ریزش وحشتناک کوه در روستای پیت‌سرا سوادکوه

ساعت ۸ صبح امروز جمعه بعد از تحویل سال نو، سنگ بزرگی از بالای کوه به داخل روستای پیت سرای سوادکوه سقوط می‌کند که بر اثر آن حدود ۱۰ واحد مسکونی، ۲ واحد دامداری و یک پل کوچک تخریب می‌شود و ۴ خودرو نیز خسارت جدی می‌بینند.

ریزش وحشتناک کوه در روستای پیت‌سرا سوادکوه

سعید یزدانی فرماندار سوادکوه پیرامون حادثه ریزش سنگ در روستای پیت‌سرا اظهار داشت: ساعت 8 صبح امروز بعد از تحویل سال نو، سنگ بزرگی به حجم 30 متر مکعب از بالای کوه به داخل روستای پیت‌سرای سوادکوه سقوط می‌کند؛ خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، البته باید توجه داشت که این روستا به‌دلیل آنکه منطقه رانشی و لغزشی است، سابقه سقوط سنگ داشته است.

وی با بیان اینکه از چند روز قبل هشدارهای لازم به ساکنین و احتمال خطر داده شده و نیز تخلیه مناطق و مناطق نیز انجام شده بود، افزود: در این حادثه یک سنگ بزرگ به حجم 30 متر مکعب از ارتفاع یک‌هزار متری سقوط می‌کند که در اثر این حادثه 10 واحد مسکونی، 2 واحد دامداری و پل ارتباطی بین دو روستا کاملاً تخریب شده است.

فرماندار سوادکوه در ادامه با بیان اینکه سقوط این سنگ سبب شد چهار دستگاه خودرو شامل پیکان و پژو کاملاً تخریب شود، خاطرنشان کرد: این روستا 40 خانوار دارد که در اثر این حادثه برق و آب تمام خانوارهای این روستا قطع شد.

یزدانی تصریح کرد: نیروهای امدادی شامل هلال‌احمر و اورژانس از صبح امروز در منطقه مستقر شده و همچنین با حضور بنیاد مسکن و راهداری در حال احداث پل موقت هستند تا ارتباط بین شرق و غرب روستا نیز برقرار شود.

ریزش کوه را در این ویدئو ببینید:

24

حجم ویدیو: 705.68K | مدت زمان ویدیو: 00:00:25 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها