درخواست شهرداری مشهد از فرمانداری درخصوص مقابله با زباله‌گردی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری با ارائه درخواست جلوگیری و مقابله با زباله گردی به فرمانداری مشهد، از این به بعد از این پدیده اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

درخواست شهرداری مشهد از فرمانداری درخصوص مقابله با زباله‌گردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، چند روز پیش دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا طی نامه‌ای از پلیس خواست با همکاری شهرداری تهران مانع زباله‌گردی در شهر شوند، چون فعالیت زباله‌گردها در شهر باعث شیوع و گسترش ویروس کرونا می‌شود. در مشهد هم شهروندان با مشاهده فعالیت زباله‌گردها، این نگرانی را به گوش مدیران شهری رسانده‌اند.

واقعیت این است که سطل‌های زباله در حاشیه خیابان‌ها امکان سرایت هرگونه بیماری ازجمله کرونا را دارد و فعالیت این افراد به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند. حتی اگر مدیریت شهری سعی فراوان در جمع‌آوری و تخلیه به موقع و چندباره سطل‌های زباله طی شبانه‌روز را داشته باشد، باز هم نیاز به مقابله و جلوگیری از زباله گردها احساس می‌شود، زیرا به راحتی می‌توانند باعث انتقال ویروس کرونا شوند. در همین راستا قرار شده است با توجه به درخواست شهرداری مشهد و کمک نیروی انتظامی از زباله‌گردی جلوگیری شود.

فرماندار مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و درجه اهمیت موضوع گفت: قرار شده است معاون خدمات‌شهری شهرداری مشهد درخواستی را در زمینه ممنوعیت فعالیت زباله‌گردها در شهر به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کنند تا این درخواست را در شورای تأمین مطرح کرده و به تصویب این شورا برسد.

وی با بیان اینکه اگر در این زمینه درخواستی به دست ما برسد، می‌توانیم آن را به تصویب کمیته امنیتی شورای تأمین برسانیم، اضافه کرد: با این اقدام، دادستان مشهد نیروی انتظامی را مکلف می‌کند تا با زباله‌گردها برخورد و آنان را از شهر جمع‌آوری کند.

درخواست جمع آوری زباله گردها توسط شهرداری مشهد ارسال شد
در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: به مدیریت پسماند شهرداری گفته شده تا درخواست خود را به‌صورت مکتوب به فرمانداری مشهد ارسال کنند.

وی با بیان اینکه پیش از این هم دغدغه شهروندان به گوش ما رسیده بود، اما اختیار قانونی برای برخورد با زباله‌گردها نداشتیم، ادامه داد: شهرداری تنها وظیفه جمع‌آوری زباله‌ها را برعهده دارد. متأسفانه برخی شهروندان زباله‌های خود را سر ساعت مقرر بیرون نمی‌گذارند یا زباله‌ها را در باکس‌های زباله حاشیه خیابان می‌ریزند که این کار باعث می‌شود زباله‌گردها در شهر همچنان فعالیت کنند.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها