بیانیه مشترک فیسبوک، گوگل و مایکروسافت برای مبارزه با دروغ‌پراکنی درباره کرونا

در اقدامی بی‌نظیر، بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان در مبارزه با اطلاعات غلط درباره کووید-19در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود بیانیه داده‌اند.

بیانیه مشترک فیسبوک، گوگل و مایکروسافت برای مبارزه با دروغ‌پراکنی درباره کرونا

شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی برای مردم در سراسر جهان ایجاد کرده که یکی از آن‌ها، اطلاعات غلط است. به تازگی شرکت‌های فیسبوک، گوگل، لینکدین، توییتر، یوتیوب و مایکروسافت به همراه ردیت در بیانیه‌ای مشترک خبر از مبارزه با این اطلاعات داده‌اند و همچنین از شرکت‌های دیگر درخواست کرده‌اند به این جمع بپیوندند.

این بیانیه به شرح زیر است:

«ما همکاری نزدیکی در رابطه با کووید-19 داریم. ما برای ارتباط میلیون‌ها نفر با یکدیگر کمک می‌کنیم و در عین حال به طور مشترک با کلاهبرداری و اطلاعات غلط درباره ویروس مبارزه می‌کنیم. ما تصمیم به افزایش محتوای معتبر در پلتفرم‌های خود گرفته‌ایم و اطلاعات جدید و حیاتی را با آژانس‌های بهداشت دولتی در سراسر جهان به اشتراک می‌گذاریم. از شرکت‌های دیگر درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامت و امنیت جوامع، به ما بپیوندند.»

هفته گذشته، مدیر ارشد بخش تکنولوژی دولت ایالات متحده، «مایکل کراتسیوس» جلسه‌ای از راه دور با نمایندگان شرکت‌های مطرح در حوزه فناوری ترتیب داد و در رابطه با نحوه هماهنگی اقدامات مختلف درباره کووید-19 مانند مبارزه با اطلاعات غلط سخن گفت. بر اساس گزارش واشنگتن پست و پولیتیکو، کاخ سفید از شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک، آمازون، اپل، IBM، سیسکو، توییتر و مایکروسافت درخواست کمک کرده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اطلاعات غلط از نظر میزان خطر تفاوت چندانی با خود ویروس کرونا ندارند. «تدروس آدانوم گابریاسوس» در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد:

«ما تنها در حال مبارزه با یک بیماری همه‌گیر نیستیم، ما با اطلاعات غلط نیز می‌جنگیم. اخبار غلط سریع‌تر و آسان‌تر از ویروس پخش می‌شوند و به اندازه کرونا خطرناک هستند.»

شرکت‌های فناوری علاوه بر مبارزه با اطلاعات اشتباهی که توسط عموم مردم به اشتراک گذاشته می‌شوند، با اطلاعات غلط ترامپ نیز مقابله می‌کنند. تا به امروز اطلاعات غلط زیادی درباره کرونا در توییت‌های رئیس جمهور آمریکا وجود داشته است.

منبع: دیجیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پرنیان ترابیان
    0

    خیلی خوبه عالیه هرچی بخواهم داره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها