کاراکاس صحنه راهپیمایی مخالفان و موافقان دولت ونزوئلا

مخالفان دولت ونزوئلا امروز (سه شنبه) به سمت مرکز شهر کاراکاس با هدف بازپس گیری کنترل پارلمان این کشور که در ماه ژانویه در کنترل قانونگذاران حامی دولت قرار گرفت راهپیمایی کردند.

کاراکاس صحنه راهپیمایی مخالفان و موافقان دولت ونزوئلا

خوآن گوآیدو، رهبران مخالفان دولت ونزوئلا که پیشتر خودش را به صورت خودخوانده رئیس جمهور این کشور اعلام کرده بود چندین هفته است که از ونزوئلایی‌ها می‌خواهد دست به تجمع علیه دولت و احیاء اعتراضات خیابانی که در سال ۲۰۱۹ اوج گرفت، بزنند.

تجمع امروز می‌تواند یک آزمون دیگر برای توانایی گوآیدو به منظور بسیج حامیانش و معترضان به دولت باشد.

گوآیدو روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری درباره راهپمایی امروز گفت: ونزوئلایی‌ها در تاریخ ۱۰ مارس حقشان را اجرایی می‌کنند. تنها گزینه باقی مانده برای ونزوئلایی‌ها این است که از این فاجعه فرار کنند.

انتظار می‌رود اعتراضات امروز با مقاومت شدید نیروهای امنیتی که اخیرا در راستای اجرای رزمایش نظامی ناگهانی به دستور مادورو در سراسر ونزوئلا مستقر شدند، روبرو شود.

پیش بینی می شود که این نیروها به راهپیمایی‌کنندگانی که شامل نمایندگان پارلمان نیز هستند اجازه نزدیک شدن به ساختمان پارلمان را ندهند. یک منبع مخالف دولت گفته قانونگذاران مخالف در صورتی که اجازه ورود به پارلمان را نیابند به دنبال یک مکان دیگر برای برگزاری نشستهایشان خواهند رفت.

دولت ونزوئلا نیز برای برگزاری یک تجمع جداگانه حامیانش برای امروز در مرکز کاراکاس فراخوان داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها