مردم ماسک و ژل ضد عفونی کنارخیابانی نخرند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست محلول و ژل ضد عفونی کننده کنار خیابانی نخرند و خاطرنشان کرد: ماسک ها و دستکش ها و محلول های ضد عفونی کننده دست فروش ها قابل استفاده برای مردم نیست.

مردم ماسک و ژل ضد عفونی کنارخیابانی نخرند

فیروز سرودی با اشاره به افزایش شدید تقاضای مردم به ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده در پی شیوع کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای کارخانه ها و کارگاه های دارای قابلیت تولید ماسک، دستکش و مواد و محلول های ضد عفونی کننده مجوز موقت سه ماهه صادر کرد.

وی با بیان اینکه سه شرکت پخش استان ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده دریافت شده از سایر استان ها را در سطح داروخانه های دولتی و خصوصی توزیع می کنند، افزود: کارگروه تولید، توزیع و نظارت ذیل ستاد مبارزه با کرونای استان تشکیل شده است و بر روند توزیع اقلام بهداشتی در سطح داروخانه های منتخب نظارت دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشکل توزیع اقلام بهداشتی را در بخش ماسک دانست و تصریح کرد: تولید و توزیع محلول و ژل ضد عفونی کننده مناسب است و این محصولات در کلیه داروخانه ها به فروش می رسد.

سرودی از فعالیت بالغ بر ۳۵۰ داروخانه در سطح استان گیلان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر این داروخانه ها بدون محدودیت اقدام به فروش محلول و ژل ضد عفونی کننده پایه الکل می کنند.

وی یکی از مشکل داروخانه ها را خرید نقدی مواد ضد عفونی کننده الکل دار دانست و گفت: شرکت های توزیع محصولات بهداشتی را به صورت نقدی در اختیار داروخانه قرار می دهند و داروخانه هایی که توان مالی ندارند، محلول و ژل ضد عفونی کننده هم برای فروش به مردم ندارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مردم خواست محلول و ژل ضد عفونی کننده کنار خیابانی نخرند و خاطرنشان کرد: ماسک ها و دستکش ها و محلول های ضد عفونی کننده دست فروش ها پروانه بهداشتی ندارند و قابل استفاده برای مردم نیست. این در حالی است که شبکه توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه ها قابل نظارت و بازرسی است.

سرودی با بیان اینکه کلیه محصولات بهداشتی توسط صمت قیمت گذاری می شود، اضافه کرد: داروخانه ها اقلام بهداشتی را با قیمت مصوب از شرکت های پخش می خرند و فاکتور فروش دارند لذا اقلام بهداشتی با قیمت های بالا غیر مجاز است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها