عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس:

تشریح شرایط قانونی حوزه‌های انتخابیه که نمایندگان منتخب آن فوت کردند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به قانون انتخابات، گفت: در حوزه های انتخابیه که نماینده جدید آن فوت کرده است، منتخب بعدی به شراط احراز ۲۰ درصد آراء ماخوذه به مجلس یازدهم راه پیدا می کند.

تشریح شرایط قانونی حوزه‌های انتخابیه که نمایندگان منتخب آن فوت کردند

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس در توضیح وضعیت قانونی حوزه های انتخابیه که نمایندگان منتخب آن پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی فوت کردند، گفت: انتخابات در این حوزه های انتخابیه در مرحله دوم یا میان دوره ای برگزار نمی شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات و با توجه به اینکه اعتبارنامه این نمایندگان در مجلس بررسی و تصویب نشده است، منتخب بعدی که در این شهرها آراء مورد نیاز را کسب کرده به عنوان نماینده جدید برای دور یازدهم مجلس تلقی خواهد شد.

میرزایی نیکو افزود: با توجه به قانون در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نفر دوم که آراء مورد نیاز را به دست آورده به عنوان نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد اما در صورتی که دومین فرد 20 درصد آراء ماخوذه را کسب نکرده باشد، انتخابات در مرحله دوم برگزار می شود.

عضو کمیسیون امور داخل کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد، گفت: وزارت کشور و شورای نگهبان باید در مورد این موضوع تصمیم گیری کنند که تاکنون موضوعی در این زمینه مطرح نشده است.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها