تاجرنیا؛ نماینده مجلس ششم:

اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم مسأله‌دار هستند و جذب اصولگرایان می‌شوند

یک نماینده مجلس ششم می‌گوید: چند نماینده ای که به اسم اصلاح‌طلب وارد مجلس یازدهم شدند از نظر ما افراد مسئله‌داری هستند که فردا برای حل مشکلات شخصی خود جذب اصولگرایان خواهند شد.

اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم مسأله‌دار هستند و جذب اصولگرایان می‌شوند

علی تاجرنیا در گفتگویی با بیان اینکه «مجلس یازدهم چیزی به نام فراکسیون اصلاح طلبان نخواهد داشت»، گفت: در مجلس یازدهم به جز اصولگرایان، چهره‌های مستقلی حضور دارند که طبیعتا باتوجه به این که تعداد زیادی هم نیستند در فراکسیون اصولگرایان استحاله می شوند. برخی از همان نمایندگان مستقل که معتدل تر هستند جذب فراکسیون سنتی اصولگرایان می شوند و نهایتا مابقی فاقد قدرت منسجمی خواهند بود که تاثیرگذار باشند.

دعوای قالیباف، پایداری و احمدی‌نژاد بر سر سهم‌شان است نه منافع مردم

وی همچنین با اشاره به اختلافات درونی اصولگرایان در مرحله قبل از انتخابات و احتمال سرایت آن به فضای داخلی پارلمان، اظهار کرد: آنچه شرایط را در مجلس پیش رو به نوعی متفاوت می کند این است که در جریان اصولگرا مشکلات نهفته‌ای وجود دارد که هرچند به خاطر شرایط انتخابات سعی کردند رفع کنند اما در مجلس آینده خود را نشان خواهد داد. بنابراین نهایتا جمعی ۲۰ تا ۳۰ نفره هستند که می توانند معادلات را به سود یکی از دسته های اصولگرایان تغییر دهند.

اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم مسأله‌دار هستند و جذب اصولگرایان می‌شوند

این عضو حزب اتحاد ملت خاطر نشان کرد: اما مسلم است که مباحث و اختلافات فراکسیون های وابسته به جریان اصولگرایی در حوزه دغدغه های سیاسی و اجتماعی از منظر اصلاح طلبی نیست که آن افراد هم بخواهند نقش آفرینی داشته باشند. به این ترتیب بیشتر در حد منازعات درون جریانی اصولگرایان باقی می ماند. مثل دعوایی که میان آقای قالیباف و جبهه پایداری و حامیان آقای احمدی نژاد وجود دارد، منازعات آنها بیشتر از اینکه سر منافع ملی و مردم باشد بر سر میزان سهمشان از قدرت است لذا حضور ۲۰ فرد مستقل هم تاثیر چندانی ندارد.

اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم مساله دار هستند

تاجرنیا با اشاره به حضور برخی چهره های اصلاح طلب در مجلس یازدهم، گفت: چند نماینده ای هم که به اسم اصلاح طلب وارد مجلس یازدهم شدند از نظر ما افراد مسئله داری هستند که فردا برای حل مشکلات شخصی خود جذب اصولگرایان خواهند شد و می توان گفت اصلاح طلبی در مجلس وجود ندارد که بخواهد از اختلافات درونی اصولگرایان فرصتی ایجاد کند.

وی افزود: اگر اصلاح طلبی بوده پیش از این توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده و افرادی هم که تایید شدند افراد مسئله داری هستند که به خاطر نقاط ضعفشان نمی توانند اثرگذار باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با این شرایط اصلاح طلبان هچ فضایی برای فعالیت درون حاکمیت ندارند و به نظر می رسد اراده جدی وجود داشته که اصلاح طلبان را از عرصه قدرت حذف کند. نتیجه این انتخابات هم ربطی به اینکه مردم اصلاح طلبان را حذف کردند نداشته چون کاندیداهای آنها اصلا تایید صلاحیت نشدند.

اصلاحات باید با افکار عمومی ارتباط برقرار کنند

تاجرنیا درباره برنامه جریان اصلاحات در شرایط فعلی و ادامه بقا در عرصه سیاسی کشور، اظهار کرد: تنها راه موجود این است که احزاب و چهره های اصلاح طلب طی یکی دوسال آینده با افکار عمومی و فضای اجتماعی ارتباط برقرار کنند شاید اعتماد عمومی به آنها بازگرددد. از سویی در این شرایط حساس بتوانند به ثبات بیشر کشور کمک کنند.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها