راه ارتباطی چهار روستای کلات در خراسان رضوی مسدود شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیلاب راه ارتباطی چهار روستا در شهرستان کلات این استان تا اطلاع بعدی مسدود است.

راه ارتباطی چهار روستای کلات در خراسان رضوی مسدود شد

ابراهیم نصری اظهار کرد: در اثر سیلاب جاده روستاهای آبگرم، باغگاه، مومن آباد، سیرزار شهرستان کلات تا اطلاع بعدی مسدود است.

مهدی ناصری فرماندار شهرستان کوهستانی کلات نیز پیش از این از سختی تردد در برخی راه های روستایی این شهرستان از جمله مومن آباد در بخش زاوین، در پی بارشهای شدید ۲ روز گذشته خبر داده بود.

محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار شهرستان سرخس نیز که در مجاورت کلات واقع شده است به خبرنگار ایرنا گفت: در پی بارشهای اخیر راه ارتباطی روستای شوریجه در جاده مزداوند به سد دوستی به صورت مقطعی در اثر سیلاب مسدود شده بود که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال مشهد واقع است. کلات مرکب از دو بخش مرکزی و زاوین است و ۶۸ روستا دارد که ۲۷ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. کلات از سمت شمال و شرق هم مرز با جمهوری ترکمنستان است.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری سرخس نیز در ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.

سال گذشته نیز بارش‌های بهاری و وقوع سیل در شهرستان‌های شمالی خراسان رضوی به ویژه کلات خسارت بسیار به بارآورد.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی فعالیت سامانه بارشی که از اوایل هفته جاری در این استان آغاز شده تا ظهر چهارشنبه ادامه دارد.
این اداره کل نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در جاده‌ها و مسیل‌ها هشدار داده است.
خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.
این استان علاوه بر ۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در محورهای بین شهری، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در جادههای روستایی و ۱۳۶ محل کولاک و مه گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر دارد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها