پیشنهاد شهرداران: انتقال مسافر بین شهرهای آلوده به کرونا متوقف شود

شهردار شیرازگفت:در جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس بین شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد،درخواست کردیم طرح توقف انتقال مسافر از طریق اتوبوس، بین شهرهای آلوده به کرونا در هیات دولت مطرح و پیگیری شود.

پیشنهاد شهرداران: انتقال مسافر بین شهرهای آلوده به کرونا متوقف شود

شهردار شیراز گفت:در جلسه‌ای که به صورت ویدیو کنفرانس بین شهرداران کلانشهرهای ایران برگزار شد،درخواست کردیم طرح توقف انتقال مسافر از طریق اتوبوس، بین شهرهای آلوده به کرونا در هیات دولت مطرح و پیگیری شود.

حیدر اسکندرپور سه‌شنبه افزود: این جلسه امروز تشکیل شد و یکی از موارد مطرح شده در این نشست که از طرف شیراز طرح شد این بود که سازمان پایانه‌های کشور که زیرمجموعه وزارت راه فعالیت می‌کند موضوع انتقال مسافر از طریق اتوبوس را بین شهرهایی که درصد آلودگی بیشتری دارند سریعا متوقف کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد مورد استقبال سایر شهرداران کلانشهرهای کشور نیز قرار گرفت و مقرر شد که بعنوان پیشنهاد جمعی شهرداران کلانشهرهای ایران از سوی شهردار تهران در جلسه آتی هیات دولت مطرح و پیگیری شود.

شهردار شیراز اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا همچنان انتقال مسافر با اتوبوس و از طریق پایانه های برون شهری در حال انجام است و این مساله بر توسعه آلودگی ویروس در شهرهای کشور می افزاید.

وی عنوان کرد: در این شرایط باید حداقل نقل و انتقال مسافر از طریق اتوبوس های برون شهری در شهرهایی که درصد آلودگی بالایی دارند متوقف شود و در این شهرها خروج و ورود مسافر تا بهبود شرایط هرگز صورت نگیرد.

با شناسایی موارد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۵۱ نفر رسیده است.موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مشاهده شده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها