چرا برخی با حضور پزشکان بدون مرز در ایران مخالفت می‌کنند؟

درحالی که سازمان پزشکان بدون مرز حدود سی سال است در کشور فعالیت دارد و در بزنگاه های مختلف چون زلزله بم و سیل سال گذشته به آسیب‌دیدگان کمک‌رسانی کرده، حالا با حضورشان و ساخت بیمارستان صحرایی در اصفهان مخالفت شده است.

چرا برخی با حضور پزشکان بدون مرز در ایران مخالفت می‌کنند؟

درست زمانی که آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور افزایش شدیدی پیدا کرده­ بود و خبرهایی مبنی بر کمبود امکانات بهداشتی برای بیماران، کادر درمانی و همچنین تخت های بیمارستانی برای پذیرش مبتلایان منتشر می شد؛ سفیر ایران در فرانسه از کمک سازمان پزشکان بدون مرز به ایران خبر داد. بهرام قاسمی در توییت خود خبر داد که روز یکشنبه اولین هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز، شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباسهای کادر درمانی و ... راهی تهران شده است.

سابقه حضور پزشکان بدون مرز در ایران

سازمان پزشکان بدون مرز، یک سازمان مردم نهاد و غیر دولتی است که از سال ۱۹۷۱، فعالیت خود را آغاز کرده است. البته این نخستین باری نیست که این سازمان پا به ایران گذاشته است. بنابر گزارش این سازمان، حدود ۳۰ سال است که پزشکان بدون مرز در ایران فعالیت می کنند. کمک به زلزله زدگان بم در سال ۱۳۸۲ و همچنین کمک به سیل زدگان لرستان، خوزستان و گلستان در سال گذشته از جمله بزنگاه های حضور این سازمان در ایران بوده است. علاوه بر کمکهای اضطراری، این سازمان به بی پناهان و آسیب دیدگان در تهران و مشهد نیز کمک می کرده. همچنین از سال ۹۱ در جنوب تهران و از سال ۹۷ در مشهد، برای جمعیت آسیب‌پذیر و کسانی که از خدمات درمانی محروم بودند، امکانات بهداشتی- درمانی فراهم کرده است.

سازمان پزشکان بدون مرز، نهادی غیردولتی است

اما حالا به نظر می رسد درحالی که این سازمان، سال هاست در ایران فعالیت دارد، برخی در کمک آن برای مقابله با ویروس کرونا سنگ‌اندازی می‌کنند. روز گذشته پس از دومین توییت سفیر ایران در فرانسه درباره ارسال دومین محموله این سازمان، وهاب زاده، خبرنگار سابق فارس که حالا مشاور وزیر بهداشت است، در توییتی نوشت: با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، فعلا نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

بعد ازاین هم، حسین شریعتمداری ، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت و گو با خبرگزاری فارس، حضور این سازمان را به دلیل دشمنی فرانسه با ایران، ماجرای خونهای آلوده در دهه ۶۰، دادن پناهندگی به برخی از فعالان سیاسی سابق در ایران و همچنین اظهارات رهبری مبنی بر بی اعتمادی به آمریکا و متهم بودن آمریکا به دست داشتن در اشاعه این ویروس، حضور این سازمان در کشور را رد کرد.

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز، یک نهاد غیردولتی است که به دولت فرانسه وابستگی ندارد و از آنجا که تعدادی از پزشکان فرانسوی از نخستین افراد حاضر در این مجموعه بوده اند، مقر این سازمان در فرانسه است. بنابراین به نظر می رسد استناد شریعتمداری به بیانات رهبری مبنی بر بیاعتمادی به آمریکا، با یک سازمان مردمی که سال هاست در مشهد و تهران فعالیت دارد، مرتبط نیست.

علاوه بر این­ ها حضور نهادهای بین المللی در مواقع حساس مانند آنچه در موعد زلزله بم اتفاق افتاد، نه تنها توانست به عبور از بحران کمک کند، بلکه به نوعی احساس همبستگی و ارتباط فرهنگی منجر شد؛ ارتباطاتی که زمینه‌ساز کمک به زلزله زدگان بم و ارسال کمک‌های اولیه و نقدی به آنها شد.

مدیر روزنامه کیهان در این توطئه انگاری تنها نبود؛ بلکه شماری از کاربران شبکه های اجتماعی هم او را همراهی می‌کردند، برخی می‌پرسیدند اگر دسیسه‌ای پشت پرده نبود، پس چرا این سازمان به مردم ایتالیا و دیگر کشورها کمک نمی‌کند؟ این در حالی است که بنابر اعلامیه این سازمان، هدف پزشکان بدون مرز از ابتدای تاسیس، کمک به مردم آسیب پذیر در کشورهای کمتر توسعه یافته است. اوکراین، آذربایجان، آلبانی، آنگولا، ارمنستان، بحرین، بلاروس، بنین، بولیوی، ترکمنستان، اوگاندا، ازبکستان، ونزئلا، یمن، افغانستان، ویتنام، زیمباوه و ... از جمله کشورهایی است که پزشکان بدون مرز در آن حاضر شده و گزارشهای مفصلی درباره جزئیات کمک‌رسانی‌شان در سایت خود که در ایران هم فیلتر است، منتشر کرده‌اند.

البته درحال حاضر نیز این سازمان، در چهار بیمارستان بومی ایتالیا مستقر شده و به بیماران کمک می کند. علاوه بر این، سازمان پزشکان بدون مرز درحال شناسایی بی‌خانمان‌ها و قشر آسیب‌پذیر و مستعد این بیماری در فرانسه است تا آنها را تحت درمان قرار دهد.

درخواست‌های ایران برای مقابله با کرونا

همه این ها درحالی است که معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، دو شماره حساب ریالی و ارزی برای دریافت کمک‌های نقدی ایرانیان داخل و خارج کشور به منظور پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرده است. برخی دانشگاه های علوم پزشکی در شهرهای مختلف نیز با ارسال پیامک تلفنی با عنوان «کمک های شما بزرگترین پشتوانه کادر درمان در مبارزه با کرونا است» از مردم خواسته‌اند تا به حساب بانکی آنها کمک نقدی واریز کنند.

از طرفی دیگر، سفارت ایران در چین با اعلام یک شماره حساب کمک‌های مردم چین را جمع آوری کرد. طبق اعلام ایران در ۲۴ ساعت مردم چین بیش از ۵۰۰ هزار دلار به ایران کمک کردند.

۲۲ اسفندماه نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام کرد که از صندوق بین المللی پول درخواست کرده تا برای مقابله با کرونا به ایران کمک کند. رئیس بانک مرکزی کمک درخواستی را پنج میلیارد دلار اعلام کرد.

حال این پرسش مطرح است چرا درحالی که بیش از یک ماه از شیوع کرونا در کشور می گذرد و اخبار از کمبود ظرفیت بیمارستانی برای مداوای بیماران، حکایت دارد، باید با حضور پزشکان بدون مرز مخالفت شود؟ آن هم درحالی که بیمارستان‌ها و کادر درمانی هنوز در مواردی با کمبود تجهیزات روبه رو هستند!

آیا آسیب مجموعه مردم از این بیماری کمتر از آن چیزی است که زلزله بم و سیل لرستان، خوزستان و گلستان به جای گذاشته است؟

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • ناشناس
    0

    تقصیر ندارند به‌ غربیها هیچ وقت نمیشود اعتماد کرد مگه قبلا فرانسه خون آلوده به ایران ارسال نکرد چرا باید زیادی خوشبین باشیم

    نظرات شما -
    • خبرگان
      0

      چطور کمونیستها خوبن( روس با قرنها تجاوز و خیانت به این مملکت یا چین با ساخت و انتشار ویروس در دنیا ) یا عراق باتجاوز و حمله نظامی به ایران چقدر جوانان و مردم بی دفاع را شهید کرد یا فلسطین و لبنان و اردن و یمن که در زمان جنگ تجهیزات نظامی و سرباز(مزدور) به عراق داده بودن

  • داود
    0

    یه مقدار با فکر و منطق نظر خود را بیان کنیم. به این پزشکان بگوئید بروند دستمال توالت برا فرانسوی‌ها توزیع کنند. مومن از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه.لطف کنید سنگ فرانسوی‌های خائن رو به سینتون نزنید.چشم و امیدتون به داخل باشه.

    نظرات شما -
    • مجید انصاری
      0

      خودتو بزار جای اونی که یه عزیزشو از دست داده بعد نظر بده لطفا،، الان تو این شرایط که مسعولین بهداشت میگند اگه مریضی برو خونه بخواب و خود درمانی کن ، ۵۰ تا تخت که هیچی یه دونشم مفیده. بعد هم نمیشه همه دنیارو به عنوان دشمن در نظر بگیریم!!!!

    • امیدوار
      0

      ما هم عزیز از دست دادیم ولی توکل بر خدا وامید به ظرفیت داخلی رو پشتوانه خودمون قرار دادین.خدا رو شکر با وجود وزارت بهداشت ،سپاه و ارتش انقلابی بر مشکلات فائق می آییم.

  • کاربر ناشناس
    0

    افرادودست اندرکاران خبرفوری کم کم بوشون درمیادوقتی که دلسوزان نظام میگن اینامورددارن دایه دلسوزترازمادر۰۰۰۰؟!!!!

  • حامد
    0

    ۴۸ تخت با یک پزشک اورژانس جار و جنجال پزشکان بدون مرز. همه کاری که این پزشکان می خواستند بکنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا نظام جمهوری نا اسلامی ایران چرا با دنیا سرجنگ دارند چرا خودشان با تروریست های العاقاعده طالبان گی حرام داعش همکاری می کنن و به تروریستهای دنیا سلاح و پول ملت خاک برسر را خرج خرابکاری می کنن معلومه اگر این گروه نا اسلامی که در راس قدرت هستن به خاطر منافع شان جنجال به پا می کنن

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      واقعا که نادانی حالا ما تروریستیم و آمریکا و عربستان وهابی و انگلیس و اروپا و تو غیر تروریست ؟!!! جالبه !!!

    • کاربر ناشناس
      0

      البانی چه خبر می گن کرونا اونجا هم اومده

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا نظام که خود حامی ویار تمام تروریست های دنیا است خود را شرمنده نمی داند و افتخار می کند که یه ترپریست ها سلاح و پول میدهت چرا با اورپا ستیز می کند دلیل ش چیست

    نظرات شما -
    • داود
      0

      وطن فروش

    • اشکان
      0

      لجن به تمام معنایی

    • کاربر ناشناس
      0

      بهتره یه کم رو فارسیت بیشتر کار کنی تا مسلط تر بتونی بنویسی اموزش زبان فارسیت زیاد جالب نبوده بگو استادتون رو عوض کنند

  • استاد س
    0

    سلام شما کشور خود و توانایی پزشکی ایران را با آذربایجان، آلبانی، آنگولا، ارمنستان، بحرین، بلاروس، بنین، بولیوی، ترکمنستان، اوگاندا، ازبکستان، ونزئلا، یمن، افغانستان، ویتنام، زیمباوه مقایسه میکنید ؟ این توحین به توانمندیهای سیستم بهداشت و درمان کشور نیست ؟ من در چند کشور و بحران با این پزشکان بدون مرز کار کرده ام ، چون شغل من این است ، و با روش و رفتار آنها آشنا هستم ، حدود ۵۰درصد از آنها خدمت گذار بشریت هستند ، بقیه ..... عزت ایرانی خودت را حفظ کن در کاری که تخصص نداری نظر نده تاریخ را با دقت و تفکر مطالعه کن نگاه حزبی و جناحی را کنار بگذار

  • علی پور
    0

    مشکل درمدیریت است که اجازه می دهد اجازه می دهد اشخاص غیرمسئول دخالت کنند اگرنظم نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود .مملکت رهبری فرزانه وحکیم دارد .شورای امنیت ملی دارد .نیروهای متعهد اطلاعات دارد.وزارت بهداشت وپزشکان هستند چرا هرکسی دخالت می کند .ماباید ذرامردرمان روشی پروتکل درمان ایران وچین رابکاربگیریم وموش ازمایشگاهی دیگران نشویم

  • داود
    0

    فکر می کردم با وجدان هستید.نظر افراد معلوم الحال و خائن به وطن و نظام رو سریع تو قسمت نظرها انتشار می دید. نمک جمهوری اسلامی رو می خورید و نمکدون میشکینید.

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      وقتی تفاوت مجهول الحال و معلوم الحال رو نمیدونی بهتره نظر ندی و نقش قاضی رو بازی نکنی!!! این مملکت مال ۸۵ ملیون ایرانیه نه تو !!!

    • داود
      0

      عزیزم در جواب شما که خیلی ناراحت شدی !!!! تو فرق معلوم الحال و مجهول الحال نمیدونی!!!معلوم الحال یعنی اینکه با این نظری که از روی کینه و خصومت نوشته حالش معلومه که یا خائن هستش یا جمهوری اسلامی قدرتمند جلوی کثافت کاریاشو گرفته.لطف کن قضاوت نابجا نکن. و منافقانه عمل نکن.

  • عباس
    0

    آیا آسیب مجموعه مردم از این بیماری کمتر از آن چیزی است که زلزله بم و سیل لرستان، خوزستان و گلستان به جای گذاشته است؟ نه عزیزم مسأله فرق می کنه الآن مسأله رواج یک ویروس مشکوک است که ممکن است یک سلاح بیولوژیکی باشد حضور هر نیرو خارجی در حکم یک خطر بالقوه است شاید در میان این افراد کسانی باشند که با اهداف خاص مثل گزارش نویسی و یا اقدامات تکمیلی وارد شده باشند!!!!! زلزله و سیل مسأله اش کاملا جداست هرچند که آن زمان هم دولت اصلاح طلب بی تدبیری کرد ما نیازی به کادر درمانی خارجی نداریم متخصص به اندازه کافی داریم 50 تخت بستری هم دردی را دوا نمی کند اگر مرد هستند تحریم ها را بردارند تا هرچه را که نیاز داریم خودمان بخریم

  • حقگو
    0

    موضوع اینجاست ایران یک کدخدا ورهبرندارد اداره حکومت ایران شبیهه ملوک الطوایفی است هرکی یکجورساز میزند ودستور میده از آبدارچی وزارت نفت بگیرتا بقیه

  • ملت
    0

    چرا بعضی خودرابه نادانی می زنندپزشکان بدون مرز یک NJo است ربطی به دولت فرانسه ندارد مقر آن درفرانسه است وقتی می شود با کمک بشر دوستانه جان انسانها را نجات داد توهم دشمنی بر داری درجایی که برای تنفس بنت نداری وملت بدبخت با مدیریت زیر صفر این دولت میمیرند خجالت بکشید تاریخ درموردشما بد قضاوتی خواهد کرد توهم تاکی وکجا

  • ایرانی خو
    0

    اینها چه خیال کردند بروند بیماران را از حیاط بیمارستان ها ی اروپا جمع کنند ما مشگل داریم نه چهل تخت اینها می خواهند ایران را تحقیر کنند آنها اجازه ندادند ماسک های خریداری شده بیاوریم آنها میلیارد ها دلار مارا بلکه کردند حالا می خواهند به ما صدقه دهند

  • ازاد
    0

    کاربر نا شناس یا سنت کم است ویا احمق آنها می خواهند دارو هایشان بر روی بیماران ما آزمایش کنند

  • دلسوز
    0

    یک موی گندیده پزشک های خودمان با همه شأن عوض نمی کنم هرکس شگ دارد درمورد غربی ها برود تاریخ را مطالعه کند بیماری از طرف خودشان بود ولی این بار از ✋ شان در رفت این بار گلوله کمانه کرد

  • محسن
    0

    این که جواب درخواست وام ایران رد میشه وایران به جلسه دعوت نمی‌شود بعد به بهانه بیمارستان می‌خواهند وارد ایران شوند. جای تعجب دارد.فراموش نکنیم حضور خانم اشتون در تهران وکیف زیان هایی داشت که بعد ها مردم ما و آنجا متوجه شدند. اگر بنا باشد آنها در ایران (اصفهان ) بیمارستان موقت48تخته بزنند باید حرکات آنها زیر نظر نهاد های اطلاعاتی باشد.

  • کیان
    0

    این تیم پزشکان بدون مرز شامل دو پزشک و ۸ غیر پزشک بودند، آیا اینها چه کمکی میتوانستند بکنند؟ ۲. در شرایطی که علت انتشار کرونا مشکوک است ، چرا اجازه بدهیم در روند درمان کشور افراد بیگانه دخالت کنند؟ ان هم فرانسه که قبلا" خون آلوده به ایدز به ایران تحویل داده بود و بیماران تالاسمی ما را هم الوده به ایدز کرده بود ؟ حالا بشویم موش آزمایشگاهی؟ مثل آلمان‌که مواد شیمیایی به صدام داد و بعد در درمان جانبازان شیمیایی ما نتیجه را بررسی میکرد

  • کاربر ناشناس
    0

    باسلام با وجود فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جنگ بیو لوژیک و احتمال حملات از این دست هیچ لزومی به واردات دوستان خائن و وطن فروش تو این زمان را نیاز نمیبینیم و باید به فرمایشات رهبر معظم گوش فرا دهیم تاضربه نخوریم و بدانیم سگ زرد برادر شغال است و به هیچ کشور حتی پزشکان بدون مرز در حال حاضر اعتماد نکنیم....

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی کشور ما بی حساب و کتاب است چرا دنبال مقصر کشورهای دیگر میکردیم.وقتی شیوع در کشوری است چرا بدون کنترل و قرنطینه مسافر و آلودگی وارد کشور شده؟!! بدون هماهنگی بین المللی نمیشود کنترل کرد خود چین هم در آخر مجبور شد شفاف باشد و همکاری کنند.

  • کاربر ناشناس
    0

    باسلام تو این برهه از زمان فقط و فقط باید به فرامین رهبری گوش کرد رهبری را که مورد تایید تمام سیاستمداران خارجی و داخلی به عنوان بهترین رهبر دنیا ازش نام میبرن را گوش نکنیم و بیاییم به یه مشت خائن وطن فروش و دست نشانده گوش کنیم.سگ زرد برادر شغاله و اروپائیها نشون دا دن از امریکائیها بدتر نباشن بهتر نیستن و همچنین پزشکان بدون مرز ..یعنی کشور ما اینقدر در مانده شده که کمک یه مشت خائن رو اون هم تو این برهه از زمان گوش کنه نه جونم کور خوندید دفعه قبل خون آلوده وارد کشور کردید بسه مومن از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه برید به عمو سامتون بگید نتونستیم کلاه سر ایرانیها بذاریم چون یه رهبر بزرگ و فهیم و دانا به امور دارن...اره جونم خودتونید

  • کاربر ناشناس
    0

    ما به غربیها و نفوذیهاشون اعتماد نداریم فرانسه قبلا حسابشو پس داده الان ایتالیا و اسپانیا نیازمند به کمکه چرا امریکا و اروپا به جای لغو تحریم فقط علاقمند شدند پزشک بفرستند اموال بلوکه شده ایران رو ازاد کنند تحریمها رو بردارند خودش بزرگترین کمکه

    نظرات شما -
    • داود
      0

      احسنت به بصیرتی که داری.

  • کاربر ناشناس
    0

    چونکه آنها از رنج مردم منافع می برند

  • دوست دار کلیه انسانها
    0

    به احتمال زیاد پنهان کاری وجود دارد.وجود آنها باعث آشکار شدن میشد.

    نظرات شما -
    • عقاب تیزپرواز
      0

      دقیقاهمینه

    • عقاب تیز بین
      0

      عقاب تیز پرواز ،پرواز کن برو آمریکا ،اونجا پنهان کاری ندارن.رفتی خیر امواتت دستمال توالت براشون ببر.

  • ح
    0

    اگر اجازه بدن و وارد کشور بشن میتونن به درد ملت گوش بدن فاصله طبقاتی را ببینن گوشه ای از فقر و عقب ماندگی ایران را خواهند دید اگر ده درصدشون دیده ها و شنیده هاشون را منتشر کنن اونوقت باید بازرسین حقوق بشر بیان و الی آخر

    نظرات شما -
    • علی
      0

      چی میگی بنده خدا؟ یکم مطالعه داشته باش... چشمت رو بستی دهنت رو باز کردی

    • هوشیار
      0

      آلبانی چه خبر عزیزم.چشمتون کور .از همون فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) دیپورت شدن.

  • تشکری
    0

    خاک برسرت که ایران رابااین کشورهایکی مکنی ازشماجماعت خائن تواین کشور بایدترسید جانبازان شیمیایی می بردن ببینن چجوری جوادده وخون های آلوده فرانسه پزشگان بدون مرز برا امسال شماها چقرنان دارد که دارید ایران را با عقب مانده ترین کشورها یکی حساب می کنیدکلاسفیدنشان برا سوری هاچکارمیکردن شرم بکنیدایران راباهرکشوری یکی نکنید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      واقعا خاک تو سر تو با این تفکراتت،متن را بخوان بعد نظر بده

    • سعید
      0

      خاک برسربی سوادت که توهم توطئه سرتاپای وجودت روگرفته وخاک برسرکسانی که پزشکان بدون مرز روجاسوس می پندارند. واقعا متاسفم

  • علی
    0

    پزشکان بدون مرز !!!!!!! اسم پرمعنایی ست .برن ایتالیا و اروپا را جمع کنند.چراغی که بر خانه رواست بر مسجد حرام ست .دولت اگر مدیرباشد هزاران نفردرایران خودجوش این بحران توابین می بردند.اگرایندنهادها کارایی داشتند حداقل اروپا دچار بحران نمی شد.یامی رفتند چین به آنها کمک می کردند .بیان داخل ایران راحت با تجهیزات تحقیق کنند آنهایی که مردند مردند ولی آنهایی که زنده چطور زنده ماندن وتوطئه بعدی .....

  • .
    0

    ای داد بی داد با فرهنگ ۱۰ هزار ساله ایران چه ها که نکردند.در این قبیل حوادث تمام کشورهای جهان اعم از غنی یا فقیر بخاطر حس همدردی و بیان روح همکاری انسانی اعلام همکاری می کنند بدون در نظر گرفتن ارزش مادی کمک ها.پس زدن کمک دیگر ملل ها از یک کشور با این سابقه تمدن بعید و مایه تاسف است

    نظرات شما -
    • علی آبادی
      0

      سلام برادر عزیز، می دانم ایرانی هستی و ایرانی ها معروف به تعارف در دنیا هستند ولی واقعیت چیز دیگه است.چطور ماسکهای که از کشور های اروپایی خریدیم رو تحویل نمیدن.بعد با ۱۰۰۰ عدد ماسک چند تا لباس پرستاری و یک چادر و بدون پزشک متخصص میان برای کمک!!!! یه خورده ساده نباشید.

  • مدافع حقیقت
    0

    اینها بی طرف نیستند مدت سی سال است در ایران فعال هستند واما چه فعالیعتی دارند اینها در جاهای حساس نفوذ کرده اند و اطلاعات حساس ایران را به سازمانهای جاسوسی سیاو موصاد ارسال می کنند در ایران کسانی از اینها حمایت می کنند که خودشان دوتابعیتی هستند و بخاطر منافع گروهی و حزبی خودشان از اینها حمایت می کنند البته گردانندگان قبیله ای خبرفوری هم از اقدامات دولتی ها و جاسوس ها دفاع می کنند و مقالات گذای آنهارا منتشر می کنند

  • علی
    0

    سلام.دوستان عزیز باهم جدل نکنید.موضوع این است که همه آنها به فکر خودشان هستند .به فکر منافعشان.پس بهتر است ما هم به فکر وطنمان باشیم به فکر بیمارانمان.به فکر نجات از این وضعیت.تصمیم گیری را هم به عهده اهل فن.یعنی اهل فن همان موضوع.باید کادر پزشکی و وزارت بهداشت تصمیم بگیرند

  • ایرانی
    0

    حالا شما چرا بجان هم افتادین....دراینگونه موارد با بررسی های لازم آنچه عقلا ومنطقا به صلاح کشور ومردم است اقدام نمایند ....

  • الف
    0

    اینجا کاروانسرا نیست که هرکس هر موقع خواست بیاید هر کشوری برای خودش اسراری دارد اینها هر جا رفتند با خود بد بختی بردند لطفاً تاریخ 400سال،جهان مطالعه فرمایید از پرتقال و فرانسه وبرتانیا وحالا آمریکا خون مردم جهان را به شیشه کردند هر کس به این غربی ها اعتماد کند یا سواد ندارد ویا احمق است حرکت این پمپو را ببینید از یک طرف مردم بی گناه می کشد وار طرف دیگر آمده میان جی گری افغان ها را می کند و دیروز چون به حرف هایش گوش ندادند تهدید به قطع کمک کرد اینها به نو کرهای خودشان هم رحم نمی کنند آنها که 22ساعت به ماهواره غربی نگاه می کنند روزی دو ساعت هم به اخبار الجزیره المیادین وشبکه خبرراببینند مقایسه کنند به حقیقت نسبی میرسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها