طلا گران شد

قیمت طلا پس از افزایش سه درصدی که روز گذشته در واکنش به اقدام بانک مرکزی آمریکا در کاهش نرخ‌های بهره داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی به روند افزایشی خود ادامه داد.

طلا گران شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۶۴۳ دلار و ۷۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۶۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پس از کاهش نرخهای بهره آمریکا با حدود ۵۰ دلار افزایش قیمت بسته شد.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه با هدف مصون نگه داشتن اقتصاد این کشور از اثرات منفی ویروس کرونا، در یک اقدام اضطراری نرخهای بهره را ۵۰ واحد کاهش داد.

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکتس گفت: روند افزایشی شب گذشته قیمت طلا همچنان در معاملات صبح چهارشنبه بازار آسیا ادامه دارد. اما کاهش نرخهای بهره به احتمال زیاد در قیمتها محاسبه شده است بنابراین این روند افزایشی محدود خواهد بود.

برای نخستین بار از زمان اوج بحران مالی در سال ۲۰۰۸ است که بانک مرکزی آمریکا خارج از نشست سیاستگذاری مرسوم خود نرخهای بهره را کاهش می دهد. این اقدام بانک مرکزی آمریکا سیگنال قوی به بازار ارسال کرده که ما در بحران هستیم.

نرخهای بهره پایینتر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کمتر کرده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می کنند.

بازده پایینتر بازدهی اوراق خزانه ۲۰ ساله آمریکا نزدیک به پایینترین رکورد معاملات روز گذشته ماند در حالی که دلار نزدیک به پایینترین حد خود در دو ماه گذشته ایستاد.

کاهش نرخهای بهره آمریکا سرمایه گذاران را آرام نکرد و هر سه شاخص سهام بزرگ آمریکا شب گذشته حدود سه درصد ریزش کردند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش شاخص مدیران بخش بخش غیرتولیدی آمریکا و گزارش اقتصادی بانک مرکزی آمریکا هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۴۸۴ دلار و ۶۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۹ درصد رشد کرد و به ۸۸۲ دلار و ۵۰ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷ دلار و ۲۱ سنت ایستاد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها