انفجار مرگبار در پالایشگاهی در نیجریه

در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی و انفجار در یک پالایشگاه نفت و گاز در لاگوس، پایتخت تجاری نیجریه دست‌کم ۱۵ نفر جان باختند.

انفجار مرگبار در پالایشگاهی در نیجریه

این حادثه که روز گذشته یک‌شنبه در پالایشگاهی واقع در حومه لاگوس به وقوع پیوسته هم‌چنین منجر به تخریب حدود ۵۰ ساختمان در اطراف کارخانه شده است.

شرکت ملی نفت نیجریه (NNPC) اعلام کرده که این انفجار پس از برخورد یک کامیون به چند سیلندر گاز در این پالایشگاه که در نزدیکی خط لوله شرکت در منطقه ابوله آدو در ایالت لاگوس قرار گرفته، به وقوع پیوسته است.

این شرکت نفتی دولتی در بیانیه‌ای اعلام کرد در اثر موج این انفجار خانه‌های اطراف کارخانه تخریب شده و هم‌چنین آسیب‌دیدگی خط لوله شرکت ملی نفت نیجریه منجر به توقف عملیات پمپاژ در خط لوله اطلس این شرکت شده است.

طبق اعلام مقامات آژانس ملی مدیریت اضطراری نیجریه (NEMA) این انفجار علاوه بر ۱۵ کشته منجر به زخمی شدن چندین نفر دیگر شده و زخمی‌های این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

آتش‌سوزی حاصل از این انفجار منجر به تشکیل ستون‌هایی از دود در منطقه شده و آتش‌نشانان برای مهار آن تلاش‌های بسیاری کردند.

آتش‌سوزی‌های خط لوله در نیجریه، بزرگترین تولید کننده نفت خام آفریقا شایع است و بیشتر آن‌ها ناشی از سرقت و خرابکاری است. روش‌هایی که برای سرقت نفت و بنزین استفاده می‌شود اغلب منجر به وقوع حوادث مختلف و آتش‌سوزی می‌شود.

بنا بر گزارش رویترز، شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرده که این حادثه بر روند معمول توزیع محصولات نفتی به لاگوس و شهرهای اطراف آن تأثیری نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها