حدود ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی نظارت بهداشتی شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از نظارت بهداشتی و شرعی بر استحصال و تولید هزار و ۲۹۷ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های دام این استان از ۲۵ اسفند پارسال تا پنجم فروردین ماه خبر داد.

حدود ۱۳۰۰ تن گوشت قرمز در خراسان رضوی نظارت بهداشتی شد

احمد شریعتی اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در گشتارگاه‌های دام خراسان رضوی ذبح شد.

وی افزود: تمام مراحل کشتار دام شامل معاینه قبل، حین و بعد از کشتار و استحصال گوشت با نظارت بهداشتی دامپزشکی صورت گرفته و لاشه‌ دام‌ها نیز پس از کشتار مدت ۲۴ ساعت در پیش سردکن نگهداری و پس از ممهور کردن با خودرو سردخانه‌دار به قصابی ها حمل می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بیان کرد: طرح تشدید نظارت بر سلامت و امنیت غذایی در خراسان رضوی با محور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در قالب فعالیت ۱۲۰ گروه بازرسی و متشکل از ۲۵۰ کارشناس دامپزشکی در ایام نوروز در حال اجراست.
شریعتی گفت: با تشدید اقدامات نظارتی به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی ناشی از عرضه فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی به ویژه در شرایط شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، تمامی رستورانهای بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتلها، میهمانپذیرها و بیمارستانها بازدید می‌شود.
وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را به سامانه ‌ ۱۵۱۲ دامپزشکی خراسان رضوی اطلاع دهند.
طرح تشدید نظارتهای نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر پیشگیری از بیماری کرونا تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها