سازمان ملل خواستار همکاری بین المللی با ایران در مقابله با کرونا شد

دبیرکل سازمان ملل متحد از نهادهای زیر مجموعه این سازمان و کشورهای عضو خواست تا با همکاری و ارائه تسهیلات زمینه حمایت لازم از تلاش‌های ایران در مقابله با ویروس کرونا را فراهم سازند.

سازمان ملل خواستار همکاری بین المللی با ایران در مقابله با کرونا شد

استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش روز پنج شنبه در نشست خبری روزانه این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره نامه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد، مطرح کرد.

وی افزود: ما یک رونوشت از نامه ظریف وزیر خارجه را دریافت کرده ایم. دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به شیوع ویروس کرونا در ایران عمیقا نگران است. می دانید که ایران یکی از کشورهایی است که به شدت مورد ضربه این ویروس قرار گرفته است.

سخنگوی سازمان ملل متحد ادامه داد: دبیرکل همبستگی خود را با دولت و ملت ایران در مبارزه با این ویروس اعلام و از تلاش‌های آنها در مقابله با این ویروس سپاسگزاری کرده است.

دوجاریک تصریح کرد: از نظر گوترش، ایران می تواند از حمایت های نهادهای سازمان ملل همچون سازمان جهانی بهداشت بهره مند شود و همان‌گونه که می‌دانید این نهاد، ماموران خود را به ایران اعزام کرده است. او همچنین نسبت به نواقص و کمبودهای ارسال دارو به ایران آگاه است که مقابله با گسترش این ویروس را بسیار مشکل ساخته است.

وی تاکید کرد: دبیرکل از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواسته است تا تسهیلات و حمایت لازم را از تلاش‌های ایران در این لحظات دشوار فراهم سازند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شهابادی
    0

    سلام توروجون مادرت بیاکمک ایران توداروخانه نه ماسک پیدامیشه نه دستکش نه هیچی هی ترس هی ترس

  • یه ایرانی
    0

    مسئولین ایران رو بندازین کنار خودتون دست به کار شین قبل از اینکه تو ایران فاجعه بشه...مسئولین ایران عرضه هیچکاری رو ندارن جز اینکه از خودشون تعریف کنن و به هم جایزه و پاداش و لقب بدن!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها