الهام امین زاده:

روحانی را اصلا در دانشگاه گلاسکو ندیدم / از حضورش کاملا بی‌اطلاع بودم، شاید...

الهام امین زاده معاون حقوقی دولت یازدهم در سه سال اول دولت یازدهم و دستیار حقوق شهروندی در سال پایانی این دولت بود وی که هم دانشکده‌ای حسن روحانی در دانشگاه گلاسکوی انگلستان بوده است .

روحانی را اصلا در دانشگاه گلاسکو ندیدم / از حضورش کاملا بی‌اطلاع بودم، شاید...

الهام امین زاده معاون حقوقی دولت یازدهم در سه سال اول دولت یازدهم و دستیار حقوق شهروندی در سال پایانی این دولت بود وی که همان دانشکده‌ای حسن روحانی در دانشگاه گلاسکوی انگلستان بوده است . وی در بخشی از گفت وگو با خبر فوری ار نحوه ورود خود به دولت می‌گوید.

او تحصیلات آکادمی تان را در دانشگاه گلاسکو یعنی همان دانشگاه آقای روحانی گذرانده است و وقتی به دولت یازدهم رفت حواشی پیش آمد که به خاطر هم دانشگاهی بودن با رییس جمهور به دولت راه یافته است، او در این باره می گوید: زمانی که من در سال72به انگلستان رفتم از بین دانشگاه هایی که پذیرش گرفتم یکی دانشگاه گلاسکو بود. یک دانشگاه قدیمی در قرن 18 و آنجا رشته دکترای حقوق بین الملل را از طریق امتحان آزمون که اعزام به خارج بود قبول شدم و به کشور انگلستان اعزام شدم که برای مقطع دکترا ادامه تحصیل دهم . تا آن موقع هم اطلاعی نداشتم تا زمانی که برگشتم ایران متوجه شدم که آقای روحانی در آنجا برای تحصیل در مقطع دکترا رفت و‌آمد داشتند.

امین زاده توضیح داد: این را می دانید بعضی از دکترها باید مستقر باشند چون دوره چهار سال باید دکترا را بخوانند ولی گاهی اوقات دکترا ترددی هستند و در حال رفت و آمد به ایران و انگلستان که گویا آقای روحانی به اینصورت تردد می‌کردند. من در آنجا از حضور ایشان کاملا بی اطلاع بودم شاید سالها قبل از من کارشان در آنجا تمام شده بود.

او ادامه داد: بعد از اینکه نماینده مجلس شدم در کمیسیون ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته خارجی حضور داشتم بارها به شورای امنیت ملی کشور دعوت می شدیم و آقای روحانی دبیر شورای امنیت بودند. در جلسات می دیدند من اظهار نظر هایی می‌کنم وقتی دولت یازدهم شد سراغ من رو گرفته بودند که گفته بودند فردی که در مجلس هفتم حقوقی بود بیاید ویک جلسه ایی را اختصاص داده اند و درآنجا معاونت حقوقی را به من دادند.

متن و فیلم کامل گفت وگوی خبر فوری با الهام امین زاده را می‌توانید در اینجا بخوانید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • فضول محل
    0

    چون شما به زبان انگلیسی درس می خواندید ولی آقای روحانی به زبان فارسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلا آیا واقعا لازم است با این همه هزینه فردی بلند شود برود خارج رشته ای بخواند که همانندش در کشور خودش هم موجود است؟! تازه اینجا دغدغه رعایت حجاب کامل با چادر هم نداشتند. البته اگر درست گفته باشند انهایی که سالهاست شاکیند برای ادامه تحصیل که می روند فرانسه و یاشاید هم انگلستان اجازه رعایت حجاب به انها نمی دهند.

  • مجید
    0

    واقعا ممنون که خبر دادید. چون تنها مسعله زندگیه ایرانیا همین بود که الان گفتید. بازم ممنون!!!!!!

  • RAHA
    0

    چطور در سالهای ابتدایی فعالیت در دولت دیده بودید؟! الان که کنارتان گذاشتن یهو یادت اومد ندیدی؟! تا کی سهم خواهی؟ تا کی به نرخ روز بودن؟

  • حسن
    0

    خانم محترم این بنده خدا یک جمله انگلیسی نتونست صحبت کنه چطور میتونه بیاد سر کلاس درسی که اصلا متوجه نمیشه ،چقدر پر توقع هستید.

  • ایران
    0

    دکترا7ی توهم قلابی است امکان ندارد یکنفر خودی بیش از ششم ابتدائی بغیراز چند نفر نفوذی تحصیلکرده امریکا درس خوانده باشند

  • محمدرضا احمدی
    0

    یکی نیست بگه پس شما انگلیس درس خواندید که یا نماینده اید و یا رییس جمهور و هر مقام دیگر که اینچنین مملکت را به خواری درآورده اید. یعنی در کشورمان حقوق نداشت یا در کشورهای دیگر؟ فقط انگلیس؟ متاسفم که چقدر پول و ثروت مملکت را حیف و میل کردید!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راستش سالهاست برای خودم هم این مورد عجیبست که چرا برای این رشته هایی که در کشور خودمان هم بوده برخی رفتند کشورهای دیگر و هزینه اشمی توانست صرف رشته هایی بشود که مانندش را در کشور خودمان نداشتیم. از سوی دیگر خانمهای محجبه ای که شاکی بودند چرا در فرانسه به انها اجازه نمی دهند حجابشان را رعایت کنند هم رشته تحصیلیشان واقعا رشته کمیابی نبود که فقط و فقط در فرانسه باشد و در ایران نتوانند همان را بخوانند و مجبور نشوند بروند کشوری که دغدغه حجاب داشته باشند.

  • حریری
    0

    نمی دانم اسم مطلب خبر بود یا چی مثل اینکه زیادی بیکار شدید چی کار داریم فلانی صبحانه چه خورده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اتفاقا این یکی از آن مسائلیست که مستقیم با زندگی مردم و سرنوشتشان ربط دارد. اگر برای مدرکی که گرفته اید زحمت کشیده اید و بدون پارتی و این حرفها زندگی کرده اید و آه کسی به دنبال شما و خانواده تان نیست به خوبی متوجه حرفهایم میشوید.

  • ناشناس
    0

    نگار من که مکتب نرفت و خط ننوشت ................

  • مجتبی
    0

    هم مدرک روحانی قلابی است وهم مدرک امین زاده که مثل علی خان مطهری با کلک اصولگرایی وارد مجلس هفتم شدن بعد اصلاطلب قدرت شدن یعنی دروغ ونفاق ازاین جماعت مدیران کشور سرریز شده قدرت وفساد دیگر هیچ

  • ولی الله. بابایی
    0

    خانک دکتر پس شما نماینده پروازی بودید رفتید مدرک گرفتید من کارمند دولتم تو ایران مدرک کارشناسی ارشد گرفتم و شما قانون نوبسان اجازه اعمال مدرک را ندادید تا یک مبلغ ناچیز حقوقم افزایش کند اما مدرک شما را قبول کردند

  • محمد رضا
    0

    شما تو این هشت سال کدام گوری بودی تازه یادت افتاده بعد هشت سال که روحانی رو ندیدی.در ضمن شما با مدرکتون چه گلی به سر مردم زدید که ایشون نزده

  • سیادت
    0

    چرا برای دکترای حقوق در ایران کار نیست .و راننده تاکسی می شوند ؟ اما انهایی که در انگلیس دکترای بهداشت محیط ویا دکترای حقوق و.... می گیرند میشوند رئیس جمهور یا نماینده یا استاندار پایتخت ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    انقلاب برای بعضی ها باعث رشد و ترقی آسانسور شده خوش بحالشان این دنیا را خوب ساختند.

  • کاربر ناشناس
    0

    کدام آزمون ،حتما همانطوری که وارد کارشناسی و کارشناسی ارشد شدید.....

  • کاربر ناشناس
    0

    آن زمان تمام ورودی دانشگاهها پارتی بازی بود.

  • کاربر ناشناس
    0

    کاشکی من هم گلاسکوسیی بودم. اگر متولد انگلستان بودم.

  • majeed
    0

    مگه آقای روحانی سوادم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ب حق چیزای ندیده و نشنیده

  • جناب
    0

    اگرحقوق خوانده باشی نام اقای وحید دستجردی راهم بلدی ایشان زمان خاتمی رییس جمهور بارها برای گرفتن دکترای حقوق اقدام می کردند وهمین ها سهمیه رابرای خود وامثال خود می گذاشتندتا حالا مملکت را این چنان ابادکنند.درضمن تنها حسن فریدون نیست که باپول این ملت درس خوانده اقای هاشمی وخواهرش فایزه و...البته قصدخدمت بوده

  • Bahram
    0

    اکثر افرادی که از بورس تحصیلی پس از انقلاب در خارج استفاده کزدند صلاحیت لازم را بدلیل نداشتن معدل حد نصاب در دیپلم ، کارشناسی و ارشد برای گرفتن بورس نداشته اند و فقط مسائل سیاسی در انتخاب آنها مورد نظر بوده است و معمولا در کشور هایی مانند انگلیس ، المان ، اطریش و کشور های اسکاندیناوی دکتری گرفته اند که دوره ۴ ساله و رساله خود را زیر نظر استاد و کار در ازمایشگاه ( بدون حضور در کلاس و امتحان پایانی ) می گذرانند و فقط به نوشتن تز اکتفا می شود و ممکن است بخصوص در رشته های نظری حتی در این مدت به زبان کشور محل تحصیل هم نیاز نباشد و پایان نامه تحصیلی توسط دیگران نوشته شود و در خیلی از مواقع این افراد در ایران که تا مرحله استاد تمام هم پیش رفته اند حتی از نوشتن یک نامه و یا در خواست به زبان محل تحصیل و پایان نامه خود عاجز هستند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها