سودان از بازداشت مظنونان سوء‌قصد به جان نخست‌وزیر خبر داد

وزیر اطلاع‌رسانی سودان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، کشورش تعدادی مظنون از جمله اتباع خارجی را در خصوص توطئه ترور نخست‌وزیر، بازداشت کرده است.

سودان از بازداشت مظنونان سوء‌قصد به جان نخست‌وزیر خبر داد

فیصل محمد صالح، وزیر اطلاع‌رسانی سودان در پی نشست کابینه در خارطوم اعلام کرد، تحقیقات و بررسی‌ها همچنان ادامه دارند و سیستم‌های امنیتی مظنونانی از جمله چند اتباع خارجی را بازداشت کرده‌اند.

او در عین حال اشاره‌ای به تابعیت و تعداد آنها نکرد.

او افزود، این قبیل بازداشت‌ها در راستای مبارزه با تررویسم برای اولین بار نیست زیرا سیستم‌های امنیتی در کشور دو گروه تروریستی را در دو ماه گذشته منهدم کرده‌اند.

صالح عنوان کرد، اعلام یکی از این گروهک‌های تروریستی اخیرا در منطقه شرق نیل بود که سودانی‌ها و افراد خارجی نیز در آنجا بودند و مقادیری مواد منفجره در آنجا کشف شد. اما گروهک تروریستی دوم که منهدم شد اعلام نشد و آن با گروه بوکو حرام در نیجریه مرتبط بود.

وزیر سودانی تاکید کرد: تحقیقات همچنان درباره تلاش برای ترور عبدالله حمدوک ادامه دارند و در زمان تکمیل تحقیقات نتایج اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ گونه ارتباطی بین مظنونان بازداشت شده و هیچ گروه‌ تروریستی ثابت نشده است.

صالح درباره اینکه چه طرفی در داخل می‌تواند از ترور حمدوک نفع ببرد، گفت، برخی طرف‌ها با نظام سابق در ارتباط هستند.

وزیر اطلاع‌رسانی سودان بر تشدید تدابیر امنیتی در اطراف حمدوک در پی تلاش برای ترور تاکید کرد و گفت: این تدابیر شامل اکثر رهبران کشور خواهد شد. این تدابیر شامل حمایت از موسسات و افراد عمومی نیز می‌شوند.

این مقام سودان خاطرنشان کرد، اعضای تیم تحقیقات آمریکا برای یاری به مقامات سودانی جهت شناسایی عوامل پشت پرده وارد کشور شده‌اند.

به گفته این وزیر، این نوع حوادث بی‌سابقه بوده‌اند و ما تاکنون مواد انفجاری و خودروهای بمب‌گذاری‌شده را شناسایی نکرده‌ایم.

صالح تاکید کرد: کمک گرفتن از تیم آمریکایی در چارچوب توافقات بین‌المللی مقابله با تروریسم است.

سودان از ۲۱ اوت دوره انتقالی ۳۹ ماهه‌ای را شروع کرده که با برگزاری انتخابات خاتمه خواهد یافت، طی این مدت قدرت بین ارتش و ائتلاف "گروه‌های آزادی و تغییر" به عنوان رهبر اعتراضات مردمی تقسیم می‌شود؛ اعتراضات مردمی که منجر به براندازی عمر البشیر در آوریل ۲۰۱۹ شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها