انتقاد یک روزنامه اصولگرا از سیاستهای صدا و سیما :

مهناز افشار هم به خارج نرفته بود، الان مجری یک برنامه تلویزیونی بود

جوان نوشت: رسانه ملی نشان داده که در تربیت نیرو برای اجرا دستش خالی است و برای همین هم در این سال‌ها همواره به سمت چهره‌های مشهور بازیگری رفته تا آنتن را برای اجرای برنامه‌ها به آن‌ها بسپارد، اما این رویکرد منفعلانه تا چه زمانی می‌تواند ادامه داشته باشد.

مهناز افشار هم به خارج نرفته بود، الان مجری یک برنامه تلویزیونی بود

تهیه‌کننده‌های سیما فکر می‌کنند صرف شهرت داشتن افراد می‌تواند ضامنی برای موفقیت یک برنامه باشد، اما واقعیت این است که اجرا و بازیگری دو مقوله متفاوت هستند.
برای مثال رشیدپور که مجری خوبی است با اینکه بارها خود را در عرصه بازیگری محک زده، اما هیچ گاه نتوانسته به عنوان یک بازیگر خوب جایگاهی به دست بیاورد. خلاف این هم بارها اثبات شده است.
به جز دو سه نمونه انگشت‌شمار کمتر بازیگری را می‌شناسیم که تجربه اجرای موفقی را از سر گذرانده باشد.
در کنار این مورد ضعف دیگری هم مشهود است. اینکه تلویزیون سال‌هاست از تولید نیروی انسانی مومن و متخصص تقریباً عاجز نشان داده است بر کسی پوشیده نیست.
سهم عمده‌ای از بازیگران حال حاضر سینمای ایران ابتدا به ساکن از تلویزیون به این عرصه راه پیدا کرده‌اند، اما اغلب این بازیگران پس از شهرت در فضای رسانه‌ای آنطور که باید مسئولیت‌شناسانه رفتار نکرده‌اند.

تلویزیون حتی در هدایت و کنترل بازیگر نوجوانی، چون ریحانه پارسا که نقش دختری چادری را در یک سریال به عنوان بازیگری ناشناخته بازی می‌کرد عاجز نشان داد و این بازیگر به محض پایان سریال در فضای مجازی از خود تصاویری کاملاً مغایر با نقشی که ایفا نموده بود منتشر کرد و رفتارهایی عجیب و غریب از بروز داد.
درباره گرایش به بازیگردرمانی در تلویزیون ایسنا اینگونه می‌نویسد: حمید گودرزی، کامبیز دیرباز، سام درخشانی، پژمان بازغی، بهنام تشکر، علیرام نورایی، مهران رجبی، سروش صحت، مهران غفوریان، رامبد جوان و محمدرضا گلزار؛ این روزها و هفته‌ها اگر در کانال‌های مختلف تلویزیونی گشتی زده باشید، این بازیگران را در قاب تلویزیون دیده‌اید، بعضاً در برنامه‌های تولید جدید، بعضاً هم در تکرار پخش برخی برنامه‌های قبلی، اما مسئله این است که این لشکر بازیگران، در هیچ سریال تلویزیونی حضور ندارند.
آن‌ها در قامت مجری در برنامه‌های تولید تلویزیون حاضر می‌شوند.
به این اسامی اضافه کنید، بازیگران دیگری، چون رؤیا نونهالی و امین حیایی را که در قامت داور یک شوی تلویزیونی در این زمره قرار گرفته‌اند یا لادن طباطبایی که در مقام داور و مجری یک رئالیتی‌شو در تلویزیون حضور دارد یا احمد نجفی که اعلام شده است از سوم فروردین، برنامه‌ای با اجرای او پخش می‌شود.
پس با این وضعیت، اصلاً بعید نیست که تا چندی دیگر، بازیگران دیگری، چون بهرام رادان، محمدرضا فروتن، پژمان جمشیدی، حامد بهداد، هدیه تهرانی یا هر بازیگر دیگری به تلویزیون بیایند، اما نه در مقام بازیگر!

شاید اگر مهناز افشار هم به خارج از کشور نرفته بود و داور یک شوی تلویزیونی آن‌ور آبی نشده بود، الان یکی از گزینه‌های در ذهن یا بالفعل مدیران تلویزیون خودمان بود. با یک نگاه کارشناسی، این استفاده روزافزون از هنرپیشه‌ها را در مقام مجری و شبیه آن در تلویزیون، راوی و سند چند وضعیت می‌توان دانست: تلویزیون در این سال‌ها با وجود شعارهای بسیار، در ساختارسازی و تولید نیروی انسانی موفق عمل نکرده است، از این‌رو می‌توان گفت که مدیریت تلویزیون از حدود یکی دو سال پیش، در روندی افزایشی، به نوعی دوپینگ با بهره‌گیری از سلبریتی‌های عرصه بازیگری روی آورده است تا ضعف‌های خودش را بپوشاند، اما آیا این سرپوش موقتی می‌تواند راهی برای حفظ مخاطبان در درازمدت و جلب رضایت آن‌ها و سرپوش گذاشتن بر نقطه ضعف تربیت مجری‌های متخصص و محبوب تلویزیونی باشد؟

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • حقگو
    0

    مدیران پول پرست وبی سواد ما وقتی ازرامبد جوان با آن افتضاح وزنش که هیچ بعید نیست مجری برنامه ای بشود الگو سازی می کند چطور شما پرچم سفیدی که برای کشف حجاب دست نوجوان وجوانان ما میدهند رازندانی می کنید میدونید کی باید زندانی بشه همین مدیر یقه تابالا بسته پیشانی مهرخورده معاویه صفت دراین مملکت همه چی برعکس هست یقه دزدو اختلاسگررانمی گیرن یقه شاکی ومعترض به این کاررامی گیرن یقه عاملان وناشران به فسادونمیگیرن یقه یک بچه ای که ازهمین تلویزیون الگو گرفته رو میگیرن اینها همان قطب زاده ی انقلابند با استایل شهیدچمرانی ومطهری

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بلی وجود بازیگران بی دین در پخش مستقیم یا هر برنامه مثل رامبد وعیره مایه ننگ است چه کار میکنید با خون شهدا چرا مجریان خوب پرورش نمی دید مگه حرف زدن در تلوزیون کار هر کسیه صلاحیت می خواهد ریس صدا سیما بیدار شو

    • کاربر ناشناس
      0

      مهنازافشارغلطکرد

  • هادی
    0

    به نظر من عصر جدید خیلی خیلی بهتر از همان برنامه ای است که مهناز افشار در ان داوری می کنند

  • علی
    0

    موضوع تربیت نیرو نیست. موضوع برای جذب مخاطب است که تا کنون توفیقی هم نداشته و چه بسا باعث کاهش محبوبیت همین هنرمندان مجری هم بشود.

  • جوادقربانژاد
    0

    من آدمی بی سوادی هستم ولي ميدانم که این مجریها برای جوانانما سم هست

  • یه بنده خدا
    0

    والا شمایه برنامه ی ورزشی با قدمت 20 سال و مجری اش به نام فردوسی پور با بیننده ای میلیونی رو تعطیل کردین حالا که مهناز افشار رفته میگین میخواستین مجری کنین؟ شما اگه راست میگین برین عادل خان محبوب دل یه ملت رو بیارین .

  • سمیرااا
    0

    اوهوم . ایران ...:/

  • دکتر شوالیه
    0

    این قانون نانوشته است که هرکسی که بزرگ شد موج سوار میشود و به اسم خدمت خیانت گسترده میکند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مهنازافشار غلط کرد

  • محمد
    0

    بابا خواننده ها هم مجری شدند چه میکنه این تلوزیون واقعا جاش خالیه

  • احسان
    0

    چرا از دید این بازیگر مجری ها نگاه نمیکنید، پول که میگیرم معروف ترم که میشم، کارم که سخت تر از کارگر معدن، دغدغه کاریشم کمتر ، هروقتم یکی یه چیزی گفت تحریمشون میکنم، حرفای صدمن یه غازم که بلدم بدون تخصص تو هوا پخش کنم

  • قدرت
    0

    واقعا جای تاسف است. که هر کس نزد مردم محبوب میشود عادل فردوسی پور . حذفش میکنید و هرکس که جایگاهی ندارد او را میاورید . رامبد جوان که به دلقک شباهت بیشتری دارد تا مج ی

  • هادی
    0

    متاسفانه در رسانه افراد هم خواننده برنامه ساز مجری تهیه کننده بازیگر هتند که این چند شغله بودن خود جای اعتراض دارد که رسانه ملی متاسفانه برخوردی جهت جلوگیری این امر نشان نمیده اینه وضع صدا وسیمای کشور ایران

  • سیب
    0

    این همه نظر دادین مگر کسی تلویزیون ضد مردمی تماشا میکنه آتش در اختیار بعضی ها جنبش را ندارند

  • آرش
    0

    ۹۵درصد این بازی گرا که مجری شدند به مفت نمی ارزند .اصلا یک ذره استعداد مجری گری ندارند .حیف فردوسی پور .مزدک

  • مهدی
    0

    مگه شما هنوزم تلویزیون می بینید؟

    نظرات شما -
    • مقدسی
      0

      شما نبین،برو شبکه های لندنی و سعودیو ببین.خلائق هر چه لایق.چه افتخار میکنن!!

    • نامی
      0

      واقعا مگه این روزها باتوجه به بعضی هنرمندان که مثل آفتاب پرست برای خودشیرینی ونان درآورندن دست به هرکاری میزنند.متاسفانه.تلویزیون 5سال که برای75درصد ایرانیها تحریم شده.

  • هوشیار
    0

    ایا شما آدمایی رو که با ادا واتوار زنانه و صورت سرخاب و سفیداب ولبهای سرخ کرده، که هر کدام چند نفری رو دور خودشون جمع وهورا میکشن،اسمشونو میزارید مجری؟؟؟؟

  • Fatema
    0

    آقایووون داداشا زندگی خرج داره هیچ به این موضوع فکر کردین؟؟ مجبورن مجبور !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها