کنترل کرونا در چین به نفع غول فناوری ایالات متحده شد؟ / بازگشایی ۴۲ فروشگاه اپل در سراسر چین

پس از شیوع کرونا در چین، شرکت اپل ۴۲ فروشگاه خود را در این کشور با هدف حفظ امنیت کارمندان و مبارزه با شیوع کرونا بست. اکنون با کنترل کرونا در چین به نظر می‌رسد اپل گام‌هایی را برای بازگشایی شعب خود در چین برداشته است.

کنترل کرونا در چین به نفع غول فناوری ایالات متحده شد؟ / بازگشایی ۴۲ فروشگاه اپل در سراسر چین

به نظر می رسد مهار کرونا در چین به نفع غول فناوری ایالات متحده تمام شده است و این شرکت تمام فروشگاه های خود در چین را بازگشایی کرده است. این شرکت در اوایل ماه فوریه برخی از شعب خود را به عنوان اقدامی احتیاطی در برابر ویروس کرونا بسته بود.

اپل در اواسط ماه فوریه هشدار داده بود که به علت تعطیلی فروشگاه ها و قطعه سازان محلی خود در چین، پیش‌بینی‌های درآمد خود در ماه مارس را برآورده نمی کند. در اواخر همین ماه، تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام کرد که وی بسیار خوش بین است که چین داروی ویروس را می سازد یا ساخته است و برای توجیه حرف خود به کاهش شدید موارد مرگ در این کشور اشاره کرد.

کوک افزود: "بسیاری از تأمین کنندگان اپل کارخانه های خود را در کشور چین بازگشایی کرده اند. برای اپل این موضوعی بسیار مهم است. برای مثال بزرگ ترین قطعه ساز آیفون؛ کارخانه فاکسکان نیز از روز پنجشنبه در تلاش برای بازگشت به روال سابق خود است."

به نظر می رسد منظور کوک از کاهش موارد جدید ابتلا و درمان، کاهش موارد ابتلا در ووهان(شهری که شیوع ویروس از آنجا اغاز شده) است. موارد ابتلا در شرایطی در چین کاهش یافته که روند ابتلا خارج از مرزهای چین روندی صعودی دارد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها