همه‌گیری کرونا در علی‌آباد کتول و کردکوی بیشتر است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی ستاد مبارزه با بیماری کرونای گلستان گفت: دو شهر کردکوی و علی‌آباد کتول به لحاظ جمعیتی از نظر اپیدمیولوژی بیماری شرایط خوبی ندارند.

همه‌گیری کرونا در علی‌آباد کتول و کردکوی بیشتر است

محمدجواد کبیر صبح یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهارکرد: از چهار روز پیش نظام مراقبت خدمات پیشگیری را در سطح مراکز درمانی آغاز کرده و مرکز پیام راه اندازی شد.

وی افزود: این مرکز پیام پنج گروه مخاطب از قبیل مردم سالم، افرادی که دارای نشانه بیماری هستند، افرادی که بستری و ترخیص شدند و افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها بر اثر کرونا فوت کرده، را شامل می شود.

کبیر ادامه داد: به واسطه این مرکز پیام و از طریق سامانه الکترونیک سلامت استان هویت افراد و کانون آلوده بیماری مشخص می شود تا بتوانیم مداخلات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

وی بیان کرد: دو شهر کردکوی و علی آبادکتول به لحاظ جمعیتی از نظر اپیدمیولوژی بیماری شرایط خوبی ندارند.

کبیر گفت: نتایج این طرح به سطح استان ارجاع شده تا مداخلات لازم انجام شود.

وی اظهارکرد: امروز صبح تیمی را برای ارزیابی فوری به مناطق غرب و شرق استان، علی آبادکتول و آزادشهر و رامیان، گرگان و گنبدکاووس فرستادیم تا نتایج را بررسی کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

کبیر تصریح کرد: طی چهار روز گذشته روند بستری در گلستان افزایشی بوده اما از شدت روزهای قبل کاسته شده است.

وی توضیح داد که اگر مردم به آگاهی و بصیرت برسند و در ارتباط با بیماری رفتار درستی داشته و به ما در سیستم ارائه خدمت کمک کنند، می توانیم در حداقل زمان بر آن غلبه کنیم.

کبیر گفت: روز گذشته هزار و یک نفر در گلستان بستری بودند و متاسفانه تاکنون ۶۴ نفر بر اثر کرونا در گلستان فوت کرده اند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها