شاهد بازخوانی «هملت» شکسپیر باشید/ یک عاشقانه غم‌انگیز

نسخه ویدئویی نمایش «هملت» به کارگردانی رضا گوران گزینه مناسبی برای تماشا در روزهای خانه‌نشینی در تعطیلات نوروزی است.

شاهد بازخوانی «هملت» شکسپیر باشید/ یک عاشقانه غم‌انگیز

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می‌شود که در همین راستا تماشای فیلم-تئاتر «هملت» به کارگردانی رضا گوران می‌تواند گزینه جذابی باشد.

نمایش «هملت» اقتباس و در واقع بازخوانی از نمایشنامه «هملت» ویلیام شکسپیر است که محمد چرمشیر با زاویه دیدی متفاوت و نمایش کنش مندی زنان اثر همچون اوفلیا، این قصه مشهور و محبوب را به تصویر کشیده است. این نمایش با وجود تکرار یأس و مرگ در فضای جادویی اجرا، یک عاشقانه غم‌انگیز است؛ عاشقانه‌ای غم‌انگیز که در پرسه‌های کابوس وار افلیا روایت می‌شود.

«هملت» رضا گوران با خواب شاهزاده دانمارکی و سپس با خودکشی افلیای عاشق شروع می‌شود. در همین ابتدا هملت شخصیتی است که تحت تاثیر حادثه ای (خوابش) نشان داده می‌شود و شخصیت دیگر افلیاست که کنشی قدرتمند را باعث می‌شود.

صابر ابر، ستاره پسیانی، بهناز جعفری، داریوش موفق، شیرین فرشباف و آتیلا پسیانی در این اثر نمایشی به ایفای نقش پرداخته اند که سال ۹۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها