۴۱۰ هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور تولید مواد ضدعفونی کننده و رفع نیاز بیمارستان‌ها و داروخانه‌های استان در این زمینه از ابتدای اسفند ماه تاکنون بیش از ۴۱۰ هزار لیتر الکل تامین شده است.

۴۱۰ هزار لیتر الکل برای خراسان رضوی تامین شد

علی رسولیان اظهار کرد: از این مقدار ۱۸۵ هزار لیتر الکل وارد استان شده و بیش از ۲۲۵ هزار لیتر نیز در این استان تولید شده که با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار ۱۸ واحد تولید مواد ضدعفونی کننده، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با افزایش تولید الکل توسط ۲ واحد تولیدی، ظرفیت تولید این ماده در استان از ۱۵ هزار لیتر به ۲۱ هزار لیتر در روز افزایش یافت.

وی روز شنبه نیز در حاشیه مراسم افزایش تولید این دو واحد به خبرنگار ایرنا گفت: این دو واحد در شهرک صنعتی کاویان فریمان و در شهرک صنعتی کلات قرار دارند که واحد مستقر در فریمان ظرفیت خود را به میزان ۱۰ هزار لیتر در روز و واحد مستقر در شهرک صنعتی کلات هم ظرفیت تولید خود را به ۱۱ هزار لیتر در روز افزایش داد.

رسولیان افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته قرار است این دو واحد تولیدی ظرفیت تولید الکل خود را طی چند روز آینده در مجموع به ۳۰ هزار لیتر در روز افزایش دهند.

وی ادامه داد: با افزایش تولید الکل به عنوان پایه تولید بسیاری از مواد ضدعفونی کننده، بخش عمده‌ای از نیاز استان به این مواد برای پیشگیری از شیوع کرونا تامین می‌شود.

وی همچنین در مورد تامین ماسک مورد نیاز استان نیز گفت: در این راستا افزایش تولید ۱۰ واحد کوچک و بزرگ زنجیره تولید ماسک اعم از واحدهای تولید پارچه، برش، دوخت و دوز و توزیع در حال برنامه ریزی است.

رسولیان اظهار امیدواری کرد تا چند روز آینده تولید ماسک N۹۵ نیز در خراسان رضوی آغاز شود.

براساس آخرین آمارها، شمار افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۱۸۳ نفر رسیده است.

۸۹ نفر نیز در این استان بر اثر بیماری مشکوک به کرونا جان باخته‌اند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها