محدودیتی در توزیع گوشت و مرغ منجمد وجود ندارد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: با توجه به ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام، محدودیتی در توزیع گوشت و مرغ منجمد وجود ندارد.

محدودیتی در توزیع گوشت و مرغ منجمد وجود ندارد

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت عرضه گوشت و مرغ منجمد اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، گوشت و مرغ منجمد با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های ادارات و اصناف سطح شهر توزیع می‌شود.

قیمت هر کیلو گوشت منجمد ۴۰ هزار تومان

او افزود: هم اکنون هر کیلو سردست گوساله منجمد وارداتی با قیمت ۳۸ هزار تومان و مرغ ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان در اختیار فروشگاه‌ها و اصناف قرار می‌گیرد که آن‌ها موظفند گوشت را با نرخ ۴۰ هزار تومان و مرغ را ۱۲ هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه کنند.

سالمی با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع گوشت و مرغ منجمد وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام، توزیع گوشت و مرغ منجمد تا ۱۵ فروردین در خرده فروشی‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، متخصصان عفونی و کارشناسان تغذیه مردم را به استفاده از گوشت و مرغ منجمد ترغیب می‌کنند چرا که در پروسه تولید، این امکان وجود دارد که محموله‌های گوشت و مرغ به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما به سبب آنکه گوشت و مرغ منجمد در ماه‌های قبل تولید شده دیگر این نگرانی وجود ندارد.

به گفته او، با توجه به پوشس نایلونی گوشت و مرغ منجمد امکان ضدعفونی وجود دارد، هر چند که در زمان تولید گوشت و مرغ منجمد بحث ویروس کرونا مطرح نبوده است.

مرغ مازاد تولیدکنندگان خریداری می‌شود

این مقام مسئول درباره آخرین جزئیات خرید مرغ از مرغداران بیان کرد: با توجه به مازاد تولید و گلایه‌مندی مرغداران از وضعیت بازار، پشتیبانی امور دام در تمامی استان‌ها مرغ مازاد مرغداران که کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می‌شود، خریداری می‌کنند.

به گفته سالمی، هر کیلو مرغ خط یک با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و خط دو ۱۳ هزار تومان از مرغداران استان‌های مختلف خریداری می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران درباره آخرین وضعیت توزیع نهاده‌های دامی بیان کرد: پشتیبانی امور دام ۱۵۰ هزار تن ذرت در بین مرغداران توزیع می‌کند، ضمن آنکه عرضه کنجاله سویا در بازارگاه نهاده‌های کشاورزی صورت می‌گیرد.

او در پایان قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بندر را ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و در استان ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و ذرت در بندر یک هزار و ۳۵۰ تومان و استان یک هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها