سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد در بسیاری از مناطق کشور / احتمال بروز سیلاب در برخی استانها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از احتمال بروز سیلاب در برخی نواحی کشور خبر داد.

پیش‌بینی رگبار، رعد و برق و وزش باد در بسیاری از مناطق کشور / احتمال بروز سیلاب در برخی استانها

به گزارش خبر فوری به نقل از سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه مدیریت این سازمان از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه برای بسیاری از نقاط کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی نمود.

بنا براین گزارش، وظیفه مدیریت این سازمان برای سه شنبه 96/5/24 در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی همچنین در دامنه‌های رشته کوه زاگرس در استان‌های فارس، جنوب اصفهان ، شرق کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، بوشهر، برخی نقاط هرمزگان و به صورت پراکنده‌تر در جنوب شرق کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را پیش‌بینی نمود و افزود: انتظار می‌رود در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و در برخی نقاط نیز رعدوبرق رخ دهد.

احد وظیفه با اشاره به پیش‌بینی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد طی روز چهارشنبه در شمال غرب کشور واقع در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی و اواخر وقت در شمال استان اردبیل، تصریح نمود: در این روز در استان‌های فارس، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، ارتفاعات البرز شرقی، استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و شمال سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: روز پنجشنبه بارش علاوه بر آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی به مناطق جنوبی‌تر مانند: کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان و غرب همدان گسترش یافته و در ارتفاعات البرز شرقی، استان‌های گلستان، مازندران و شمال سمنان نیز رخ خواهد داد و در استان‌های فارس، جنوب و غرب کرمان، یزد، شمال و غرب هرمزگان نیز در بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی دریای خزر را طی سه‌شنبه و چهارشنبه و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه مواج پیش‌بینی نمود.

همچنین در اطلاعیه این سازمان که روز گذشته 96/5/23 صادر شده در خصوص احتمال وقوع سیلاب محلی موقتی در مناطق یاد شده هشدار داده شده است. رگبار موقت باران در فصل تابستان غالباً به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان آب حاصل به‌طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها می شود.

در این راستا از مردم خواسته است به منظور جلوگیری از بروز خسارت احتمالی، در بازه‌های زمانی بعدازظهر تا اوایل شب، داشتن آمادگی لازم برای واکنش مناسب را بخصوص برای عشایر در ارتفاعات توصیه نمود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها