مارک زاکربرگ اعلام کرد:

فیسبوک داده های مکانی کاربران را برای ردیابی کرونا در اختیار دولت آمریکا نمی گذارد

مدیرعامل فیسبوک گزارشی را که مدعی شده بود فیس بوک در نظر دارد داده های تلفن هوشمند کاربران را با دولت ایالات متحده به منظور کمک به ردیابی کرونا به اشتراک بگذارد رد کرد.

فیسبوک داده های مکانی کاربران را برای ردیابی کرونا در اختیار دولت آمریکا نمی گذارد

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک گزارشی را که مدعی شده بود فیس بوک در نظر دارد داده های تلفن هوشمند کاربران را با دولت ایالات متحده به منظور کمک به ردیابی کرونا به اشتراک بگذارد رد کرد. روز سه شنبه ، واشنگتن پست گزارش داد که دولت ایالات متحده در حال مذاکره با غولهای فناوری در مورد استفاده از داده های تلفن هوشمند برای مقابله با کرونا است و نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را افزایش داد.

زاکربرگ روز چهارشنبه در یک کنفرانس با خبرنگاران گفت: «من فکر نمی کنم که معقول باشد داده های شخصی مردم را بدون این که آنها فرصتی برای تصمیم گیری برای انجام این کار داشته باشند در اختیار دولت بگذاریم»

در حال حاضر فیس بوک یک ابزار نقشه برداری بیماری دارد که می گوید از داده های جمع شده و ناشناس برای نشان دادن روندهای کلی شیوع کرونا استفاده می کند که می تواند برای ردیابی ویروس در سطح کلان استفاده شود. با این حال زاکربرگ گفت: «ما تا این لحظه هیچ مکالمه ای با ایالات متحده یا دولت های دیگر در خصوص اشتراک گذاری موقعیت مکانی کاربران مبتلا به کرونا نداشتیم.»

تکذیب زوکربرگ پس از آن منتشر شد که واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داد که فیس بوک ، گوگل و سایر شرکت های فناوری در حال مذاکره با دولت در مورد ایجاد سیستمی هستند که از داده های مکانی کاربران برای ردیابی شیوع COVID-19 استفاده می کند و می بیند که آیا دستورالعمل های دوری گزینی اجتماعی اجرا می شود یا خیر. سیستم توصیف شده توسط واشنگتن پست به طور بالقوه می تواند از داده های ناشناس و جمعی تهیه شده توسط شرکت های فناوری استفاده کند تا مشخص کند احتمال ابتلا به این بیماری در مناطق مختلف ایالات متحده چقدر است.

نقشه های پیشگیری از بیماری ها توسط فیس بوک مدتی پیش و در سال 2019 منتشر شد. یعنی ماه ها قبل از شناسایی کرونا. از آن زمان به بعد، از این نقشه ها برای ردیابی شیوع وبا در موزامبیک و برای بهبود میزان واکسیناسیون در مالاوی استفاده شده است. به نظر می رسد که دولت آمریكا برای مقابله با بیماری عالم گیر ناشی از ویروس کرونا به دنبال اقدامات نظارتی است که پیش از این در کشورهایی مانند چین ، کره جنوبی و اسرائیل انجام شده است. برخی از این اقدامات نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را مطرح کرده اند.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها