خبرفوری بررسی می‌کند

اسراییل و ایران؛ حرکت در مدار رویارویی / از شکست معامله قرن تا تحریک آمریکا برای جدال منطقه‌ای

درحالی‌که رژیم صهیونیستی درگیر چالش‌های انتخاباتی در داخل سرزمین‌های اشغالی است، به نظر می‌رسد سرویس جاسوسی این رژیم برای رهایی از اختلافات داخلی، نیازمند یک تنش خارجی است.

اسراییل و ایران؛ حرکت در مدار رویارویی / از شکست معامله قرن تا تحریک آمریکا برای جدال منطقه‌ای

به گزارش خبر فوری ، دشمنی صهیونیستها با ایران در سال 98 جلوه دیگری به خود پیدا کرد.

با ورود شخصی مثل ترامپ به کاخ سفید که مسیحیان انجیلی و یهودیان او را بسیار دوست دارند، صهیونیستها از خود بی‌خود شدند. تحلیلهای بسیاری نشان از این دارند که صهیونیستها ترامپ را ناجی خود می‌دانند و نه نتانیاهو را. بر اساس نظرسنجی‌ها، ترامپ هم اکنون محبوب‌ترین شخصیت در اسرائیل است و حتی درصد محبوبیت او از مقامات ارشد رژیم اشغالگر قدس هم به مراتب بالاتر رفته است( اینجا بخوانید).

با این حال، آنچه مشخص است این است که صهیونیستها از جانب همان کسی که محبوبشان است، ضربه خورده اند. سستی ترامپ در مقابل ایران به خصوص در مورد سقوط پهباد آمریکایی و خروج نیروهایش از خاورمیانه به خوبی این پیام را به مقامات اسرائیل داد که او نه قادر است از آنها حمایت کند و نه تمایل به این کار دارد.

بعد از این اتفاق و عدم کسب آراء حداکثری حزب لیکود در انتخابات اسرائیل و به تعویق افتادن نخست وزیری بنیامین نتانیاهو بود که ترس صهیونیستها از بی دفاع بودن در برابر جبهه مقاومت بیشتر شد. در طول چند ماه اخیر مقالات و گزارشهای بسیاری از جانب رسانه‌های عربی و عبری در رابطه با ترس و وحشت رژیم اشغالگر قدس از قدرت نظامی ایران و جبهه مقاومت منتشر شد.

این ترس تا آنجا بود که حتی رونمایی از معامله قرن را نیامده با شکست روبرو کرد.

در زیر به برخی از مقالاتی اشاره می‌کنیم که چشم‌اندازی از تحولات منطقه در سال ۹۹ را پیش‌روی ما قرار می‌دهد:

الف.تایمز آف اسرائیل

بعد از تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت تداوم تحریمهای آمریکا، وبگاه تایمز آف اسرائیل طی گزارشی تاکید کرد که بستن تنگه هرمز به شدت به ضرر آمریکا و اسرائیل تمام خواهد شد. این وبگاه صهیونیستی سپس با تشریح موقعیت استراتژیک تنگه هرمز بیان کرد که می‌توان این منطقه را شاهراه انرژی جهان دانست چرا که بیش از یک سوم نفت و انرژی جهان از این تنگه عبور کرده و به فروش می‌رسد. همچنین اسرائیل هایوم نیز در گزارشی بر همین ترسها تاکید کرده و آنها را برای اسرائیل خطرناک دانست( اینجا بخوانید).

ب. اسرائیل نشنال نیوز

پس از رونمای از پهباد کیان، اسرائیل نشنال نیوز در گزارشی ضمن اشاره به قدرت این پهپاد، آن را زمینه ساز درگیری و چالش بیشتر ایران و رژیم صهیونیستی در آسمان خاورمیانه دانست( اینجا بخوانید).

ج. هاآرتص

هاآرتص چند ماه گذشته در خبری با تیتر "اتحاد علیه ایران در حال فروپاشی است" به تحلیل حوادث اخیر منطقه پرداخت. این روزنامه نوشت که در حال حاضر، هم نتانیاهو و هم ترامپ و همچنین بن سلمان بر روی شرایط نامساعد خود متمرکز شده و توجه خود بر روی ایران را از دست داده‌اند. هاآرتص از این گفت که قدرت رژیم صهیونیستی روز به روز در حاک کم شدن است و این رژِم در برابر ایران تنها مانده است( اینجا بخوانید).

د. وای نت نیوز

وای نت نیوز نیز در گزارشی از قدرت روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس گفت و تاکید کرد که اگر اسرائیل با همین سیاست تند در مقابل ایران قرار بگیرد شکستش حتمی است.

از نظر این وبگاه شکست اصلی اسرائیل در عرصه دیپلماسی بود. نتانیاهو بسیار امیدوار بود با توجه به نفوذی که روی ترامپ دارد، ایالات متحده را قانع کند که به ایران و تجهیزاتش حمله کند اما قدرت نمایی ایران باعث شد ترامپ محتاط در زمینه جنگ از این سیاست عقب نشینی کرده و طرح اسرائیل را رد کند. نویسنده مقاله مدعی است این اقدام آمریکا برای اسرائیل نتانیاهو بسیار شوکه کننده بود چرا که انتظار نداشت رئیس جمهوری که به شدت تحت نفوذ نتانیاهو بوده است این چنین در مقابل او قرار بگیرد( اینجا بخوانید).

اقدامات اخیر صهیونیست‎‌ها جهت گریز از حصار

فارغ از این مساله، رژیم صهیونیستی اخیرا سعی کرده از شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی الهندس استفاده کرده و به نوعی قدرت خود را در منطقه بیشتر کند تا حداقل تا حدی خود را از گوشه رینگ جبهه مقاومت بیرون بیاورد(لازم به ذکر است که برخی شواهد گویای این است که عوامل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ترور و شهادت سردار سلیمانی نقش داشته اند( اینجا بخوانید)).

با این حال، شواهدی گویای این امر است که اسرائیل به علت ترس از قدرت موشکی ایران ترجیح می‌دهد از رویارویی مستقیم با ایران خودداری کند و با حزب الله در مرزهای لبنان مقابله کند( اینجا بخوانید).

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • 1
    0

    با این حال، آنچه مشخص است این است که صهیونیستها از جانب همان کسی که محبوبشان است، ضربه خورده اند. سستی ترامپ در مقابل ایران به خصوص در مورد سقوط پهباد آمریکایی و خروج نیروهایش از خاورمیانه به خوبی این پیام را به مقامات اسرائیل داد که او نه قادر است از آنها حمایت کند و نه تمایل به این کار دارد.----ترور سردار سلیمانی بزرگترین کمک تاریخی به اسرایی بود.بقیه حرف است

  • محسن
    0

    نتانیاهو و بن سلمان مانند کفتار وخوک هستند وترامپ مانند گرگ میباشد دل بستن کفتارها به گرگ بی معنی است البته گاهی وانمود می‌کنند باهم دوست هستند. ترامپ قمار باز است ولی آنقدر احمق نیست که بخاطر این دو خود را وارد جنگ با ایران کند. ببینید جان بولتون کجاست!

  • ع.ف
    0

    واقعا این چه عکسیه گذاشتید لااقل جای پرچم ها را عوض کنید.حداقل یک درصد هم عرق به ایران و وطن داشته باشید.هواپیمای پرچم اسراییل هواپیمای پرچم ایران را یعنی فراری داده؟؟! این عکس بیشرمانه گذاشته شده بیشرمانه دانسته یا بیشرمانه نفوذی

  • شهرام
    0

    من معتقدم این عقب نشینی کوچک آمریکا تاکتیکی است و مثل موج با شدت بیشتر بازخواهد گشت . لکن دلواپسان زیاد خوشحال نباشند. اونها فراتر از توهمات شما عمل میکنند . بزودی کتائب حزب اله به زباله دان تاریخ می پیوندد . تا طعم سرشاخ‌ شدن با قدرتمندترین ارتش دنیا رو بچشند

  • صداقت
    0

    اگه مسولین خودمون نترس باشن اسرائیل عددی نیست باایران بجنگد..بعضی ازخودمون طوری حرف می زنیم که برای تحریم به دشمن گرابدهیم،،خدا،گرا ،دهندگان رالعنت کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها