دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموالش را در بورس به حراج گذاشت

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال راکد و غیر مولد شناسایی شده و باید سازو کاری برای واگذاری اینها داشته باشیم. داریم با سازمان بوس اوراق بهادار هماهنگ می کنیم تا در بورس ارائه دهیم.

دولت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموالش را در بورس به حراج گذاشت

علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی در برنامه «شو پنجره بگشا» با بیان اینکه از ماموریت های سازمان خصوصی سازی واگذاری امور مدیریتی و سرمایه گذاری به بخش خصوصی است، اظهار کرد: اولین راه این کار توانمند سازی بخش خصوصی است و امور اقتصادی و تولیدی را از اختیار دولت جدا کنیم و به بخش خصوصی واگذار کنیم و این نیازمند این است که بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم. این مهمترین اولویت ما است.

وی دومین راه را مولدسازی دارایی های غیر مولد دولت مطرح کرد و گفت: در حال حاضر در دولت اموال راکد و ساختمان های زیادی و مراکز متفاوتی را داریم مثلا در بانک ها شعبه های زیادی را داریم که ممکن است با الکترونیکی کردن نیازی به این شعبات نباشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: ما می توانیم این دارایی ها را مولد کنیم و از حالت راکدی که برای دولت هزینه دارد بیرون بیاوریم و در راستای مولد کردن آن اقدام کنیم. بخش خصوصی به اینها نیاز دارد و باید برود سرمایه گذاری کند و در عوض ما مال و دارایی اضافه داریم و باید بتوانیم در قالب مشارکت و واگذاری ها این اموال به سمتی برویم که هم دولت و هم بخش خصوصی از این محل سود ببرد.

وی از اقدامات لازم برای عملی شدن این مهم را شناسایی اموال و دارایی های راکد بیان کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال شناسایی شده و باید سازو کاری برای واگذاری اینها داشته باشیم. داریم با سازمان بوس اوراق بهادار هماهنگ می کنیم تا بتوانیم این اموال را در بورس ارائه دهیم. ما باید در سازمان بورس یک تابلو برای زمین، مستغلات و دارایی ها درست کنیم و این کار را در قالب یک کار کاملا رقابتی واگذار کنیم.

صالح متذکر شد: اگر سرمایه گذار بخواهد در راستای تولید یکسری دارایی را امروز ایجاد کند اولین کار باید به بانک مراجعه کند تا تسهیلات بگیرد. اما وقتی اموال و دارایی های راکد دولت شناسایی شدند این تسهیلات آماده است و ما دیگر به بانک ها فشار نمی آوریم.

وی تصریح کرد: اگر کسی که می خواهد یک حرفه بخش خصوصی را راه بیندازد اولا اگر بخواهد تسهیلات بگیرد یک الی دو سال طول می کشد تا تسهیلات را بگیرد ما همه این اموال را با شرایط در اختیارش می گذاریم که در طول دو الی چهار سال از محل کارکردش بتواند اقساطش رابازپرداخت کند. این کار در تولید تسهیل به وجود می آورد و می تواند کمک کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: بخشی را در سازمان خصوصی سازی به همین منظور ایجاد کردیم. این کار برای اولین بار دارد انجام می شود و مجلس در قانون بودجه اخیر به ما اجازه داده که بتوانیم ساز و کار این کار را تدوین کنیم و امیدواریم ظرف دو ماه اولیه سال این ساز و کار دیده شود. ما این آمادگی را داریم تا هر دو هفته یکبار پاسخگو باشیم.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها