیلی علنی کشاندن ناامنی به داخل جمهوری اسلامی ایران را هدفگذاری کردند. البته ما همه اقدامات آنها را با قدرت پاسخ دادیم و دشمن هم متوجه شد با کارهای نیابتی نمی‌تواند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد.

وزیر دفاع با بیان این که «روند رو به رشدی را در حوزه تسلیحات و تجهیزات داشته‌ایم»، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ جزو سال‌های پر افتخار صنعت دفاعی بود. در حوزه پدافندی دو کار بزرگ یعنی سامانه پانزده خرداد و باور ۳۷۳ را بعنوان یک نقطه عطف پدافندی داشتیم.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه موشکی در سال ۱۳۹۸ با قاطعیت اعلام کردیم که همه موشک های جمهوری اسلامی ایران چه آنهایی که قبلا تولید شده است و چه آنهایی که جدید تولید شده، نقطه‌زن شده است.

وی با اشاره به طراحی، تولید و پرواز جت آموزشی کوثر در سال گذشته گفت: در حوزه هوایی خط تولید کوثر را ادامه دادیم که انشاءالله در سال ۹۹ چند محصول را از کوثر خواهیم داشت.

وزیر دفاع با بیان این که «در حوزه رزم زمینی هم سال گذشته رعد، طوفان و ارس ۲ را داشتیم»، اظهار کرد: در مجموع ۱۵۲ کار تحقیقاتی طراحی کرده بودیم و در حالی که دشمن با فشار حداکثری در تلاش بود ما به اهدافمان نرسیم اما بحمدالله تمام این ۱۵۲ پروژه به نتیجه رسید.

امیر حاتمی از به ثمر رسیدن ۲ تا ۳ محصول خوب در حوزه دریایی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ناوشکن دنا و یک ناو مین شکار انشاءالله به نیروی دریایی ارتش تحویل داده خواهد شد و در حوزه قایق های پرنده و قایق‌های تندرو نیز اتفاقات خوبی در پیش خواهد بود.

وی همچنین با بیان این که «در حوزه موشکی به‌خصوص موشک های زمین به زمین که به یک دقت کامل رسیدیم، کارهای ارتقاء کیفیت ویژه‌ای را انجام خواهیم داد»، تصریح کرد: از جمله این کارها افزایش اثرگذاری سرجنگی‌ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک‌ها موثر‌تر باشند. همچنین در سرعت، مانورپذیری و چابکی برنامه های تحقیقاتی بسیار خوبی وجود دارد.

وزیر دفاع با تأکید بر این که در حوزه کروز نیز انشاءالله کروز هواپایه را خواهیم داشت، گفت: در تحرک پذیری موشک های کروز یعنی شلیک در حال حرکت یک کار خیلی خوب دنبال می شود که بسیار مهم است و در سال ۹۹ شاهد آن خواهیم بود.

امیر حاتمی به دستاوردهای جدید در حوزه رزم زمینی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه رزم زمینی یک بسته خوب آماده خواهد بود هم در تسلیح بالگردها، بالگردها را برد ضدزره‌شان را بیشتر خواهیم کرد و توان پرواز و عملیات در شب را بیشتر خواهیم کرد.

امیر حاتمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات انجام شده در این وزارتخانه در زمینه مقابله با ویروس کرونا گفت: از روزی که متوجه شدیم کشور با موضوع کرونا مواجه شده است، بلافاصله ابلاغ کردم ظرفیتی که در تولید ماسک و همچنین مواد اولیه مواد ضد عفونی مثل الکل برای مأموریت های دیگری داشتیم، در افزایش ظرفیت یابد. در این راستا ظرفیت تولید ماسک در وزارت دفاع را از تولید روزانه ۳ هزار قطعه، بلافاصله به ۳۵ هزار قطعه رساندیم.

وی ادامه داد: در این فاصله بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار قطعه ماسک N95 و ۲ میلیون و پانصد لیتر مواد ضد عفونی تولید شده در اختیار نیروهای مسلح و مجموعه های بهداشتی وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وزیر دفاع اظهار کرد: ظرفیت تولید لباس و اقلامی مثل برانکارد ایزوله آمبولانس های ایزوله که از نیازهای نیروهای مسلح برای استفاده در جنگ‌های نوین بود که به سرعت در اختیار موضوع کرونا قرار گرفت.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها