درخواست سازمان ملل متحد از جامعه جهانی برای پشتیبانی از ایران در مبارزه با کرونا

سخنگوی سازمان ملل متحد از نگرانی دبیر کل این سازمان در خصوص شیوع ویروس کرونا خبر داد.

درخواست سازمان ملل متحد از جامعه جهانی برای پشتیبانی از ایران در مبارزه با کرونا

به گزارش خبر فوری و به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، استفان دوجاریچ، سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی خود به پرسش خبرنگار شبکه الجزیره پاسخ داد. در این کنفرانس مطبوعاتی خبرنگار پرسید: آیا دبیر کل پاسخی به نامه ارسال شده وزیر خارجه ایران دارد؟ آیا دبیر کل با وزیر امورخارجه ایران هم‌عقیده است که اقدام آمریکا برای جلوگیری از ارائه کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه به ایران با توجه به شیوع بیماری نامعقول است؟

سخنگوی سازمان ملل متحد پاسخ داد: ما نامه ظریف را دریافت کرده‌ایم. می‌توانم به شما بگویم که دبیر کل سازمان ملل متحد نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایران - که همان طور که می‌دانید یکی از کشورهایی است که شاهد بیشترین تعداد مبتلاست - به شدت نگران است. او با دولت و مردم ایران در تلاش‌هایشان برای مبارزه با شیوع بیماری ابراز انسجام کرده و می‌کند و به اعتقاد من قدردان تلاش‌هایی است که آنها در این جهت به عمل آورده‌اند.

سخنگوی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ایران می‌تواند روی حمایت سیستم سازمان ملل متحد از جمله تیم سازمان ملل در ایران و سازمان بهداشت جهانی حساب کند. همان طور که می‌دانید فکر می‌کنم سازمان بهداشت جهانی افرادی را به ایران اعزام کرده است.

دوجاریچ گفت: دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که مبارزه با شیوع بیماری را بسیار دشوارتر می‌کند، کاملا آگاه است و از تمامی کشورهای عضو می‌خواهد تلاش‌های ایران را در این مقطع حساس پشتیبانی و تسهیل کنند.

در ادامه پرسش دیگری به این شکل مطرح شد: آیا اعمال تحریم‌ها نقض منشور ملل متحد و منشور سازمان بهداشت جهانی است؟ سخنگوی سازمان ملل پاسخ داد: فکر می‌کنم باید شما را به سازمان بهداشت جهانی ارجاع دهم و این چیزی است که در این لحظه باید بگویم.

در ادامه این پرسش مطرح شد در مورد منشور ملل متحد چطور؟ که بوجاریچ پاسخ داد: این چیزی است که در این لحظه باید بگویم.

سخنگوی سازمان ملل متحد تصریح کرد: به طور مشخص ما نگران شیوع بیماری و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی هستیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم هر آن چه می تواند را در حمایت از تلاش ایران برای مبارزه با کووید 19 انجام دهد.

دوجاریچ در این کنفرانس مطبوعاتی چندین بار از پاسخ صریح به این پرسش که تحریم‌های آمریکا در این زمینه تا چه اندازه مانع تلاش‌های ایران در زمینه مقابله با کرونا است، خودداری کرد.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ببب
    0

    بی کفایتی هم حد داره. باید دنیا به داد این مردم برسه نه حکومت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ali
    0

    اگر جوامع جهانی بخواهند کمک مالی کنند باید این پول مستقیما و بدون واسطه دولت به حساب افراد واریز شود. دولت هرگز مورد اعتماد نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها