سیاوشی در گفت و گو با خبر فوری:

نمایندگان متفق القول خواستار تعطیلی تهران هستند / مدیریت بحران همیشه در بحران است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت باید هر چه سریع‌تر تصمیم به محدودیت تردد در پایتخت و تعطیلی ادارات بگیرد.

نمایندگان متفق القول خواستار تعطیلی تهران هستند / مدیریت بحران همیشه در بحران است

طیبه سیاوشی در توئیتی مشترک به‌همراه فاطمه سعیدی، حمیده زرآبادی، عبدالکریم حسین‌زاده و بهرام پارسایی و با اشاره به درخواستی هماهنگ‌ از رئیس مجلس نوشته است که از رئیس مجلس خواستیم برای مبارزه با ویروس کرونا، حقوقمان و بودجهٔ جاری مجلس را تا پایان دوره در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد و ردیف بودجه برای آن معین گردد و اعتبارات ذخیره‌شده و منابع مالی نهادهای حاکمیتی برای کمک به این وزارتخانه به کار گرفته شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین پیش از این در توئیت مشترک دیگری بر این موضوع تاکید کرده بود که با توجه به ناموفق بودن ‌پیشگیری از شیوع کرونا دو اقدام ضروری باید هر چه سریع تر انجام شود: دستور شورای عالی امنیت ملی برای‌ ‎قرنطینه‌ صددرصد نقاط بحرانی و استفاده از ‎منابع مالی فراوان شستا، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و هلدینگ‌های پتروشیمی، برای تهیه و توزیع ماسک، لباس، عینک و سایر ملزومات کادر درمان.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبر فوری در خصوص توییت های مشترک خود گفت: درمورد قرنطینه تهران تقریبا تمام نمایندگان متفق القول هستند که اگر از ابتدا شهری که کرونا از آن شروع شد قرنطینه می شد، به استان های دیگر با این شدت سرایت نمی کرد و استانهایی همچون گیلان، مازندران و تهران به این شدت درگیر این بیماری نمی شدند.

وی افزود: هنوز هم ما بر این موضوع اصرار داریم که محدودیت تردد تا آنجایی که ممکن است صورت بگیرد‌ چراکه می دانیم امکانات دولت محدود است و قاعدتا نمی تواند مثل ووهان چین سرویس و خدمات به مردم بدهد اما کمک به کسانی که نیازمند کمک هستند می تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع بعدی این بود که با توجه به تحریم اقتصادی و کاهش فروش نفت، نهادهای حاکمیتی و بنگاههای اقتصادی که تولید ثروت می کنند همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) وارد عرصه شده و به وزارت بهداشت جهت تامین نیازهایش برای مقابله با این بحران کمک کنند.

سیاوشی با بیان اینکه ما نیز در مجلس باید برای کمک به رفع این مشکل گام هایی را برمی‌داشتیم، گفت: مطمئنا نیازهای وزارت بهداشت بسیار فراتر از مبلغی است که ما چند نماینده بخواهیم حقوق خود را اهدا کنیم و قاعدتا این وزارتخانه نیازمند کمک های مالی بیشتری است و از این جهت بحثی که وجود دارد این است که بتوانیم در فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس مجلس را تشکیل دهیم و در این جلسه بودجه ای را برای این وضعیت بحرانی اختصاص دهیم هر چند که این موضوع فعلا در حد یک طرح اولیه مطرح شده است اما امیدواریم که این اتفاق بیفتد چرا که کشورهای دیگر همچون آلمان و ایتالیا هم بودجه مشخصی را به این امر اختصاص داده اند.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم در خصوص انتقادها به عدم تعطیلی ادارات از سوی دولت گفت: مشکل این است که از ابتدا این بحث مطرح بود که وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند مدیریت ستاد مقابله با کرونا را برعهده گیرد و نیاز به همراهی دستگاهای دیگری دارد و اینکه در حال حاضر اعلام شد رئیس جمهور در راس این ستاد قرار می گیرد واقعا در جهت هماهنگی دستگاه‌ها لازم بود که باید زودتر انجام می شد.

وی ادامه داد: ما همیشه وقتی بحران به وجود می آید به مدیریت بحران نیاز داریم اما متاسفانه خود آن مدیریت همواره در بحران است و ما مشکل بحران مدیریتی داریم و در همین قضیه نیز هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها هنوز وجود ندارد به همین دلیل نیاز به این داریم که هم دستگاههای امنیتی و انتظامی در کنار وزارت بهداشت باشند و هم وزارت صنعت تا این اقدامات هماهنگ تر صورت گیرد.

عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم که دولت و شخص آقای رئیس جمهور این تصمیم را بگیرند که با تعطیلی ادارات ترددها را کاهش دهند، گفت: در بعضی از کشورها اعلام شده است مراکزی که تجمع آنها بالای 150 نفر باشد، باید تعطیل شود و ما در ادارات شاهد فضای فشرده ای هستیم که نگران کننده است و اصولا اینکه مدارس و دانشگاهها تعطیل شوند اما ادارات تعطیل نباشد و پدر و مادر خانواده سر کار خود حاضر شوند بی معناست.

وی افزود: البته بعضی از وزارتخانه ها خودشان به صورت خودجوش کار می‌کنند و به صورت شیفتی یک روز یا 2 روز کارمند در محل کار حضور پیدا می کند و یا دور کاری انجام می دهند که همزمان 4 نفر در یک اتاق نباشند اما بهتر بود که این کار با مدیریت ستاد انجام می شد اما به هر حال برای گرفتن اینگونه تصمیمات خیلی دیر شده است و ما حدود یکی دو ماه فرصت را از دست داده ایم.

سیاوشی در ادامه تصریح کرد : امیدواریم مسولان بتوانند هماهنگ تر عمل کنند و آن جمعیتی که اصلا نگران و متوجه خطر نیستند متوجه شوند به این معنا که اگر در راس این ستاد تصمیم گیری واحدی باشد قاعدتا مردم هم به تصمیم واحدی می رسند و هر کسی نظر غیر تخصصی ارایه نمی کند بلکه ستاد مقابله با کرونا نظر کارشناسی و تخصصی می دهد تا بتوانیم هر چه سریع تر از این بحران خارج شویم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • مرضیه منجزی
    0

    اگر همون اول قم قرنطینه میشد انقدر این ویروس گسترش پیدا نمیکرد الان تمام دنیا درگیر این ویروس هستند و از قرنطینه برای کاهش شیوع کمک گرفتن اما ما گفتیم ک این علمی نیست اگر این قضیه علمی نیست چرا الان از مردم میخوان در خانه بمانند یا بعد از کلی تلفات تازه به فکر ممنوعیت تردد شدن...بنظرم با این سهل انگاری مدیریتی این حجم از بیماری و از بین رفتن افراد تنها و تنها به گردن کسایی میفته که در این موضوع کم کاری کردند و خیلی سست عمل کردند.

    نظرات شما -
    • ش
      0

      آقایان وقتی از خواب بیدار می شوند که تلفات خیلی بالا بره مطمئن باشید . ترس مردم ترس از کرونا نیست . ترس از عدم قاطعیت و جدی نگرفتن این اپیدمی توسط دولت است.

  • رویا محمدی
    0

    سلام حالا که تهران با این امار بالای انتشار ویروس مواجه است چرا فکری به حال کارمندان شرکت های خصوصی نمیکنید .ماسک ومواد ضد عفونی ودستکش که نیست این افراد چگونه میتوانند خود را از این خطر محافظت کنند چرا این شرکتها این قدر خودسرانه عمل میکنند ونه ساعات کاری را کاهش میدهند نه تعطیل میکنند حداقل میتوانند این ۱ هفته اخر سال را به کارمندان دور کاری بدهند وکارمندان بدون استرس در منزل به کار اداره هم برسند .

  • حسین
    0

    سلام آخر کی دیدید در موارد مشابه درست عمل کرده باشند که اینبار درست کار کنند حالا اگر مورد امنیتی نظام بود بقول خودشون سریع عمل می کردن برای مراسمات مد نظر خودشون دقیق و سریع و با تمام قوا عمل میکنند

  • پزشک سهمیه ای
    0

    پس ما چطور نون در بیاریم.مطب ها خالی شده

  • فرزند ایرانم
    0

    شمارو به خدا قسم میدم مسعولین حکومت نظامی به پا کنید خیلی دیر شده مردم از دست رفتن گناه دارن تاکی ملت باید چوب اشتباهات شمارو بخورن کادر پزشکی ملت بی گناه اخه تا کی قرنطینه کنین همه شهرهارو بیست روز همه جارو ببندین مثل دولتهای دیگ به ملت کمک کنید هرکی هم گوش نداد جریمه کنید تا این که این بهران تموم بشه سپاسگزارم

  • م
    0

    متاسفانه دولت مردان فقط و فقط بفکر خودشون بودن هرکسی دیگ هربلایی سرش میخاد بیاد واسشون مهم نیست نماینده ها ک باید درمجلس حضور داشته باشن و چاره اندیشی کنن تعطیل کردن رفتن تو خونه هاشون استراحت میکنن فقط خواستن مردم پای صندوق رای بکشونن و کرونایی کنن خواهشا ادارات و شرکتهای خصوصی و مغازه های بازار تعطیل بشه بلکه انتقال بیماری کمتر بشه فقط بارشعار توخونه موندن کار درست نمیشه وقتی همه مکانها باز معلوم مردم توخونه نمیشنن

  • احسان دلفانی
    0

    سلام خسته نباشید ما وقت و از دست دادیم ملت جمهوری اسلامی ایران اگه قرنطینه کنن همه چی خوب میشه مردم همه چی رو ب مسخره بازی گرفتن عزیزان قرنطینه کننین بره من از مرگ نمیترستم دلم واسه مردم میسوزه...انشالا که ویروس ریشه گن بشه

  • حمید
    0

    آره تو را است مگی تهران رو تعطیل کنید مردم بریزن شمال. مهم نیست چه برسر مردم شمال میآید فقط تهران خلوت بشه شما کرنا نگیرید گورپدر مردم شمال.

  • بنفشه صنعتی
    0

    لطفا خواهشا شهرهای پرخطر رو هرچه زودتر قرنطینه کنید .فقط نانوایی و سوپرمارکت برای تهیه مایحتاج بازباشند بقیه رو اعلام کنید درصورت بازبودن مغازه ها جریمه کنید بیمارستانها دیگه جاندارند تاوقتی مغازه ها بازند متاسفانه مردم رعایت نمیکنند و این ویروس درحال گسترشه آیا بیشتر باید کادر پزشکی اعم از پزشکان متخصص و پرستاران زبده رو ازدست بدهیم .چقدر بی خیالی مسولین رو باید ببینیم.به آمار کشته و مبتلاها نگاه کنید هرکدوم که توی بیمارستانند حداقل ۴ تا۵ نفررو درگیر کردند آیا بیمارستانها ظرفیت پذیرش دارند آیا امکانات لازم و تجهیزات پزشکی لازم رو دارید چقدر قصور و کوتاهی؟ کجایند مسولین اول ازهمه مجلسی که الان باید چاره اندیشی میکرد رو تعطیل کردند پس کادر پزشکی هم اینهمه مردند تعطیل کنند بانکها چرا نباید تعطیل بشه چقدر از کارمندها فوت کردند چندتا الان مثبت داریم؟ به امار فوتی ها نگاه کنید اصلا همه پیر نبودند و بیماری زمینه ای نداشتند کجایید لطفا زودتر کاری کنید تا دیر نشده

  • علی پور
    0

    همه جاها رو تعطیل کنید تا مردم تو خونه بشینن. هنوز مردم موضوع رو جدی نگرفتن از بی که دولت توهم مثبت اندیشی داره.کارمندان بانک چه گناهی دارن که باید با همه جور پول و مشتری تماس داشته باشن. همیشه می‌خواین کار به جای باریک بکشه؟

  • ایرانی
    0

    جام زهر جنگ این بار نیز آماده تکرار است.

  • موافقم اما چه فایده
    0

    موافق هستم. اول بخاطر اینکه چه تعطیل بشه ، چه نشه فرقی نمیکند ، چون وضع ما همین است ، چون بودن یا نبودن مدیر نالایق فرقی نمیکند.**** دوم اصولا شلوغی باعث تشدید اوضاع به این شکل نمیشود، مهم فرهنگ و درست انجام دادن و رعایت کردن بهداشت فردی است . سوم ما همیشه موقع حادثه دنبال رفع آن به در و دیوار میزنیم ، حال آنکه همیشه باید از قبل پیش بینی شود و ، تجهیزات را آماده کنیم ، و آموزش صحیح را انجام دهید . *****||||***** تصور کنید وقتی سیل میآید بعد از آن که خسارتهای زیادی دیدیم تازه یاد سد و رودخانه و بستر و مستر می افتیم. خب چرا با وجود تجربه گذشته ، باز هم به مشکل میخوریم؟ اگر نکاتی که ذکر شد را درست و با اخلاص و با تدبیر و درایت انجام دهیم ، چه بسا گاهی اصلا و گاهی هم حداقل ترین خسارت ها را میبینیم.

  • وطن پرست
    0

    خدا بیامرزه اموات ایشونو که صریح حرفشو میزنه ما اسدابادی ها در همدان هر چی نماینده فرستادیم فقط رفتن مجلس و تمام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها