ورود مسافر به گیلان ۸۴ درصد کاهش یافت‌

استاندار گیلان گفت: استان گیلان با کاهش ۸۴ درصدی تردد و ورود مسافر به محورهای ورودی و خروجی استان مواجه بوده که بیشترین میزان کاهش ورود مسافر در کشور است.

ورود مسافر به گیلان ۸۴ درصد کاهش یافت‌

ارسلان زارع استاندار گیلان امروز پس از جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارتباط مستقیم با رئیس جمهور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارشات اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی، استان گیلان با کاهش 84 درصدی تردد و ورود مسافر به محورهای ورودی و خروجی استان مواجه بوده که بیشترین میزان کاهش ورود مسافر است.

استاندار گیلان با تاکید بر رعایت بیشتر توصیه‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات خاطرنشان کرد: کاهش نیروی شاغل در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و شهرداری‌ها تا یک سوم نیز یکی دیگر از مصوبات جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان گیلان بوده که به منظور جلوگیری از تجمعات در سطح استان اجرا می‌شود.

زارع، کاهش ورود مسافر به گیلان را نشان‌دهنده مطلوب بودن سیاست‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده برای کاهش میزان مسافرت‌ها به گیلان دانست و افزود: خوشبختانه تاکیدات مسئولان و مردم استان در راستای پرهیز از سفرهای غیر‌ضروری به گیلان تاثیرگذار بوده اما برای قطع زنجیره ویروس همچنان باید به توصیه‌های کارشناسان و اقدامات خود مراقبتی و دیگر مراقبتی توجه کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز استان گیلان و دیگر رسانه‌ها جهت اطلاع رسانی‌های مستمر و پخش پیام‌های بهداشتی و توصیه‌های پزشکان بیان کرد: بسیاری از گیلانیان با کاهش تردد در محورهای درون‌ شهری و بین شهری و رعایت اصول بهداشتی در کاهش خطر کرونا موثر بوده‌اند که از آنان نیز تشکر می‌کنم.

وی از کاسبان و فروشندگانی که به تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا‌ مبنی بر تعطیل مراکز خرید احترام گذاشتند تشکر کرد و گفت: تعطیلی مراکز خرید تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و از صاحبان مغازه‌ها و سایر اماکن که مستاجران آنها به دلیل کاهش درآمد دچار مشکل شدند نیز انتظار داریم که به مستاجران خود فرصت دهند و تا پایان فروردین ماه با ما همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از خیران نجیب، صاحبان مغازه‌ها و آن تعداد از مدیران مراکز تجاری که به مستاجران خود تخفیف دادند تصریح کرد: تعدادی از مالکان برای کمک به بازاریان و کسبه‌ای که دچار کاهش درآمد و کسب و کار شده در اجاره‌ بهای مغازه خود تخفیف دادند که جای تقدیر دارد.

استاندار گیلان از تمدید مرخصی زندانیانی که در مرخصی هستند تا پایان فروردین ماه خبر داد و بیان کرد: تمدید مرخصی زندانیان نیز یکی از مصوبات ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان بوده و هدف از اجرای آن قطع زنجیره ویروس کرونا در استان است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    یعنی ۱۶ درصد هنوز تردد وجود داره؟

  • حكيمه شلمانى
    0

    آمون خوام بشوم رشت خوام بشوم رشت با موم تا لنگرود مى طالع برگشت حرف شنو بودم و سفر غير ضرورى را ادامه ندادم درخانه ماندن را پذيرفتم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها