تزریق نشاط به کالبد شهرقزوین با فضاسازی شهری

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: فضاسازی شهر با هدف ترویج نشاط میان شهروندان برای مقابله با بیماری کرونا ویروس و ایجاد فضایی مناسب برای فرارسیدن بهار صورت گرفته است.

تزریق نشاط به کالبد شهرقزوین با فضاسازی شهری

داریوش قاسمی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: در سال های اخیر قزوین به یکی از مقاصد گردشگری به ویژه ایام نوروز تبدیل شده بود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، استان و شهر قزوین از پذیرش گردشگران معذور است.

وی ادامه داد: اما در این میان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نسبت به نصب المان های نوروزی در سطح شهر و پیاده راه فرهنگی (سبزه میدان) اقدام کرده تا در این روزها که نگرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس شهر را فراگرفته اندکی امید و روحیه نشاط به فضای شهر تزریق کند.
این مسئول بیان کرد: از آنجا که هرگونه تجمع در سطح شهر ممنوعیت دارد، این سازمان جشنواره های مختلفی که قرار بود برای نوروز۹۹ برگزار شود را کنسل کرده و این جشنواره ها شامل کاشی نگاره، تخم مرغ های رنگی، ویدئو مپینگ، فرهنگ و سنن و گذر کودکانه می باشد که برخی به تعویق افتاده و برخی نیز به طور کامل کنسل شده است.

این مدیر شهری به اهداف مختلف فضاسازی شهری در آستانه نوروز ۹۹ اشاره و تصریح کرد: زیباسازی شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط میان شهروندان انجام شده و بخش اعظم این فضاسازی ها که بیشتر در سطح محلات اجرا شده به صورت دائمی بوده و صرفاً برای ایام نوروز نیست. این سازمان علی رغم ایجاد فضای شاد و زیبا در سطح شهر به عدم حضور و تجمع شهروندان در سطح شهر برای کنترل و پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در زمینه شیوع و گسترش بیماری کرونا ویروس تاکید دارد.

قاسمی عنوان کرد: فضاسازی شهری همچنان تا بعد از ایام نوروز باقی می ماند تا شهروندان بتوانند در کمال آرامش و پس از کنترل بیماری کرونا ویروس از این فضاسازی ها بهرمند شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین همچنین گفت: هیچ یک از فضاسازی های صورت گرفته مبنی بر جذب و یا حضور گردشگران نخواهد بود. از گردشگران خواستاریم تا زمان بهبود وضعیت و رفع خطرات ناشی از شیوع کرونا ویروس از هرگونه سفر و ورود و خروج ب استان ها از جمله قزوین خودداری کنند.

او با اشاره به این موضوع که کارکنان شهرداری این روزها در خط مقدم مقابل کرونا ویروس قراردارند، تصریح کرد: از آنجا که تا زمان از بین رفتن این ویروس باید از هرگونه رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و ورود گردشگران جلوگیری به عمل آید از شهروندان خواهشمندیم که کارکنان شهرداری را با عدم حضور در سطح شهر یاری و همراهی کنند.

وی یادآور شد: شهرداری قزوین هم به همین علت بیشتر برنامه های شاد و مفرح خود از جمله جشنواره های متنوع مانند فرهنگ و سنن، تخم مرغ های رنگی، کاشی نگاره، ایجاد گذرکودکانه، ویدویومپینگ و ...را کنسل کرده تا تجمعی صورت نگیرد.
قاسمی خاطرنشان کرد: شهروندان از حضور در سطح شهر تا جای امکان بپرهیزند و از هرگونه تجمع برای جلوگیری از گسترش بیماری و حفظ سلامت خانواده ها خودداری کنند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها