رشد نگران کننده شیوع کرونا در سمنان

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: براساس آمار رشد نگران کننده مبتلایان به کرونا را در سمنان داشته‌ایم و این استان به صدر جدول رسیده است.

رشد نگران کننده شیوع کرونا در سمنان

جهانپور سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا، گفت: امیدوارم این ایام و نوروز متفاوت با همکاری و مشارکت عمومی با همت و اراده عزمی که درمردم عزیز سراغ داریم انشالله این روز‌ها را پشت سر بگذاریم و سال خوبی را در پیش داشته باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: با لطف الهی و تلاش بی‌وقفه کادر درمانی در بیمارستان‌های سراسر کشور این اتفاق رقم خورده است.

غربالگری بیش از ۳۰ میلیون نفر

جهانپور گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم طی روز‌های اخیر در سامانه salamat.gov.ir ثبت کردند و به نوعی غربالگری تا این لحظه برای بیش از ۳۰ میلیون نفر انجام شده که عددی بسیار قابل توجهی است. امیدواریم این پوشش جمعیتی به حداکثر ممکن برسد.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تصریح کرد: امیدواریم این طرح در روز‌های آینده به سرعت ادامه پیدا کند و ما از ثمرات و برکات این طرح در حوزه عمومی برخوردار باشیم.

او افزود: به تناسب جمعیت در استان‌های مختلف شاهد یک تفاوت‌ها و چرخش آماری هستیم چنانچه از ۳۰ بهمن تا روز گذشته استان قم بیشترین تراکم بیمار به نسبت جمعیت را در سراسر کشور داشت.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ادامه داد: براساس آمار رشد نگران کننده مبتلایان به کرونا را در سمنان داشته‌ایم و این استان به صدر جدول رسیده است. تعداد بیماران قطعی تشخیص داده شده در این استان به نسبت جمعیت بالاتر از تمام استان‌های کشور قرار گرفته و همچنان استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

جهانپور ادامه داد: همچنین به تناسب جمعیت استان مرکزی در جایگاه سوم، استان یزد چهارم و مازندران جایگاه پنجم هستند.

او بیان کرد: به مسن‌تر‌ها و آن‌هایی که دوستشان داریم، احترام بگذاریم، اگر به عزیزان خودمان علاقه‌مندیم از هر گونه دید و بازدید نوروزی، تجمع، ترددو سفر به قصد زیارت و عیادت و حضور در منازل این عزیزان خودداری کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اظهار کرد: امیدوارم عزیزان در استان خراسان رضوی و سایر شهر‌های گردشگر پذیر و مسافرپذیر از حضور در بازار‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، تفریحگاه‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها