کدخدایی: کارکنانی که دریافتی پایینی دارند ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت

 سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما حدود ۸۰ ایراد را به بودجه داشتیم که چند مورد مربوط به حقوق مردم بود که مشخصا نسبت به آنها اعلام نظر شد و ایراد گرفته شد و مجلس اصلاح کرد.

کدخدایی: کارکنانی که دریافتی پایینی دارند ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: با توجه به شروع بیماری کرونا و این ویروس منحوس ناچاریم که از طریق فضای مجازی با دوستان در تماس باشیم.

وی ضمن تبریک ایام پایانی ماه رجب و اعیاد مبارکی را که در ماه شعبان داریم گفت: آغاز سال جدید را خدمت مردم تبریک می گویم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مصوبه بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: این بودجه که با ترتیباتی به دلیل شرایط خاصی که ایجاد شده بود از طریق کمیسیون تلفیق برای ما ارسال شد، با این حال شورای نگهبان در جلسات متعدد بررسی بودجه را آغاز کرد و جلسات برخی اوقات سه نوبت در روز بود. شش تا ۷ جلسه مستمر داشتیم و جلساتی که خیلی فشرده بود. روز گذشته جلسه مفصلی از ساعت‌های سه بعدازظهر تا ۸ شب داشتیم که اصلاحاتی را که برای مجلس ارسال کرده بودیم و اصلاحات مجلس را دوباره بررسی و نظرات را اعلام کردیم. اصلاحات ما به صورت غیررسمی از سوی کمیسیون انجام شده و برای ما ارسال شده است و امیدواریم در ساعات پایانی امروز جمع بندی نهایی را داشته باشیم.

کدخدایی ادامه داد: تعداد ایرادات ما به بودجه زیاد بود و ما در ۱۹ بند ، ۸۰ ایراد را نسبت به لایحه بودجه ۹۹ داشتیم که از این تعداد هشت فقره ایراد شرعی و دو مورد مربوط به صندوق توسعه ملی و ۲۷ مورد ابهام و ۶ مورد مربوط به سیاست‌ها و ۶ مورد به اصل ۵۳ و ۲۲ مورد اصل ۵۲ بود که غیر بودجه‌ای است زیرا مواردی بود که قوانین دایمی مجلس محترم در داخل بودجه آورده بود یا آنها را مورد اصلاح قرار داده بود و این موارد هم به صورت غیربودجه‌ای برای مجلس ارسال شد و اصل ۸۵ هم سه مورد بود که ارسال شد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بحث نظرات هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که از سوی رییس این هیات ارسال شده بود و ۷ مورد ایراداتی که برای مجمع ارسال شد و دوستان ما در مجلس با اعضای هیات نظارت جلساتی داشتند و نظرات آنها را تامین کردند. نظرات هیات نظارت از سوی نگهبان برای مجلس ارسال شده بود که ظاهرا اعلام کردند اصلاح شده است.

وی افزود: آنچه که در رسیدگی به بودجه در مجلس از سوی مقام رهبری اذن داده شده بود مربوط به مجلس است. شورای نگهبان با دقت کافی و مانند همه مصوبات بودجه نظرش را اعلام کرد. ما حدود ۸۰ ایراد را به بودجه داشتیم که چند مورد مربوط به حقوق مردم بود که مشخصا نسبت به آنها اعلام نظر شد و ایراد گرفته شد و مجلس اصلاح کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رد مصوبه واردات خودروهای خارجی از سوی شورای نگهبان گفت: این مصوبه مستقل نبود بلکه در دل مصوبه بودجه ۹۹ بود و یکی از بندهای آن اجازه واردات خودروهای خارجی داده می شد و اعضای شورای نگهبان با عنایت به سیاست‌های کلی، این بند را مغایر سیاست‌های کلی دانستند و مورد ایراد شورا قرار گرفت و بعد از ایراد شورای نگهبان، کمیسیون تلفیق آن را حذف کرد.

کدخدایی درباره قانون انتخابات تاکید کرد: امیدوار بودیم که قانون انتخابات اصلاح شود و تلاش کردیم و این همکاری شورای نگهبان برای اصلاح قانون انتخابات ان‌شاءلله در مجلس یازدهم مدنظر قرار خواهد گرفت و امیدواریم نمایندگان محترم مجلس یازدهم توجه ویژه‌ای به قانون انتخابات داشته باشند و در این مجلس شاهد اصلاح قانون انتخابات باشیم.

وی گفت: از مجموع ۲۰۸ حوزه انتخابیه، صحت ۲۰۴ حوزه اعلام شده و ۴ حوزه نیاز به اعزام بازرس بود که بازرس هم اعزام شده و هر وقت به نتیجه برسیم، نتایج را اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: مرحله دوم انتخابات، ادامه مرحله اول است و فقط برگزاری انتخابات است و با توجه به شرایط کشور و پیشنهاد وزیر کشور زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات از ۲۹ فروردین به ۲۱ شهریور منتقل شد و امیدواریم که همه مردم سالم باشند و ان موقع انتخابات را در حوزه‌هایی که باقی مانده انجام دهیم.

وی افزود: تهمت و افتراهای زیادی نسبت به شورای نگهبان وارد می شود که بسیاری از اینها می تواند با اصلاح قانون برطرف شود و امیدواریم این مطالبه را داشته باشند که قانون انتخابات اصلاح شود و بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد.

کدخدایی درباره ایراد شورای نگهبان به مصوبه بودجه افزایش حقوق کارمندان، گفت: بودجه در این زمینه دو بند داشت. یکی خود بند بود که دولت اصلاح کرده بود و بند الحاقی هم داشت که دوستان مجلس در مجلس آن را الحاق کرده بودند و تناقضی ایجاد کرده بود و مشخص نبود که این سقف افزایش تا چه اندازه است. ایراد شورای نگهبان به عنوان یک ابهام ارائه شد و دوستان مجلس آن را متوجه شدند و اصلاح کردند و نسبت به کارکنانی که سقف دریافتی آنها پایین است الان بین ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • عبدالرضا
    0

    با سلام‌جناب کدخدایی لطفا به سقف افزایش حقوق بازنشستگان هم رسیدگی فرمایید ، چرا برای کارکنان دولت ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش اما برای بازنشستگان ۱۵ درصد ، تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی فرمایید ، مگر بازنشستگان تو این مملکت زندگی نمی کنند ، چرا اینقدر بی عدالتی ، خواهشمندیم در اسرع وقت رسیدگی فرمایید

  • ناشناس
    0

    منظور آقای کدخدایی ازکارکنان ،،بازنشستگانم هستن ....چون مصوبه مجلس درخصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان است.. البته اگه آقای نوبخت دستکاریش نکنه....

  • حسینی
    0

    من همسر پرسنل ناجا هستم. آقای کدخدایی آیا افزایش حقوق 50تا80درصد شامل ناجا میشه

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      نه خواهرم نمیشه.به پرسنل ناجا و ارتش تعلق نمیگیره چون که...........؟ خدایا کمکمان کن.

  • رحیمی
    0

    مملکتی که رئیس جمهورش را کد خدایی تعیین می کند نماینده مجلسش را کدخدایی تعیین می کند بودجه اش را کدخدایی تعیین تکلیف می کند ، سرنوشت مصوبات مجلس ودولت را عباسعلی تعیین می کند واردات وصادراتش را کدخدایی تعیین می کند منع واردات خودرو واستفاده از ارابه های مرگ داخلی را عباسعلی تعیین می کند بااین حال این جناب کدخدا وهمفکرانش علت همه مشکلات کشور را دولت می دانند !!!!!!!!؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      عجب عالم دهری

  • علی
    0

    بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران چی میشن؟؟

  • هادی
    0

    اقایان چون حقشان توسط خودرو ساز داخلی داده میشود قانون ازاد سازی واردات خودرو تصویب نکردن تاکی مردم اسیر بی کیفتی وگرانی خودرو داخلی باشند چون سهم اقایان داده میشود این دورغی مضحک است که برای حمایت از تولید داخلی چرا مردم تاوانش را پس بدهند پس حقوق مردم کجاست اقای شورای نگهبان محترم شما که دم از مردم داری میزنین همین است

  • کاربر ناشناس
    0

    باسلام جناب عباسعلى كدخدايي خب فرموديد كاركنان دولت از 50/الى 80درصد افزايش حقوق خواهند داشت خب شما ها كه از ما بهترون هستيد وفرزندانتان هم آقازاده وبهترين زندگی وبيشترين حقوق هاى نجومى را دريافت ميكنيد اينم از شماها بس اين كه اين وسط ما فقير بجاره ها جيكار بإيد كنيم ما از كجا افزايش حقوق بگیریم ايا ايران واين درآمد هايش فقط مال شماهاست من وامثال من كه بيكار وهيج درآمدى نداريم جى من يك سال هست يك كيلو گوشت نتونستم براى خانواده ام تهيه كنم آقاى كدخدايي شما ها اسمتان انسان هست اونوقت دم از مسلمانانى و انسانيت ميزنيد اون وقت نماز هم ميخونيد روزه هم ميكريد من أمثال من به خاطر اینکه سياستهاى شما ودولت روحانى نابود شديم وقدرت خرید نداريم واين شب عيدى شرمنده خانواده هامون شديم عباسعلى اين روزها سياه هم خواهد گذشت انشاءالله در محضره خدا يقه شما ها را خواهيم گرفت وروى بل صرات جلو شماها را ميكيرم وحفم را خواهم گرفت همانطور كه من را شرمنده اهل وعيال كرديد خداوند شماها را شرمنده حانواده هاتون بكند انشالله

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر وجدان دارى نظراتم را بخش كن مدير

  • یا علی
    0

    صدای مارا به گوش کد خدای و نوبخت برسانید در خصوص افزایش حقوف 50 درصدی مگر بازنشستگان جزو این مملکت نیستند مگر باز نشستگان زن و بچه ندارند این چه عدالتی است بازنشستگان نیروهای مسلح 8 سال از این آب خاک اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کردند باز نشستگان کشوری هم زحمات و جوانی خودشان را در خدمت به کشور و مردم گذاشتند در این شب عید خوب عیدی دادید ما هم خدای داریم

  • کاربر ناشناس
    0

    از اينكه مشكلاتم را منعكس وبخش كردين ممنونم اين مسؤولين كه وجدان ندارن تا به مشكلات من رسیدگی كنند شايد هم وطنى ويا يك انسان باوجدان بيدا بشود ودر روزهاى سخت دستم را بگیرد اينم شمارم هست 09142020632 خدايا جاره ساز توهستى

  • عدالت
    0

    بازنشسته یعنی مرگ تد ریجی چه کسانی مسئول باز نشستگان بیچاره است چرا سکوت کردند افزایش خقوق 50 درصدی فرق گذاشتن بین شاغلین و باز نشستگان بی عدالتی است بی عدالتی است

  • امیر
    0

    الکی است همان ۱۵ درصده

  • م
    0

    صحبت از همه کس یعنی حقوق بگیر وووباز نشسته و کارگر وووو غیر از نیروهای شرکتی که آدم نیستند

  • بهزاد
    0

    دروغه کارگران اگه دولت لطف کنه و کارفرمایان پولدار اجازه بدن حداکثر 15 درصد هست ان شالله دروغ در این کشور نابود شود

  • علی
    0

    در این میان حقوق بازنشستگان و مستمری بیگران تامین اجتماعی چند % قرار بالا بر عباسعلی خان

  • ایرج
    0

    رد مصوبه ورود خودروهای خارجی خیانت بزرگی به مردم بود.آخه تا کی ما بخاطر سود تعدادی سرمایه دار زیاده خواه که سهامدار این چندتا شرکت خودروسازی داخلی هست باید تاوان گرانی و بی کیفیتی این ماشینهای داخلی را بدهیم.اینهمه کارخونه و کارگر توی این سالها بیکار شدند کسی صداش درنیومده اما بخاطر نفع تعدادی مسئول دولتی و....که از این شرکتهای خودروسازی داخلی باج میگیرند مردم باید از واردات خودروهای خارجی ارزان قیمت و باکیفیت محروم باشند.چرا نمیزارید بازار تولید خودرو رقابتی باشه ؟مگرمصرف کننده حق انتخاب نداره.؟ آخه یه اینجور سیاست دروغ گرایانه توی کجای جهان بجز ایران است؟ تورا خدا دلتان یه کم بحال این مردم بسوزه . آخه قیامتی هم هست .حساب کتابی هم هست

  • امیر
    0

    آقایون دولتی 15درصدحقوق کارگری بدرد عممتون میخوره

  • شهرام
    0

    دروغ میگن حرف مفت میزنن جمهوری اسلامی یعنی دروغ ریا و آخوند کسب که با خرافات داره ارتزاق می‌کنه از بدبختی مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها