استاد علوم سیاسی آمریکایی، در گفتگو با خبرفوری از انتخابات 2020 می‌گوید

ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا نیست / کرونا ترامپ را زمین می‌زند

یک استاد علوم سیاسی آمریکایی در مصاحبه با خبرفوری تاکید کرده که بایدن از شانس خوبی برای پیروزی بر ترامپ برخوردار است. یه جز جذب احتمالی جوانان به او، ضعف ترامپ در کنترل کرونا نیز می‌تواند منجر به برنده شدن او شود.

ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا نیست / کرونا ترامپ را زمین می‌زند

به گزارش خبر فوری ، انتخابات آمریکا به پیچ عجیبی رسیده است. در حالی‌که در بین جمهوری خواهان هیچ کس روی گزینه ای غیر از دونالد ترامپ شرط نمی‌بندد، دموکرات‌ها در رقابتی تاریخی به مصاف هم رفتند تا یک رقیب به اصطلاح گردن کلفت برای مصاف با رئیس جمهور جنجالی ایالات متحده پیدا کنند.

بر اساس آخرین نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها، برنی سندرز و جو بایدن از سایر رقبا شانس بیشتری برای حضور در مرحله نهایی انتخابات دارند. با این حال، پس از برگزاری انتخابات جدید در ایالات اصلی آمریکا مشخص شد که در بین این دو نامزد نیز، شانس بایدن بیشتر است.

معاون اوباما یک دموکرات کلاسیک است؛ از حمایت اکثر دموکراتها برخوردار است و نشان داده که می‌تواند در مصاف‌های سخت سیاسی از پس قلدرها بیاید. از طرف دیگر، سندرز یک دموکرات ساختارشکن است. او علنا خود را سوسیالیست می‌نامد؛ جوانان عاشق او هستند و رنگین پوستان ستایشش می‌کنند. با شعارهای عجیبی مانند رایگان شدن درمان و آموزش، بسیاری از فقرا را به خود جذب کرده و توانسته است کمپین پرشوری به وجود آورد.

با این حال، به نظر می‌رسد که دموکرات‌ها مانند سال 2016 رقیب را به او ترجیح داده اند. سال 2016 نیز که مردم آمریکا تشنه تغییر بودند، دموکراتهای محافظه کار هیلاری کلینتون را به جای سناتور پیر به عنوان رقیب ترامپ انتخاب کردند و آن افتضاح برای این حزب رقم خورد.

با انتخاب بایدن بسیاری معتقد بودند که عملا شانس پیروزی دموکراتها در انتخابات صفر است. برخی تحلیلگران معتقد بودند بایدن نمی‌تواند از پس ترامپ برآید و اکنون فقط باید از آسمان مددی ه دموکراتها رسد. خب این مدد آمد. کرونا با تمام نحوستی که دارد به نفع دموکراتها عمل کرد. عملکرد افتضاح ترامپ در مواجهه با این بیماری بسیاری را امیدوار کرد که شاید در انتخابات 2020 بشود این رئیس جمهور جاه طلب را لغزاند.

پروفسور فرارو یکی از این تحلیلگران خوشبین است. او بر خلاف بسیاری معتقد است که بایدن می‌تواند به حکومت ترامپ در آمریکا خاتمه دهد. وینسنت فرارو استاد علوم سیاسی کالج هیلوویکی است که از سال 1976 تدریس را آغاز کرده است.

زمینه تخصصی او تغییرات روابط بین المللی از زمان جنگ سرد به بعد بوده است اما تحقیقاتی را هم در زمینه سیاست جهانی، سیاست خارجی آمریکا و اقتصاد بین‌المللی داشته است. پروفسور فرارو مدتی به عنوان مشاور علمی برای انجمن ملل متحد ایالات متحده و برنامه توسعه سازمان ملل متحد مشغول فعالیت بوده است.

نظر تحلیلگر آمریکایی درباره انتخابات 2020؛ بایدن یا ترامپ؟

خبرنگار بین المل خبر فوری اخیرا توانسته مصاحبه‌ای با فرارو داشته باشد. او از پروفسور آمریکایی خواسته آراء خود را درباره انتخابات نوامبر 2020 بیان کند. از نظر این استاد علوم سیاسی بایدن از شانس خوبی برای پیروزی بر ترامپ برخوردار است. او در پاسخ به این پرسش که بایدن چه برتری‌هایی بر ترامپ دارد می‌گوید:

" نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که بایدن از شانس بالایی برای پیروزی بر ترامپ برخوردار است. نتایج انتخابات درون حزبی در به خصوص میشیگان دو مطلب را به خوبی نشان داد. اول اینکه افراد بسیار بیشتری نسبت به سال 2016 در انتخابات شرکت کردند. این نشان می‌دهد که بایدن با تمام خنثی و آرام بودنش توانسته افراد بسیاری را به سمت خود جذب کند. دلیل دوم من روی آوردن جوانان به او است. مشهور است که سندرز محبوب جوانان است. حالا اگر بایدن بتواند سندرز را راضی کرده و با خود متحد کند می‌تواند روی آراء جوانان آمریکایی که درصدشان هم زیاد است، حساب کند. البته این اتفاقی است که در دوره قبل هم رخ داد. منتها هیلاری کلینتون خوب عمل نکرد و نتوانست آراء جوانان طرفدار سندرز را به سبد خود اضافه کند. اما بایدن با شخصیت خاص خود احتمالا بتواند از پس این کار بربیاید. او قدرت اقناع زیادی دارد و مطمئنا بتواند به طور کامل روی سبد اراء طرفداران سناتور سندرز حساب باز کند.

نباید فراموش کرد که بسیاری از طرفداران سندرز در سال 2016 به ترامپ رای دادند اما این دوره بعید است چنین اتفاقی بیفتد. جوانان آمریکایی از ترامپ روی گردان هستند و مطمئنا به حرف زعیمشان(سندرز) گوش داده و به بایدن(نماینده حزب دموکرات در انتخابات 2020) رای می‌دهند."

کرونا؛ نابودگر ترامپ؟

از فرارو درباره نقطه ضعف‌های ترامپ هم پرسیدیم. او بیش از هر چیز روی کرونا تمرکز کرد و تاکید داشت که این ویروس می‌تواند منجر به زلزله ای در کاخ سفید شود. فرارو در این باره گفت:

"ترامپ به خاطر اقداماتش در مقابل کرونا تحت محاصره کامل منتقدان است؛ به خصوص در مورد نحوه و ساز و کار تست گیری ویروس کووید 19 در آمریکا که اشتباهات و نقص‌های بسیاری داشت. به نظر واضح می‌رسد که عکس العمل آمریکا به کرونا بسیار دیر و کند بود و به همین دلیل، کنترل این ویروس از دست مقامات آمریکایی در رفت. این در حالی است که سنگاپور و تایوان در این زمینه به مراتب بهتر از ما عمل کرده و توانستند شیوع این ویروس را کنترل کنند.

اگر در نهایت آمار تلفات و مرگ و میر کووید 19 در آمریکا بالا باشد، شاید ترامپ باید قید حضور مجدد در کاخ سفید را بزند چون شانس او برای انتخاب مجدد به شدت پایین می‌اید. به غیر از این، کرونا به جان اقتصاد آمریکا هم افتاده و معلوم نیست چه خسارت عظیمی به شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده وارد شود. این امر، شرایط را برای ترامپ سخت‌تر هم می‌کند چرا که او کسی بود که از ابتدا روی مسائل اقتصادی حساب ویژه ای باز می‌کرد."

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ح
    0

    خداوکیلی شب روز خوابم نمیبره...خداکنه اصلا ریس جمهوری نداشته باشن.دشمنای بی یارانه معیشتی.خخخخ

  • کاربر ناشناس
    0

    شک نکنید که ترامپ تو دور بعدی با رای بیشتری رئیس جمهور خواهد شد وعده الکی به خودتان ندهید مردم امریکا از عملکرد ترامپ راضی هستند

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      ترامپ بعد از لغو طرح اوباماکر و شعله ور کردن اتش خاورمیانه با لغو برجام و ترور سردار منفوره شما استناد به شبکه صدای آمریکا نکن ترامپ نه تنها در امریکا در اکثر دنیا منفوره الا در نظر نژاد پرستانی مانند خودش

  • کاربر ناشناس
    0

    رییس جمهور بعدی آمریکا ویروس کرونا می‌باشد چون ترامپ دیگر نمی‌تواند از گسترش ویروس کرونا در آمریکا جلوگیری کند و قدرت زیادی دارد و کسی جرأت نمیکند که با ویروس کرونا صحبت کند و از کاندیداتوری کرونا جلوگیری کند.

  • نگین
    0

    دور بعدی انتخابات شک نکنید ترامپ برنده میدان است این اقای تحلیلگر فکر می کنم یک ایرانیه جنایتکار اصلی چین است که با لا پوشانی و به زندان انداختن دکترش در پی افشای این ویروس خطرناک و منجر به فوت شدن او و عدم اطلاع رسانی کامل به جهان مقصر است حالا بیندازید گردن امریکا نمی توانید صورت مسأله را پاک کنید از همه بد تر شیوع در قم و مخفی کردن ان و قرنطینه نکردن قم و نداشتن یک مدیریت خوب و بی اهمیت حلوه دادن ان و به جامعه گفتند نیمی از افراد جامعه می گیرند این بیماری را سرایت و سرعت بیشتری به خودش گرفت

    نظرات شما -
    • کوروش
      0

      دمت گرم که راستش رو گفتی چون تو چین تموم شد

    • Hami
      0

      آفرین خوشمان آمد. قدرت بیانت عالی است.

  • تنها
    0

    نظر من درباره مرکل هستش که تو خبر های قبلی بود ...کاش بزرگای مملکت ما هم عرق خور بودن ولی انقدر وجود و غیرت داشتن یا پیش مردم انقدر منفور نبودن که با ۲۵۰۰ تا بادیگارد هم وجود بیرون اومدن ندارن حداقل اون پیش مردم خودش ارزش داره

    نظرات شما -
    • هموطن
      0

      دوست عزیز .مسئولین ما قصد شون خدمته .میخوان زنده بمونن تا بیشترو بیشترو بیشترتر به مردم خدمت کنن.مگه نمیگن پول چرک کف دسته .ازش کرونااااا میاد.باید این چرک دستها ازمردم دور بشه.

  • هدهد
    0

    اما نظرسنجی ها خلاف اینو میگه . این به اصلاح اساتید رو تو کوزه در میارین . اینها فرافکنیه و ما ۵ سال دیگه گرفتار عقاید وحشتناک این دیوانه یانکی در مورد ایران هستیم

  • سروش
    0

    دلتونو صابون نزنید...ترامپ چهار سال دیگه بزرگترین کابوس چین و روسیه و ایران خواهد بود.

    نظرات شما -
    • محمدامین
      0

      اتفاقا ما از خدامونه که این انتخاب بشه شاید شکا کابوس مخالفانش ببینید ولی ما یه فرصت طلایی رو میبینیم که امریکا رو بیش از بیش منزوی و بیچاره میکنه و باعث میشه چهره واقعی این کشور فراماسون سالار پیش کردم دنیا فاش بشه

  • علی
    0

    باشه یا نباشه .ما باید به فکر خودمون باشیم.به فکرمردم خودمون.اون باشه یا یکی دیگه.از اول انقلاب تا حالا رو ببینید.کارتر رفت ریگان اومد.اون رفت بوش پدر اومد.بعدش کیلینتون و بوش پسر. اوباما .حالا هم این.حالا بعد از این هم چه فرقی میکنه .باید تو سیاست ها تغیر ایجاد بشه.ما باید از هر فرصتی به نحو احسن بتونیم استفاده کنیم

  • نظام دو برره
    0

    آقای پروفسوز! چقدر پیل گرفتی این عقیده از خودت در بکردی؟!؟! 2020فقط با ترامپ. والسلام.

  • بهروز
    0

    من نمیفهمم چرا بعضی ها دارن از ترامپ حمایت میکنن ؟؟؟ کسیکه چهار بار به کل ملت ما میگه تروریست و بارها کارهای بسیار زننده در هر عرصه انجام داده چرا باید دفاع بشه؟

  • سلام
    0

    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون آه یتیمان مادر زیر آوار مانده یمن آه کودک شش ساله ای که با شیشه در عربستان سر از بدنش جدا شد آه دختران به تاراج رفته عراق وسوریه آه بیچارگان وبینوایان دنیا در هر گوشه دنیا بالاخره دامان ظلم وفساد را می گیرد آه مظلومان وبیچارگان افغانستان آه مهاجرانی که به چراغ سبز آمریکا غرق شدند و مورد تجاوز قرار گرفتندووو فقط باید نشست وازدور این سناریوی کرونا را در جهان نظاره گر شد که چگونه قلع وقم میکند زمان پاسخگوی بسیاری از مبهمات وشبهات ذهنی همه ما است تاریخ پر است از عبرت ظلم وستم وکرنش در مقابل ظلم وستم در هرجای دنیا که باشد بالاخره دامن آدمی را می گیرد

    نظرات شما -
    • يا حسين ع يا مهدي ع يا علي ع
      0

      لعنت خدا بر آنها كه موجب جنگ يمن شدند و آنها كه اين ظلم را پشتيباني رسانه اي و معنوي و مادي كردند يقينا در روز قيامت جواب خواهند داد ولي اي كاش در اين دنيا هم با جان و مال خودشان و فرزندانشان جواب بدهند ان شاءالله

  • داش مشتی
    0

    ترامپ اقتصاد آمریکا را دگرگون کرد شما میگید رای نمییاره

  • موعود
    0

    سلام برهمه؛ لطفا این نظر رانگه دارید من دردوالی سایت دیگرهم حدپد سه ماه پیش اعلام نموده ام درانتخابات ۲۰۲۰ امریکا پنج ساعت ازانتخابات که بگذرد ترامپ همراه سه مخافظ خود ترور میشود این پیش بینی بوقوع خواهد پیوست فقط تا ابان ماه صبر کنید زمانیکه این خبر ذر دنیا مخابره گردید مرا پیدا خواهیذ کرد م ع

  • من
    0

    همه آنچه بر سر ملت ایران آوردید 100 برابرش را باید پس بدید

  • بالاجا بري
    0

    جل الخالق ! اين مرد چقدر شبيه كارمندان خبرگزاري فارس هست !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها