درخواست چندین باره نمایندگان: شهرها را قرنطینه کنید/نیروهای مسلح کنترل شهرها را در دست بگیرند/تشکر ویژه از پزشکان و کادر درمانی

کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه‌ای از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا» قدردانی کردند.

درخواست چندین باره نمایندگان: شهرها را قرنطینه کنید/نیروهای مسلح کنترل شهرها را در دست بگیرند/تشکر ویژه از پزشکان و کادر درمانی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس در بیانیه ای از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا، قدردانی کردند.

متن بیانیه اعضای کمیسیون امنیت ملی به شرح ذیل است:

جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سلام و تحیت

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از زحمات، تلاشها، ایثارگریها و فداکاریهای حضرت عالی و همکارانتان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهاد علیه «ویروس کرونا» تقدیر و تشکر نموده و اعلام حمایت می کند، این تلاش و تعهد هرگز فراموش نخواهد شد.

نیروهای مسلح باید از همان روز ۲۵ اسفند کنترل شهرها را در دست می‌گرفتند

سید محمد جواد ابطحی در گفتگو با ایسنا در خصوص طرح «فاصله گذاری اجتماعی» برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: مسئولان باید خیلی زودتر چنین طرح‌هایی را اجرا می‌کردند. جالب است برخی می گویند موج دوم سفرهای نوروزی آغاز می‌شود، این سخنان چه معنی می دهد!؟ باید سفت و سخت از تردد خودروها و سفرهای مردم جلوگیری کرد. نیروهای مسلح باید از همان روز ۲۵ اسفند کنترل شهرها را در دست می‌گرفتند و با اعمال مقررات سختگیرانه مانع از هر گونه تردد غیر ضروری می‌شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید به اقشار مختلف مردم و به خصوص به افرادی که روز مزد هستند کمک معیشتی کنند. هند به درستی اعلام کرد که ۲۱ روزِ مستمر هیچ کس حق ندارد از خانه خود خارج شود و شهرها را قرنطینه کرد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود. بنابراین شهرهای ایران هم باید حداقل ۳ هفته قرنطینه شود تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود به این معنا که مقررات سفت و سخت برقرار شود و مثل چند روز گذشته نباشد که دسته های عزاداری راه بیندازند و مراسم تشییع جنازه برگزار کنند.

ابطحی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود، گفت: با توجه به حجم مسافرت ها و تردد در شهرها خیلی دیر اقدام کردیم و طرح فاصله گذاری اجتماعی باید از همان روز ۲۵ اسفند اجرا و مقررات منع آمد و شد برقرار می‌شد. بسیاری از افراد متاسفانه رعایت نمی‌کنند و به راحتی و بدون هیچ حفاظی در شهرها تردد می‌کنند و خود را مسئول نمی‌دانند. عاجزانه از مردم درخواست داریم اصول بهداشتی را رعایت و در قبال یگدیگر احساس مسئولیت کنند.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    همه میگن مسئولین. پس شما چکاره ای؟

  • .
    0

    فاصله گذاری اجتماعی؟!!!!!!مثل سیزده بدر که ۴۰ سال میگن روز طبیعت و خودشون روبروی ملت قرار داده اند. چرا از اسم قرنطینه وحشت دارید .چرا با معانی کلمات و شعور مردم بازی می کنید عافل از اینکه ملت راه خود را می رود مثل چهارشنبه سوری که ۴۰ سال با مردم لج می کشید و هی میگید چهارشنبه اخر سال

  • ب
    0

    تنها کاری که شده درست کردن اصطلاحات معادل است. درخانه بمانیم = قرنطینه/ فاصله گذاری اجتماعی= بستن جاده ها / همین.

  • حامد
    0

    کودتا در پیش است

  • کادر بهداشت محیط
    0

    تشکراز کادر درمان!!!این همه کادر بهداشت غربالگری میکنه ،ورودی شهرها تب سنجی میکنهمراکز و اماکن شلوغو میبنده،اموزش میده تاساعت از ساعت ۸صبح تا ۱۲شب تو قرنطینه خونگی افراد مشکوک سمپاشی و اموزش میدن اینا کارنیستن.؟؟دلیل قدردانی نکردن از کادر بهداشتو نمیدونم.همین کم کاری تو حوزه بهداشت باعث این مشکلات شده.

  • علوی
    0

    متاسفانه دولت با عدم اجرای طرح محدودیت تردد ها از ۲۵ اسفند در واقع جان ملت ایران را فدای ۳ میلیون مسافر بی احساس مسئولیت کرد.

  • یا علی
    0

    اگر رئیس جمهور قبول می کرد ارتش و سپاه پاسداران از 20 اسفند تا 15 فروردین با کمک وزارت بهداشت کار را تمام می گرد فرصت از دست رفته حالا به فکر کنترل اجتما عی افتاده اند 8 میلیون در سفر اند

  • علی فاتح
    0

    شق القمرکه نمی خواهید انجام دهید بستن ورودی شهرها همین ساعت هم که انجام شود حداقل35روزتاخیردارد بااطلاعیه صادرکردن که کار پیش نمیره کلیه ادارات غیرضرور وشرکتهای خصوصی که فعلا بوجودشان نیازنیست تعطیل کنید ملت هم که اکثرا درسامانه ثبت نام کرده اند کسی هم خدای ناکرده بیمارباشد که نمی خواهد دروغ بگوید چون باید درمان شود.

  • خرم
    0

    سلام پدر روحانی

  • دلباز یاسوج
    0

    نمایندگان مجلس اگر سواد داشتند و جایگاه خود در قانون اساسی را می دانستند که نیاز به درخواست و التماس نبود، شما جایگاه قانون گذاری و مهم تر از آن نظارت بر اجرای آن (نظارت بر دولت) را دارید ولی چون انتصابی هستید چون به ملت تحمیل شدید چون دچار انحراف هستید و هزاران چون دیگر لذا به جای استفاده از ابزار قانونی به التماس روی آورده اید تاریخ درباره شما چه خواهد نوشت؟

  • نوروز
    0

    ملانصرالدین برفهاراازجلودرب اتاق میریخت روپشت بام گفتندملاچرابرفهارامیریزی روپشت بام گفت میخام راهم بازبشه فرداش دیدندملاداره برفهاراازپشت بام میریزه جلودرب اتاق گفتندملا پس چی شدخودت میدونی چکارمیکنی گفت پشت بام سنگین شده هم آب میده هم داره خراب میشه روسرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها