آموزش تحلیل تکنیکال و بورس در سایت چارت ایران

در این مقاله ما قصد داشته به آموزش تحلیل تکنیکال پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آموزش تحلیل تکنیکال و بورس در سایت چارت ایران

تحلیل تکنیکال در واقع این امکان را برای افراد فراهم نموده تا در زمینه درک هر چه بهتر مسیر حرکت سهم، تصمیم گیری در لحظات حساس، سوددهی بیشتر و ضرر کمتر عملکرد مطلوب تری از از خود نشان دهند.

آموزش تحلیل تکنیکال در تحلیل هر چه بهتر بازارهای جهانی، بازار بورس اوراق بهادر تهران، پول‌های مجازی ، قیمت ارز و سکه بسیار موثر خواهد بود.


تحلیل تکنیکال چیست؟

علم تکنیکال را می توان روشی به منظور پیش بینی قیمت ها در بازار دانست که در واقع این پیش بینی بر مبنای مطالعه و بررسی وضعیت گذشته بازار صورت می گیرد.

پیش بینی وضعیت قیمت در آینده در این روش توسط ارزیابی تغییرات و نوسانات قیمت ها و حجم معاملات و عرضه و تقاضا انجام می گردد.

تحلیل تکنیکال در واقع به معنای بررسی و ارزیابی قیمت نمودار می باشد و معامله گر توانسته از طریق مشاهده نوسانات قیمت نمودار در لحظه تصمیم مناسبی را اتخاذ نماید.

علم تکنیکال علمی به منظور به ثبت رساندن تاریخچه معاملات می باشد.

تحلیل تکنیکال به جای آن که به کالا توجه داشته باشد تمام تمرکز خود را بر روی رفتار بازار خواهد گذاشت.

در واقع می توان گفت اساس کار در بورس و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت می باشد و این نوسانات قیمت بوده که در تصمیمات تریدرها نقش اصلی را ایفا خواهند نمود.

چگونه از طریق آموزش تحلیل تکنیکال می توان آینده بازار و بورس را تشخیص داد؟

1. در تحلیل تکنیکال ما از طریق کندل ها توانسته به نوسانات قیمت ها پی ببریم. نوسانات قیمت باعث شده که کندل شکل خاصی پیدا نموده و این شکل در واقع به منزله سیگنال خرید یا فروش خواهد بود.

2. همچنین از طریق کنار هم قرار گیری دو یا چند کندل شکل خاصی به وجود آمده که به واسطه آن می توان به این نکته پی برد که آیا حالا زمان مناسبی برای خرید و فروش می باشد یا خیر؟

3. علاوه بر آن عبور کندل از یک قیمت به منزله سیگنال خرید یا فروش خواهد بود.

4. همان طور که خود نیز به آن واقف هستید تاریخ مدام در حال تکرار می باشد، لذا وقتی یک حرکت خاص چندین بار از کندل ها مشاهده شده احتمالا در آینده نیز شاهد این اتفاق خواهیم بود.

اما یکی از مهم ترین موارد در آموزش بورس و تحلیل تکنیکال کندل ها می باشند. از این رو ما در ادامه به معرفی انواع کندل ها خواهیم پرداخت:

آشنایی با انواع کندل ها

کندل ها را می توان به سه دسته تقسیم نمود:

1. کندل‌های بازگشتی
2. کندل‌های ادامه دهنده
3. کندل‌های سردرگم
کندل‌های بازگشتی

یکی از مهم ترین کندل ها همین کندل های بازگشتی می باشند. در واقع با مشاهده کندل های بازگشتی می توان به برگشت بازار پی برد. این کندل ها نیز خود به دو نوع بازگشت از روند نزولی به صعودی
و بازگشت از روند صعودی به نزولی دسته بندی می شوند.

کندل‌های ادامه دهنده

این دسته از کندل ها در واقع تاییدکننده ادامه روند بازار می باشند. با مشاهده این کندل ها می توان به این موضوع پی برد که احتمال داشته بازار همین مسیری که در آن بوده را ادامه دهد.

حمایت و مقاومت

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با آموزش تحلیل تکنیکال حمایت و مقاومت ها می باشد. این مبحث مورد استفاده کلیه تحلیلگران بازار سرمایه می باشد و می توان آن را چارچوب اصلی تحلیل تکنیکال دانست.

حمایت در تحلیل تکنیکال بورس چیست؟

تغییر بازار ناشی از عرضه و تقاضا امری اجتناب ناپذیر می باشد، به نوعی در صورت زیاد شدن عرضه بر یک سهام، سهام مورد نظر دچار ریزش شده و با بالا رفتن تقاضا برای یک سهام رشد صورت خواهد گرفت.
لذا با رسیدن سهام به منطقه ای که بتواند خریداران را به خود جذب نماید برای خرید سهام تقاضا افزایش یافته و ریزش اتفاق نخواهد افتاد، این منطقه حمایت سهم نام خواهد داشت.

به نوعی می توان گفت یکی از بهترین بخش ها برای خرید سهم در بورس نقطه حمایت بوده که کم ترین میزان ریسک را دارد.

مقاومت تحلیل تکنیکال در آموزش فارکس چیست؟

به این نکته توجه داشته باشید حتی در آموزش فارکس با رسیدن قیمت سهم بورس به نقطه ای که فروشنده ها را جذب نماید و البته برای خریدارها جذابیتی نداشته باشد سهم با عرضه زیادی رو به رو شده و در نتیجه ریزش سهام رخ خواهد داد.

قیمتی که سهام با رسیدن به آن جا دیگر امکان رشد نداشته و سهم با عرضه بسیاری در بورس رو به رو شده مقاومت نام دارد.
نکاتی که باید درمورد خط حمایت و مقاومت بدانید.

خطوط مقاومت و حمایت همیشگی نیستند. احتمال شکسته شدن خط حمایت و مقاومت وجود دارد و در این صورت دیگر فاقد اعتبار حمایت و مقاومت خواهند بود.
در صورت شکسته شدن خط حمایت خط مقاومت به وجود خواهد آمد.

در این مقاله ما سعی نموده مطالبی هر چند مختصر را در زمینه آموزش تحلیل تکنیکال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با یادگیری تحلیل تکنیکال شما توانسته معاملات موفقی را در بازار سرمایه داشته باشید. تنها کافی است در زمینه تحلیل تکنیکال حرفه ای شوید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چرا دانلود نمیشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها