پیام نوروزی ترامپ:

 ایرانیان شجاع سال گذشته در اعتراض به فساد حکومت برخاستند

رئیس جمهوری ایالات متحده در نخستین روز سال نوی خورشیدی با پیام تبریک نوروزی،‌ به اعتراضات یکسال گذشته مردم ایران اشاره کرد.

 ایرانیان شجاع سال گذشته در اعتراض به فساد حکومت برخاستند

متن کامل پیام رئیس جمهوری آمریکا که روز اول فروردین ۱۳۹۹ صادر شد به این شرح است:

من برای همه کسانی که در آمریکا و سراسر جهان نوروز را جشن می‌گیرند، بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

نوروز، نخستین روز بهار، آغاز سال نو پارسی است و ایرانیان و بسیاری دیگر از مردم در سراسر خاورمیانه، آسیای میانه، ایالات متحده، و دیگر نقاط جهان آن را جشن می‌گیرند.

سالی که گذشت برای مردم ایران [سالی] تاریخی بود. ما ایرانیان شجاع و بی‌باک را دیدیم که در سراسر کشور در اعتراض به فساد حکومت‌شان به پا خاستند و خواستار پاسخگویی [مسئولان] شدند. مردم ایران روشن کرده‌اند که می‌خواهند رهبرانی داشته باشند که نماینده آنها باشند، نه در خدمت منافع رژیم فاسدشان. مردم ایران شایسته داشتن رهبرانی هستند که به حرف آنها گوش دهد، به آنها احترام بگذارد، و بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند؛ نه رهبرانی که همزمان با هدر دادن پول مردم برای پیشبرد جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خود و آزمایش‌ موشک‌های بیشتر، آنها را هدف قرار داده و محاکمه کنند.

نوروز زمان تازه شدن است؛ تازه شدنی که موجب می‌شود کسانی که این مناسبت را جشن می‌گیرند تشویق شوند و با آغوش باز پذیرای روحیه تازه‌ای از خوش‌بینی باشند. مردم ایران توانایی‌های دست‌نخورده بسیار بزرگی دارند. فرهنگ آنها درخشان است و ایرانیان در حوزه‌های مختلف ریاضیات، علوم، حقوق، فناوری، و هنر سرآمد هستند. آنها شایسته برخورداری از آینده‌ای همراه با صلح و کامیابی در خانه و همراه با همه کشورهای دیگر هستند. در حالی که آنها این فصل امیدواری تازه را آغاز می‌کنند، ما به همراه متحدان و شرکایمان در سراسر جهان، آینده‌ای روشن‌تر و آزادتر را برای ایران آرزو می‌کنیم.

من، به نمایندگی از ایالات متحده، گرم‌ترین شادباش‌هایم را به مناسبت نوروزی سرشار از شادی و صلح تقدیم می‌کنم. امروز، ما یک بار دیگر به یاد می‌آوریم که نیروهای [در خدمت] رهایی و آزادی همواره بر شر و سرکوب غلبه خواهند کرد.

نوروز پیروز!

منبع: صدای آمریکا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    تو فاسد جانی از شجاعت حرف نزن

  • متین ایران کرج
    0

    سلام خدمت تمامی انسانهای آزاده و تمام کسانی که هم اکنون متن بنده حقیر را میخوانند از جناب اقای ترامپ رییس جمهور کشور آمریکا عاجزانه خواهش میکنم که اینقدر به فکر کشور متمدن ایران نباشد چون کشور متمدنی مثل ایران نیازی به هیچ غیرایرانی جهت مداخله در امور ندارد کم یازیاد دیر یا زود به پشتوانه ملت قهرمان همیشه در صحنه از تمام پستی و بلندیهای روزگار فایق میاید (بقول قدیمی ها دیروزود داره ولی سوخت و سوز نداره )عاجزانه از جناب ترامپ تقاضا دارم با تمام قوا به کشور خودش رسیدگی کند تا زمانی که مسولیت دارد فکر و ذکرش فقط ایالت متحده باشد وبس جناب ترامپ عزیز شما در قیامت در رابطه با ما ایرانیها هیچگونه سوالی از شما نمیکنند ولی در رابطه با مردمانی که شما را انتخاب کردند بله منظورم مردمان کشور آمریکاست شما باید نفر به نفر در قیامت جوابگو باشید در روایات هست سه چیز باعث زیاد شدن فشار قبر میباشد که یکی از انها که شامل جنابعالی میشود ظلم حاکمین به زیر دستانش میباشد جناب ترامپ نمیدانم امام اول ما شیعه ها را میشناسین یا خیر حیدرکرار امیرالمومنین حضرت علی (ع) داماد گرامی پیامبر اسلام محمدمصطفی(ص) امام اول ما در رابطه با فشار قبر میفرمایند در شب اول قبر پناه میبرم به خدا پس باید متوجه شوید و شویم که در شب اول ما که خاک زیر پای امام علی نمیشویم چه چیزی در انتظارمان است پس خواهشن فقط و فقط انرژیت را فکرت را تمام و کمال خرج کشور خودت کن و نمیخواهد بفکر کشوری که خودش صاحبانی بینظیر مثل انبیا شهدای وطن وحرم ساداتی چون سیدعلی سرداری چون سلیمانی دارد باشید مشکلات همه جا هست ایا واقعا کشور شما هیچ مشکلی ندارد که بفکر مایید خواهشن بقول معروف (ما را به تو نیازی نیست لطفا شر بدی نرسان ) کمی تامل در ضمن از شما مترجم ترامپ تقاضا دارم بدون کم و کاست پیام من را در صورت مشاهده به دونالد برسانید

  • ایرانی
    0

    کل جهان تو را احمق حساب می کنند تو هم مارا خودتی. تو ما را بامرتجعین منطقه ویا غنی جان نوکر ت یکی حساب می‌کنی پس خیلی عقب مانده ای. لالعقل نفت ما سر جایش مانده ولی مثل عربها مفتی بهت نمی دهیم عربستان روزی 13میلیون نفت هربشگه بیست. دلار میده نفت مفت راتزریق چاههایتان می کنید پس ما بهتر تحریم باشیم آیند ما روشن است انشالله نفتو گاز را و معادن رابه همت دانشمندان ما باارزش افزوده می فروشیم

  • ازاد
    0

    سلام گرگ بی طمع نیست به خاطر مردم شجاع است خوار راحت نداری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها