سر نخی از مقبره گمشده یکی از فراعنه مصر باستان کشف شد

باستان‌شناسانی که در یکی از مشهورترین محوطه‎‌های تاریخی مصر در حال کاوش بودند به یک جعبه چوبی و یک صندوق سنگی شامل محتویات غیرمعمول برخوردند که ممکن است سرنخی برای کشف مقبره گمشده «توتمس دوم» باشد.

سر نخی از مقبره گمشده یکی از فراعنه مصر باستان کشف شد

به گزارش خبر فوری به نقل از انشنت اوریجینز، این اکتشاف منحصر به فرد توسط تیم موسسه باستان‌شناسی دانشگاه «ورشو» و در محوطه تاریخی «دیر البحری» در نزدیکی کرانه رود «نیل» صورت گرفت.

«دیر البحری» در حقیقت مجموعه‌ای عظیم از مقبره‌های سلطنتی و سایر یادبودهای مصر باستان است. تیم‌های باستان‌شناسی لهستانی از دهه ۶۰ میلادی تاکنون در این محوطه تاریخی به کاوش پرداخته‌اند.

باستان ‌شناسان این صندوقچه سنگی را کاملا تصادفی کشف کردند چرا که این اثر در میان ویرانه‌های «دیر البحری» قرار داشت و در نگاه اول همانند سایر تخته سنگ‌های بزرگی که برای ساخت یک بنا در گذشته استفاده می‌شدند به نظر می‌رسید.

تعدادی شی غافلگیرکننده از جمله استخوان‌های غاز، تخم یک غاز و تخم یک لک لک گرمسیری در این صندوقچه سنگی قرار داده شده بود. لک لک گرمسیری در مصر باستان سمبل مفاهیم زیادی بود.

در این بین آثار دیگری که در یک جعبه چوبی و درحالی که در پارچه کتان قرار داده شده بودند نیز کشف شدند. نام فرعون «توتمس دوم» بر روی این جعبه چوبی نقش بسته است. طراحی این جعبه کوچک چوبی به نحوی بوده تا به شکل بنای یادبود مردگان مصر باستان به نظر برسد.

باستان‌شناسان معتقدند با توجه به اثر کشف شده می توان دریافت که یک مقبره به نام فرعون «توتمس دوم» بنا شده است با این حال موقعیت مکانی این مقبره یا آرامگاه سال‌هاست که گمشده است.

«توتمس دوم» فقط برای سه سال به عنوان فرعون حکمرانی کرد.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها