آتش‌نشانان بازار تهران را ضدعفونی کردند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آتش نشانان به منظور جلوگیری از ویروس کرونا در اماکن عمومی، بازار تهران را ضدعفونی کردند.

آتش‌نشانان بازار تهران را ضدعفونی کردند

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت:‌ به دستور شهردار تهران از روز سه شنبه ۱۰۰ تیم عملیاتی آتش نشانی مامور ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر تهران همچون ایستگاه های اتوبوس، مترو و همچنین میادین میوه و تره بار و سایر اماکن تجمعی شهر شدند.

وی افزود: با توجه به آغاز خرید نوروزی مردم و همچنین با توجه به شلوغی در بازار تهران با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ آتش نشانان امروز (پنجشنبه) بازار تهران را ضدعفونی کردند.

ملکی ادامه داد:‌ در این عملیات تمامی بخش های داخلی و بیرونی بازار از جمله محدوده های پیاده و پرتردد ضدعفونی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: آتش نشانان همواره در مواقع حساس و بحرانی کنار مردم بودند و این بار نیز با ضدعفونی کردن اماکن جمعیتی شهر تلاش می کنند که اماکن عمومی را برای شهروندان تهرانی پاک و به دور از آلودگی باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: عملیات ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر تهران توسط آتش نشانان همچنان ادامه دارد و تیم های عملیاتی با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب تا فراهم نشدن شرایط مناسب نسبت به ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر تهران اقدام می کنند.

همچنین شهردار منطقه ۱۲ نیز با بیان اینکه خیابان ۱۵ خرداد، گلوبندک، سیروس، پامنار، برلن و... و. که این روزها به دلیل قرار گرفتن در آستانه سال نو پرتراکم است ضدعفونی می شود گفت: البته گروه های جهادی و بسیج نیز به کمک شهرداری آمده و مقرر شده که اقدام مهم ضدعفونی کردن معابر به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

علی محمد سعادتی با بیان اینکه در پی شیوع کرونا مراجعه به بازار تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده اما هنوز هم شاهد تردد وسیع مردم و فعالیت کسبه هستیم، افزود: براساس تفاهم انجام شده مقرر شد که سازمان آتش نشانی به دلیل داشتن تجهیزات و دستگاه های پرقدرت با ابعاد زیاد در معابر اصلی حضور داشته باشد و عوامل شهرداری منطقه ۱۲ نیز در محوری درجه دو اقدام به ضدعفونی کنند.

به گفته وی، اولویت اول شهرداری منطقه ۱۲ ضدعفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد است و اگر هیات امنای مراکز خرید درخواست داشته باشند نسبت به ضدعفونی کردن این اماکن نیز اقدام می کنیم.

ویروس کرونا که رسما کووید - ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها