چرا طرز فکر شما در موفقیت‌تان تاثیرگذار است

مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در موفقیت یک فرد، «طرز فکر» اوست. هرچیزی که دائماً به آن فکر کنید، مستقیماً رفتار شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین مهم است که ورودی ذهن خود را به درستی پردازش کنید.

چرا طرز فکر شما در موفقیت‌تان تاثیرگذار است

«طرز تفکر» مفهومی به ظاهر ساده است که تفاوت‌های شگرف ایجاد می‌کند و مهم‌ترین وجه تمایز افراد موفق از افراد معمولی است. اگر در رسیدن به موفقیت در هر زمینه از زندگی جدی هستید، باید یاد بگیرید که خود را تحت هر شرایطی مدیریت کنید.

طرز فکر شما به ۵ دلیل می‌تواند موفقیت‌تان را تحت تاثیر قرار دهد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

۱.ایجاد عزت نفس سالم:

برای به سرانجام رساندن هر شاهکار ارزشمندی، ابتدا باید در دستیابی به آن احساس توانایی کنید. فرقی نمی کند که دیگران چه چیزی فکر می‌کنند. عزت نفس از یک گفتگوی درونی متولد می‌شود که شما را از ارزیابی مثبت یا منفی ارزش‌های‌تان آگاه می‌کند. همچنین درک و تجسم شما از خودتان را بیان می‌کند.

وجود یک طرز تفکر قوی و مثبت، برای ایجاد و رشد یک عزت نفس سالم، ضروری است. عزت نفس ابزار مهمی است که بر گفتگوی روزانه ما تأثیر می‌گذارد و خودمانی‌ترین اعتقادات، نگرش‌ها و احساسات در مورد خودمان را تقویت می‌کند. بنابراین، باغبان باغچه ذهن‌تان باشید و به جای بذرهای تردید و عیب‌جویی، دانه‌های خوشبینی و الهام‌بخشی را بکارید.

۲. تدوین چشم‌انداز برنده:

وقتی صحبت از موفقیت می‌شود، کمتر مواردی یافت می‌شود که ارزشمندتر از تعیین «چشم انداز» باشند. اینکه چگونه رویدادها و شرایط‌ را برای خود معنی کنیم، تاثیر عمیقی دارد بر اینکه آیا نیمه پر لیوان را در نظر می‌گیریم یا نیمه خالی آن را. «تونی رابینز» که به دلیل دیدگاه خود در مورد این موضوع مشهور است،‌ می گوید: «هیچ چیز در زندگی معنایی جز معنایی که ما به آن می‌دهیم؛ ندارد.»

حقیقت این است که طرز فکر ما درباره هر چیزی با چشم اندازمان ارتباط دارد. اعتقادات، نگرش‌ها و تعصبات بنیادی ما به طور طبیعی بر نحوه پردازش اطلاعات و تجربه دنیای اطراف ما تأثیر می گذارد. داشتن طرز فکر خوشبینانه، احتمال تدوین چشم انداز برنده و دستیابی به موفقیت بلندمدت را افزایش می‌دهد.

چرا «طرز فکر» شما در موفقیت‌تان تاثیرگذار است؟

۳. استفاده از انگیزه:

انگیزه یک الزام جدایی‌ناپذیر برای دستیابی به اهداف مهم است و شامل فرایند ایجاد چشم انداز برای موفقیت و تلاش مداوم و تمام مدت است. بدون انگیزه حتی در بهترین حالت، دستیابی به اهداف بسیار دشوار خواهد بود. طرزفکر افراد در ایجاد انگیزه درونی‌شان بسیار تاثیرگذار است. داشتن انگیزه در کنار قدرت تمرکز و پایبندی به اهداف والاتر، می‌تواند فرد را تشویق کند تا وضع موجود را به چالش بکشد و درصدد ترک مناطق آسایش خود برآید. افراد مشتاق، خود انگیزه هستند و برای دستیابی به اهداف‌شان بیشتر تلاش می‌کنند. آن‌ها وقت خود را با شکایت کردن از شرایط هدر نمی‌دهند، بلکه در عوض خود را موظف می‌دانند که برای بهبود آن کاری کنند.

4- مواجهه با سختی‌ها:

فارغ از اینکه به چه هدفی می‌‌خواهید برسید، مسیر موفقیت شما با درجات متفاوتی از دشواری همراه است. اگر می‌خواهید‌ موانع را از میان بردارید، باید قوی‌‌تر شوید و یاد بگیرید که با هر چالش پیش رو مواجه شوید. اینجاست که طرزفکر شما نقش مهمی را ایفا می‌کند.
سختی‌ها ظرفیت شما را آزمایش می‌کنند. افراد ممکن است پس از مواجهه با دشواری‌های بسیار با خود فکر کند حق دارند اگر دربرابر شکست زانو بزنند. درحالی‌که گذر از میان آتش، دوام آوردن و حذف نشدن نشانه بارز یک طرز فکر انعطاف‌پذیر است.

« باغبان باغچه ذهن‌تان باشید و به جای بذرهای تردید و عیب‌جویی، دانه‌های خوشبینی و الهام‌بخشی را بکارید. »

۵. رسیدن به هدف اصلی

تعیین هدف فرآیندی چندوجهی است که دستیابی به آن بارزترین شاخص موفقیت است. با این وجود، بدون بهره‌گیری از طرز فکر مناسب، ممکن است هرگز به این مرحله نرسید. درست زمانی که در مسیر قرار می‌گیرید نوع طرز فکرتان به شدت با عملکرد شما ارتباط برقرار می‌کند.

در اولین قدمی که به سمت جلو برمی‌دارید،‌ این طرزفکر شماست که تعیین می‌کند؛ آیا برای موفقیت حاضرید سخت‌ترین کارها را انجام دهید یا به سادگی اعلام شکست می‌کنید. رسیدن به این مرحله نیازمند تمرین شجاعت، تلاش مداوم در طول مسیر و گفتگوی درونی اثربخش در همه مراحل قبل از دستیابی به هدف نهایی است.

آماده‌اید از همین لحظه اهداف مهم زندگی‌ خود را تعیین کنید؟ اگر چنین است، یک تصمیم آگاهانه برای مدیریت طرز فکر خود و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر بگیرید.

منبع: مدیر اینفو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها