آزادراه همت -کرج با حضور رییس جمهوری افتتاح شد

قطعات ٢ و ٣ آزادراه شهید همت - کرج، با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

آزادراه همت -کرج با حضور رییس جمهوری افتتاح شد

حجت الاسلام حسن روحانی صبح روز سه شنبه قطعه ۲ و ۳ آزادراه همت-کرج را به طول ٩.۶ کیلومتر افتتاح کرد. این قطعات شامل گرمدره تا شهرک جهان نما ۵/۱ و قطعه سوم از شهرک جهان نما تا کرج ۴/۵ کیلومتر خواهد بود.
طول کل این آزادراه ۱۴.۵ کیلومتر است و بهره‌برداری از آن تاثیر بسیاری در کاهش ترافیک فعلی تهران و استان البرز می‌گذارد. پیش از این قطعه اول این طرح از تهران تا گرمدره ۵ کیلومتر افتتاح شده بود.
با بهره برداری از این طرح گلوگاه‌های ترافیکی استان البرز و کلیه محورهایی که از غرب کشور به ویژه استان‌های قزوین، زنجان، تبریز و... حذف می‌شود.
علاوه بر این با بهره‌برداری از این آزادراه، ۳۵ درصد از بار ترافیکی جاده‌های مواصلاتی استان تهران و البرز به این آزادراه منتقل می‌شود.
این پروژه در تابستان سال۹۷ به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده بود، اما واحدهای مسکونی در مسیر به عنوان معارضین این پروژه ساخت آن را متوقف کرد و نهایتا با اختصاص مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای رفع معارضین، ساخت پروژه ادامه یافت.
با توجه به تاثیر افتتاح آزادراه همت-کرج به عنوان یکی از ۵ آزادراه مهم در ساماندهی ترافیک محور تهران- کرج ، تامین منابع و مصالح مورد نیاز این پروژه در اولویت‌ دولت قرار گرفت و سرمایه‌گذار نیز با به کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه را طبق برنامه زمان‌بندی پیش ‌برد.
این آزادراه تکمیل کننده کریدور بین‌المللی شرق به غرب کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن علاوه بر کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی شاهد کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به محور چالوس و کلاک و تسهیل دسترسی اهالی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران خواهیم بود.
طول مسیر این طرح، ۱۴.٥کیلومتر با ۲۹ دهنه پل تیپ با دهانه ۱۰۲ متر، ۸ دهنه پل خاص با دهانه ۱۹۹ متر، ۲ دهنه تونل با طول ۱۰۷۶ متر و هر تونل ۵۳۸ متر است.
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عزیز الله شهبازی استاندار البرز در این مراسم حضور دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    اگر اینطوری پیش بریم برای هر کیلومتر افتتاحیه می گذارند استبعاد ندارد متری هم بشود

  • ایرانی
    0

    14 کیلومتر در عرض سی سال شاهکار خلاقیت و مهندسی دنیا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها