تنها بیمارستان تامین اجتماعی رشت جایی برای پذیرش کارگران ندارد

حسن ایزدی گفت: از آنجا که کارگران قدرتی ندارند، می‌توانند برای مراکز درمانی آنها هرگونه که بخواهند تصمیم‌گیری کنند. در این میان مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان گیلان و مدیر درمان شهرستان هم کاری انجام نمی دهند.

تنها بیمارستان تامین اجتماعی رشت جایی برای پذیرش کارگران ندارد

دبیر خانه کارگر گیلان، با اشاره به تعطیل نشدن کارخانه‌‌های استان گیلان به دنبال شیوع موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا گفت: با وجود نگرانی استانداری گیلان نسبت به سرعت شیوع ویروس کرونا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد که حتی با کاهش ساعت کار کارخانه‌‌ها نباید از حجم تولید کاسته شود.

حسن ایزدی افزود: به دنبال این نحوه موضع‌گیری مدیرکل کار استان گیلان، برخی کارخانه‌ها سه شیفت کار را به یک شیفت کار تبدیل کردند و تمام کارگران خود را در یک سالن تولید جمع کردند. در شرایطی که صدها کارگر باید در یک شفیت کار کنند، که نگرانی از شیوع ویروس کرونا، بیشتر از گذشته شده است.

وی گفت: برخی کارخانه‌‌ها هم به صورت دو شیفت و سه شیفت یا ۱۲ ساعت کار، کارگران خود را به کار گرفته‌‌اند که این امر خانه‌ی کارگر استان گیلان را نسبت به گسترش ویروس کرونا و همه‌گیر شدن آن در میان کارگران نگران کرده است.

دبیر خانه کارگر گیلان با بیان اینکه پیش از این به مدیرکل کار استان گیلان اعلام کرده بودیم که ساعت کار کارخانه‌های استان باید کاهش پیدا کند، گفت: با این حال ایشان در یکی از شبکه‌های تلویزیونی استان گیلان حاضر شد و مطلبی را عنوان کرد که نتیجه عکس از آن گرفتیم و حالا باید تک تک، از کارفرمایان بخواهیم که ساعات کار را کاهش دهند و حتی کارخانه‌های خود را موقت تعطیل کنند.

ایزدی افزود: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان باید توجه می‌داشت که زمانی که استانداری گیلان از کاهش ساعت کار ادارات دفاع می‌کند و مصوبه آن را از ستاد مقابله با ویروس کرونا می‌گیرد، بر اساس یک ضرورت چنین تصمیمی را گرفته است، نه اینکه صرفا سرخود کاری انجام داده باشد.

وی تصریح کرد: حتی به مدیرکل کار استان اعلام کردیم که نیازی نیست کارگران تمام صنایع و کارگاه‌ها مانندِ کارگران شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد شوینده و ماسک در سه شیفت کار کنند؛ با این حال ایشان بدون هماهنگی با استانداری عمل کردند. متاسفانه ضربه‌ی ناهماهنگی میان مدیران استان به کارگران وارد می‌شود.

دبیر خانه کارگر گیلان در ادامه، با بیان اینکه شهرستان رشت تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی دارد و آن بیمارستان هم به بیماران مبتلاء به ویروس کرونا اختصاص داده شده است، گفت: اگر امروز هر یک از کارگران بیمه شده استان گیلان بخواهند که برای بستری شدن به این بیمارستان مراجعه کنند، نوبت به آنها نمی‌رسد.

ایزدی افزود: از آنجا که کارگران قدرتی ندارند، می‌توانند برای مراکز درمانی آنها هرگونه که بخواهند تصمیم‌گیری کنند. در این میان مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان گیلان و مدیر درمان شهرستان هم که باید از حقوق کارگران دفاع کنند، چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها