دولت سنگاپور برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا از اپلیکیشن تلفن همراه استفاده می‌کند

اپلیکیشن ردیابی بیماران کرونایی، با تبادل سیگنال‌های بلوتوث بین تلفن‌ها کار می‌کند تا سایر کاربران در مجاورت ۲ متری را تشخیص دهد و به مقامات اجازه دهد افرادی را که در مجاورت با مبتلایان به ویروس کرونا هستند، شناسایی کند.

دولت سنگاپور برای ردیابی بیماران مبتلا به کرونا از اپلیکیشن تلفن همراه استفاده می‌کند

دولت های سراسر جهان برای نبرد با ویروس کرونا به فناوری متوسل شده اند. برنامه TraceTogether با تبادل سیگنال های بلوتوث از راه دور بین تلفن ها کار می کند تا سایر کاربران شرکت کننده در مجاورت 2 متر را تشخیص دهد.

سپس سوابق برخوردها به صورت محلی در هر تلفن با برنامه ذخیره می شود که توسط آژانس فناوری دولتی سنگاپور و وزارت بهداشت تهیه شده است. براساس بیانیه رسمی، کاربران باید در صورت درخواست وزارت بهداشت، پرونده های خود را ارسال کنند. سنگاپور بخاطر رویکرد سریع خود در مقابله با ویروس کرونا که شامل استفاده از مأموران پلیس و دوربین های امنیتی برای کمک به ردیابی ناقلین مظنون است به ستایش بین المللی دست یافت.

دولت اعلام کرده که داده های ذخیره شده در تلفن های کاربران رمزگذاری می شوند و برنامه به اطلاعات دیگر مانند مکان کاربر دسترسی نخواهد داشت. جانیل پوتوچاری، مقام ارشد وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: «تیم ما حریم خصوصی کاربران را از یکدیگر حفظ کرده است.»

سنگاپور قوانینی سختگیرانه برای مقابله با بیماری های عفونی دارد. ماه گذشته یک زن و شوهر چینی به علت ارائه اطلاعات دروغین درباره سفرهای خود به مقامات ردیابی اطلاعات، دستگیر و متهم شدند. در حالی که بارگیری برنامه ردیابی اجباری نیست، دولت گفت که مردم را به این کار ترغیب می کند.دولت وعده داده است که پس از کاهش روند ابتلا به کرونا، نصب برنامه را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها