چرا AFC به ایران پول نمی‌دهد؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین اتفاق درباره فوتبال ایران از پرداخت مطالبات مالی فدراسیون فوتبال ایران خودداری می‌کند.

چرا AFC به ایران پول نمی‌دهد؟

در پی شدیدتر شدن تحریم‌های مالی علیه ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز همانند فیفا از پرداخت منابع مالی فدراسیون فوتبال ایران خودداری کرده است. این اتفاق از بهمن ماه سال جاری و در پی پرداخت نشدن قسط دوم و سوم پروژه خوابگاه دختران در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده است.

در همین رابطه، علیرضا سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت پرداخت نشدن مطالبات مالی گفت: AFC از گذشته از طریق سفارت ایران در کوالالامپور پرداختی‌هایی به ما داشت. به عنوان نمونه پروژه‌ای برای ساخت خوابگاهی را با اعتبارات AFC برای بانوان آغاز کرده بودیم که AFC قسط اول را هم پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این حال از بهمن ماه تاکنون از پرداخت قسط دوم خودداری کرده است. این مبلغ حدود ۳۰۰ هزار رینگت مالزی بود که AFC گفت که از یک ماه پیش شرایط جدیدی پیش آمده و امکان انتقال پول نداریم و نمی‌توانیم قسط دوم پروژه خوابگاه را پرداخت کنیم.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال افزود: پروژه خوابگاه از هدف‌گذاری‌ ما هم جلوتر بود و به همین دلیل از نماینده کنفدراسیون برای بررسی پروژه و پرداخت پول برای سفر به ایران و بازدید، دعوت کردیم تا قسط دوم را هم پرداخت کنند اما AFC از این عمل خودداری کرد. با این وجود مجددا مکاتباتی را انجام دادیم که به این مبالغ نیاز داریم.

وی درباره میزان اعتبارات فدراسیون در کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: به جز اقساط خوابگاه دختران، ۸۰ هزار دلار بابت اعزام تیم‌ها به مسابقات و ۸۰۰ هزار دلار هم برای پروژه‌های جدید در تا ۲۰۲۰ هدف‌گذازی کردیم که فعلا محقق و پرداخت نشده است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها