شروع دور جدید بارش‌ها از روز جمعه

سازمان هواشناسی کشور، از شروع فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب از بعدازظهر روز جمعه و گسترش آن به نوار غربی دامنه های جنوبی البرز و بخش های مرکزی خبر داد.

شروع دور جدید بارش‌ها از روز جمعه

به گزارش پنجشنبه سازمان هواشناسی کشور، طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود و در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهیم داشت.

بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور بارش در این مناطق شروع خواهد شد و روز شنبه به کل نوار غربی دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و بخش هایی از مرکز گسترش می یابد که سبب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف می شود.

همچنین در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می شود.

در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت.

روز یکشنبه فعالیت سامانه در شمال غرب کشور کاهش و به تدریج به مرکز و شرق کشور گسترش یافته و در غرب و جنوب غرب تشدید می شود.

در این روز شدت بارش در استان‌های لرستان، ایلام، نیمه شمالی خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد و شمال غرب فارس خواهد بود و روز دوشنبه بارش‌ها در غالب مناطق نیمه شمالی ادامه خواهد داشت.

در روزهای شنبه و یکشنبه شمال خلیج فارس مواج پیش بینی شده است.

آسمان تهران امروز اصاف است اما از بعدازظهر کمی ابری و نیمه ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد شد و پیشینه دما به ۲۱ درجه بالای صفر می رسد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها