وجود 100هزار پرونده قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از وجود 100هزار پرونده قضایی در سطح دادسراها، دادگاهها و شورای حل اختلاف این استان خبرداد.

وجود 100هزار پرونده قضایی در کهگیلویه و بویراحمد

الماس گشتاسبی در همایش سلامت اجتماعی در یاسوج افزود: خشونت و نزاع، طلاق، نزاع فردی، توهین، تحقیر، تخریب و تصرف اراضی حقیقی و حقوقی و تصادفات از مهمترین آسیب های اجتماعی است.

وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد طی سال ۸۸ از هر ۱۳ ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق می شد در حالی که طی سالجاری در سطح استان از هر پنج ازدواج یک ازدواج منجر به طلاق شده است. این مساله رشد مخربی در استان داشته است.

گشتاسبی با بیان اینکه انجام اقدامات مشترک و همکاری برای کاهش آمار آسیب های اجتماعی ضروری است، خاطرنشان کرد: نقش مشاوره و آموزش در کاهش آمار طلاق بالاست و از ۵۰۰ پرونده طلاق در استان تحت مشاوره، ۲۰ درصد منجر به سازش شد.

وی ادامه داد: آمار استان در رابطه با نزاع های دسته جمعی کاهش داشته اما نزاع فردی، اولویت دار ترین جرم استان است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آسیب هایی که تصادفات به کشور وارد می کند، کمتر از سایر آسیب ها نیست.

گشتاسبی اضافه کرد: فرار از خانه، همسر آزاری و کودک آزاری، خشونت و سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشینی از دیگر آسیب های اجتماعی است که برای کاهش آسیب های اجتماعی همکاری و هماهنگی لازم است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها