دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی در سردشت

فرمانده انتظامی سردشت گفت: فردی که با صدور چک‌های بی‌محل و جعلی ۵۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌ بود، در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی در سردشت

سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی سردشت اظهار داشت: در پی دریافت شکایت‌های متعدد از شهروندان و بازاریان سردشت در خصوص کلاهبرداری فردی از آنان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که این فرد با جلوه‌دادن خود به عنوان شخصی معتبر در امر صادرات، اقدام به خرید عمده کالا از جمله آهن، میلگرد، ورق ام‌دی‌اف، کناف، سنگ‌های زینتی، کاشی و سرامیک کرده و چک‌های نامعتبر به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال به این افراد داده است.

وی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در تعقیب و پایش اطلاعاتی، متهم مورد نظر را در محل اختفای او در این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سردشت ادامه داد: این فرد در بازجویی‌ها به جرم کلاهبرداری اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک‌هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.

‍‌سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها