گزارش نهایی در مورد پرونده مرگ بازیکن آرژانتینی منتشر شد

پرونده مرگ بازیکن سابق نانت با یک گزارش نهایی به طور کامل بسته شد.

گزارش نهایی در مورد پرونده مرگ بازیکن آرژانتینی منتشر شد

گزارش نهایی سقوط هواپیمای حامل امیلیانو سالا، بازیکن فقید آرژانتینی نشان می‌دهد خلبان برای عدم مواجهه با شرایط جوی نامناسب پیش‌بینی شده با سرعت بیش از حد طبیعی حرکت کرده و همین باعث از دست رفتن کنترل هواپیما شده است.

گزارش نهایی محققان سوانح هوایی نشان می‌دهد هواپیمای تک موتوره «مالیبو» با سرعتی بیش از ظرفیت خود در حال حرکت بوده که همین منجر به متلاشی شدنش در هوا شده است. به علاوه احتمال می‌رود خلبان 59 ساله پرواز یعنی دیوید ایبوستون با گاز مونوکسید کربن مسموم شده و همین توانایی او برای کنترل هواپیما را کاهش داده باشد. محققان در جریان این تحقیقات دریافتند خلبان ایبوستون مهارت‌های لازم برای پرواز در شب را فرا نگرفته بود.

سالای 28 ساله در 19 ژانویه 2019 در انتقالی 15 میلیون پوندی از نانت به کاردیف پیوست، اما هرگز به مقصد نرسید. ایبوستون او را از کاردیف به نانت برد تا برای آخرین بار با هم‌تیمی‌هایش خداحافظی کند و دو روز بعد در حال برگرداندن او به کاردیف بود که آن سانحه غم‌انگیز رخ داد. پیکر سالا پس از چند روز جستجو پیدا شد، اما تیم جستجو هیچ‌گاه نتوانست خلبان را پیدا کند.

نه خلبان پرواز و نه هواپیمایش گواهینامه پرواز نداشتند و مدارک نشان می‌دهند قرار بود در قبال این پرواز، پرداختی صورت بگیرد. پروازهای چارتر بدون مجوز (که از آنها با عنوان چارتر خاکستری یاد می‌شود) عموماً هزینه کمتری دارند. ویلی مک کی، مدیربرنامه بازنشسته فوتبال می‌گوید هزینه این پرواز مرگبار را متقبل شده، اما انتخابی روی خلبان یا هواپیمای آن نداشته است. به گفته مک کلی، او در حال کمک کردن به پسرش مایک (نماینده باشگاه نانت) بود تا این انتقال را نهایی کند.

به گفته تیم تحقیقات، شرایط جوی به حدی بد بود که خلبان مجبور شد با هواپیما مانوری سریع به سمت چپ داشته باشد و این کار با سرعتی بسیار بالا صورت گرفت. در نهایت هواپیما در حالت واژگونی سقوط کرد و در نتیجه راهی برای نجات یافتن سرنشینان آن وجود نداشت. ایبوستون به چند نفر از چهار مشکل هواپیما در خلال پرواز به سمت نانت گفته بود. یکی از آن مشکلات به صدایی که او از هواپیما شنیده بود، مرتبط می‌شد، اما منشأ آن صدا نامشخص بود و به همین دلیل نمی‌توان گفت آیا آن مشکل هم در سقوط هواپیما نقش داشته است یا نه.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها