خروج ۳ میلیون نفر از ۱۳ استان درگیر کرونا / چرا کسی هشدارها را جدی نمی گیرد؟

همتی از خروج نزدیک به ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای انجام سفرهای نوروزی خبر داد.

خروج ۳ میلیون نفر از ۱۳ استان درگیر کرونا / چرا کسی هشدارها را جدی نمی گیرد؟

کریم همتی سرپرست جمعیت هلال احمر با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا گفت: کرونا یک موضوع سیاسی نیست، بلکه یک بیماری ویروسی است.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اینکه اختیارات شورای عالی امنیت ملی به ستاد مقابله با کرونا داده شد، اتفاق خوبی بود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از همان روزهای اول اقدام به قرنطینه قم نشد،تصریح کرد: فرهنگ و شرایط کشور ما همانند چین نیست و نمی‌توان در نقاط مختلف دنیا برای یک بیماری یک نسخه واحد تجویز کرد، چنانچه در حال حاضر هر کدام از کشورها به تناسب شرایط خود با کرونا برخورد می‌کنند.

همتی افزود: همان کسانی که روزهای اول معترض بودند که چرا اقدام به قرنطینه نمی‌کنید، اکنون در حال سفر هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از روز ۲۷ اسفند نزدیک به ۹۷ هزار خودرو با ۳ میلیون سرنشین از ۱۳ استان درگیر کرونا برای سفر خارج شدند، تصریح کرد: ۲۴۰۰ نفر از آن‌ها علائم مثبت داشتند.

همتی خاطرنشان کرد: اشخاصی که از ابتدای بحران به قرنطینه نکردن قم خورده می‌گرفتند، چرا الان بار سفر بسته اند؟

او با تأکید بر اینکه هیچ گونه کم‌کاری از جانب دولت نشده است، گفت: من از مردم درخواست می‌کنم که در خانه‌های خود بمانند تا زنجیره انتقال قطع شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه در خصوص وضعیت تأمین ماسک در کشور و صادرات آن به چین گفت: ما در یک مجموعه واحد جهانی زندگی می‌کنیم و مشکلات ما بی ارتباط با مشکلات افغانستان و چین نیست.

او ادامه دا: زمانی که چین گرفتار کرونا شد، نیاز به کمک داشت و از اصول هلال احمر و صلیب سرخ هم این است که در این مواقع کمک کنند.

همتی با تأکید بر اینکه این کمک‌رسانی یک اصل پذیرفته شده است که ما به هر کسی که هر جای دنیا گرفتار شده کمک کنیم، گفت: حتی اگر خودمان هم گرفتار باشیم، بر این اساس باید کمک کنیم.

وی با بیان اینکه وضع مالی کشور ما مثل اروپا و آمریکا نیست، گفت: شاهد هستیم که آن‌ها خیلی ناله می‌کنند، اما ما با دست خالی نالان نیستیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با آغاز بحران آموزش‌های همگانی در فضای مجازی را شروع کردیم، گفت: غربالگری خارج از شهرها از طرف ستاد مقابله با کرونا به ما سپرده شده و حدود ۴۰۰ پایگاه مستقر کردیم که مخصوص کنترل خروجی استان‌ها است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار تخت برای بیماران کرونایی آماده شده و ۲ هزار و ۶۰۰ تخت هم در اختیار هلال احمر است، گفت: بیمارستان نورافشار هم به عنوان بیمارستان پشتیبان مسیح دانشوری فعال است.

او با بیان اینکه به زودی تولید ماسک را هم آغاز خواهیم کرد، گفت: کمک یک میلیون دلاری ژاپن در روزهای آینده می‌رسد و ایرانیان مقیم آمریکا هم کمک‌هایی ارسال کرده‌اند که از طریق استانبول در حال ورود به کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • کاربر ناشناس
    0

    اگه راست باشه واقعا اینها بی شرفن لعنتی گناه این بیچاره پزشکان و پرستاران چیست که باید با جانشان تاوان احمقی اینها را بدن

  • ناشناس
    0

    ايشان علم غيب دارند و يا آمار گرفتند كه ميگويند مسافران همان هايي هستند كه خواهان قرنطينه بودند ! ضمنا تا كسي ايراد خود را نبيند در پي حل آن نيست وقتي ميگويند دولت در اين زمينه هيچ كوتاهي نكرده از چه كسي توقع اصلاح و بهبودي و يا بازنگري روند ها را داشته باشيم

  • فرید
    0

    باید به آقای روحانی تبریک گفت خروج 3 میلیون نفر برای گردش عید نوروز

  • حیدری
    0

    این مردم دیگه چیزی برا از دست دادن ندارن مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است

    نظرات شما -
    • روستانشین دیار بوعلی سینا
      0

      لاس میگی؟؟؟؟؟

    • کورش
      0

      کدام مرگ با عزت؟

    • ص
      0

      کدام عزت ؟ وقتی تو ایران میلیونها ایرانی مردند فکر میکنی مردم دنیا به ما از چه دیدی نگاه میکنند ؟ آیا نمیگن چه مردم بد بخت و نفهمی که نتونستند جان خودشون و هموطنانشون را حفظ کنند.؟ اونوقت این عزت است.؟

    • محسن
      0

      خودشون که نمی میرن باعث مرگ دیگرون میشن پس عزراییلهای باخفتی هستن

    • عقل هم خوب چیزیه!
      0

      تو یکی اصلا حالت خوب نیست! از کی تا حالا بازی با جان مردم و دیگران رو به خطر انداختن شده مرگ باعزت؟! از کجا معلوم اصلا خودش بمیره؟ شاید خودش طوریش نشه ولی باعث مرگ چند نفر بشه که بی تقصیرند

  • کاربر ناشناس
    0

    خدالعنت کند کسانی که بیخیالندوتوجه نمیکنند بتمرگننددرخانهایشان دلشان به حال پزشکان وپرستاران کهازجانشان میگذرند بسوزد

  • ناشناس
    0

    یک مشت نادان و بی مسئولیت که فکر میکنن رویین تن هستند امار ایرانو از چین و ایتالیا بدتر میکنن

    نظرات شما -
    • یکی
      0

      برخی حماقت رو با شجاعت اشتباه گرفتند فکر میکنن خیلی قهرمانند اگه مردم رو به خطر بندازن

  • ناشناس
    0

    چون رهبری گفت مسئله بزرگی نیست و ریس جمهور بیخیالی داریم. حکومت داری با سخنرانی که نمیشود. باید مقررات اعلام شود و با متخلفین برخورد شود. اگر ۱۰ درصد این افراد دست به اعتراض بزند خواهید دید چگونه مقابله میکنند.

  • علی
    0

    نظام هیچ کاری به مردم نکرده و اگر هم کاری می شود از طرف مردم هست که نظام پزشکی از مردم هست نه نظام.نظام فقط دنبال پوله یک ریال از خودش خرج نمی کند

  • کاربر ناشناس
    0

    خاک تو سرشون بی لیاقتها، بشینین تو خرابه هاتون تقصیر این مردم بیگناه چیه آخه واقعا که!!!!شرم آوره به قرآن

  • ناشناس
    0

    احتمالا منظور اقای همتی 970هزار خودرو بوده چون 97هزار ضربدر 5 نفر هم بکنیم میشه 485 هزار نه سه میلیون

  • ف
    0

    همان کسانی که روزهای اول معترض بودند که چرا اقدام به قرنطینه نمی‌کنید، اکنون در حال سفر هستند. شما از کجا میدانید؟بفرض که یکی دوتا هم شما بشناسی که اینطوری میگفتند و حالا سفر کردند . دلیل نمیشه که بگی همه کسانی که میگفتن چرا قرنطینه نکردید در حال سفر هستند. مگر اینکه علم غیب داشته باشی

    نظرات شما -
    • پدرام
      0

      آقا ایشان برای حفظ آبرو یک چرتی گفت شما ناراحت نشو

    • ایرانی
      0

      ممیزی مسئولین ما با سایر جهان همین علم غیب مادر زادی است.

  • ناشناس
    0

    کتاب های بیشعوری و لطفا گوسفند نباشیم را باید براشون تجویز کرد

  • علی
    0

    دولت بی کفایت.قرنطینه کنی کجا میخوان برن.همیشه باید زور باشه

  • ناشناس
    0

    مگه دولت جدی گرفته که مردمم جدی بگیرن مقصر خودشونن دروغ پشت دروغ

  • ...
    0

    خدا لعنت كنه كساني رو كه در اداره امور مملكت كوتاهي ميكنند، امام زمان دامن گيرشون بشه

  • نریمان
    0

    بنظرم این امار واقعی نیستند اگه هر خودرو ، پنج نفر سرنشین داشته باشه، مجموع ۹۷هزار خودرو میشه حدود نیم میلیون نفر

  • مسئولیت
    0

    به نظر من دو علته که ملت جدی نگرفتند یکی اینکه ما ایرانی ها بلا و مرض و بدبختی رو برای همسایه میدونیم و فکر نمیکنیم که یه روزی این بلا گریبانگیر خودمون بشه یه علت هم ملت دیگه اعتمادی به اخبار و شبکه های خبری و خبرگزاری های داخلی ندارند و جدی نمیگیرند و در واقع مخاطب شبکه های داخلی نیستند در این شرایط دولت باید کل شهر ها رو قرنطینه میکرد (مثل فرانسه)و ملت حق مسافرت نداشتند و تو شهر خودشون میموندند و ضعف و بیمسئولیتی دولت و مسئولین مشهوده

  • اسداله
    0

    سلام . من با سخنان ایشان کاملا موافقم و در همه موارد درست میگویند . اما یک مسئله که دولت و ستاد مقابله باید در نظر بگیرند این است که مثلا من که خودم و خانواده ام را در خانه نه ۱۵ روز بلکه ۳۰ روز قرنطینه کنم ولی بعد از ان که بیرون رفتم این افراد که کنترل نشده اند و هم مهمانی را ترک نکرده و هم مسافرت را بعدا دوباره در شهر تردد میکنند و طبق نظر پزشکان علائم بیماری ممکن است بعد از ۱۵ روز نمایان شود پس دوباره ما را دچار مشکل میکنند ان موقع دوباره ما که رعایت کرده ایم بیمار میشویم . پس خواهشن مطلب من را انتشار دهید تا مقامات فکری بکنند و اجبار تردد و در خانه ماندن ۱۵ روزه را ایجاد کنند همان کاری که چین انجام داد و بیماری را کنترل کرد تا شاید این مشکل حل شود و مردم با خیال راحت دوباره زندگی روز مره شان را ادامه دهند . ممنون

  • جنوبی
    0

    متاسفانه دوگانگی در کشور موج میزند ملت میبینند آنان را به درخانه ماندن تشویق میکنند در حالیکه خیلیها که خونشان رنگین تر است هفته هاست خود و خانواده هایشان در کیش و حتی در ماهشهر خودمان اطراق کرده اند .رطب خورده را کی توان منع رطب کرد.

  • محمد
    0

    چرا الکی دارید مثل تلوزیون خیانت می کنید ودروغ می گوید اگر کسی رفته رفته خونه خودش یا خونه پدر ومادر نه برای خوش گذرانی و مواظب خودشان است نظام این کرونا را گسترش داد مثل ۲۲بهمن سردار انتخابات

  • ل
    0

    کسی نمیگوید برای خوشگذرانی رفته اند. این ویروس دوره کمون دو هفته ای دارد اگر کسی گرفته باشد معلوم نمی شود و ممکن است تا دو هفته علامتی نداشته باشد آنوقت او می شود ناقل ویروس و تو مسافرت خیلی ها را آلوده می کند. و قتی چنین شد آنها که آلوده شدند خیلی های دیگه را آلوده می کنند . اینگونه است که چرخه انتقال متوقف نمی شود و هروز بر تعداد مبتلایان اضافه می شود. در ضمن اینکه میگویید ویروس را گسترش دادند بله درسته با همین سهل انگاری نسبت به مردم و جلوگیری نکردن از رفت و آمد ها بود.

  • سال نو مبارک
    0

    جناب همتی که می فرمایید کمک به کشورهای گرفتار اگه حتی خودمانم هم گرفتار باشیم یک اصل پذیرفته هستش!!! طرز تفکر شمای مسئول موجب انتشار کرونا هست نه مسافرت 10 درصد مردم،ماسک تو داروخانه هامون نداریم اونوقت شما میدیش به چین؟؟؟ فرمودی 97000 خودرو با 5 مسافر میشه سه میلیون نفر!!! اول آمارت غلطه و دوم اینکه اگه 200 هزار ماشین هم بره مسافرت با همون 5 نفری که شما محاسبه اش می کنی بازم به 10 درصد از جمعیت کل کشور نمیرسی پس همش نگین مردم مقصرن!! و شما میگی به زودی تولید ماسک شروع می کنی!!! آقا یک ماه وحشتناک گذشت میخوای بزار تابستون سرتون خلوته!!! مسئولین محترم این همه تو تلوزیون نشون دادین کارخانه های تولید الکل با ظرفیت چند هزار لیتر در روز افتتاح کردین!! پس کجاست الکل های تولید شده؟؟؟ بیمارستانها هم حتی می نالن از کمبود امکانات که نتیجه اش از دست دادن این همه کادر درمان بود!! مواد شوینده و ضدعفونی کننده تو بازار نیست آقا یه سر به سوپر مارکت نزدیک خونتون بزن تا خبردار شی، بخدا این مردم گناه دارن ،اینجوری با ما رفتار نکنید خدا به همه ی اعمال مسئولین ناظره و هر کسی کوتاهی کنه خدا ازش نمی گذره و خواهش می کنم ایندارن، نگید مردم مقصرن یکم به خودتونم نگاه کنید و جواب بدین این همه کمکهای بین المللی و تولید داخل چرا به دست ما نمیرسه که 50 میل الکل تو صف طولانی میخریم 17 هزار تومن و ماسک پارچه ای 22 هزار!!!! به بچه های طفل معصوم رحم کنین که هر روز استرس از دست دادن پدر و مادرشون را دارن.

  • رتبه 4 کنکورسال85 (فقرا)
    0

    ملت با همون تب سنج هایی رصد شدن که در صدا و سیما در برنامه دور همی رصد شدند.پس وقتی در دور همی جای نگرانی نیست.در میان مردم هم گرانی نیست. پس بزارید ملت به عشق و حالشون بپردازند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها