هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

ویروس «کرونا»، جدیدترین و جدی‌ترین مشکل بشر در ماه‌ها و خصوصا هفته‌های اخیر است. این بیماری مدتی است که مردم جهان را به خانه‌نشینی وادار و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هنری دنیا را تعطیل کرده است.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

در چنین شرایطی کاربران فضای مجازی بیش از هر زمان دیگر فعال شده‌اند؛ به نحوی که برخی از هنرمندان حتی کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های خود را به صورت آن‌لاین برگزار می‌کنند. دعوت به چالش لبخند، خانه‌نشینی، رعایت بهداشت، ساختن شوخی‌هایی با کرونا و ... محتوای دیگری است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌شود.

در این بین برخی از هنرمندان با ذکر نکات مختلف درباره بیماری و یا ارائه یک کار هنری، سعی در ایجاد آرامش و فضایی بدون استرس در بین مردم دارند.

در این گزارش نگاهی به واکنش‌های اخیر هنرمندان و فعالان موسیقی در فضای مجازی خواهیم داشت:

فریدون شهبازیان: لطفا با ماسک بخندید نه با لمینت دندان

نخستین پست این هنرمند درباره کرونا به نهم اسفند بازمی‌گردد؛ ویدیویی سرعت پخش شدن کرونا ویروس را توضیح می‌دهد. در این فیلم مدرسه‌ای نشان داده می‌شود که روی دستان دو نفر از دانش‌آموزان پودری نامرئی می‌زنند اما تنها با گذشت یک ساعت، این پودر روی دستان همه شاگردان کلاس و پس از مدتی روی صورت‌هایشان است. در این ویدیو به افراد توصیه می‌شود که صورتتان را لمس نکنید و دست‌هایتان را به مدت ۲۰ ثانیه بشورید.

شهبازیان همچنین در همان روز ویدیویی از دانیال خیرخواه ـ چهره اینستاگرامی ـ به اشتراک گذاشت که خیرخواه در آن نحوه صحیح شستن دست‌ها را به بیان رهبر ارکستر سمفونیک نشان می‌داد.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

همچنین ۱۲ اسفند پست دیگری را از زنی در حال ضد عفونی عابربانک به اشتراک گذاشت. او در کپشن این پست نوشته است: «اونایی که به مردم لرستان تهمت بی‌فرهنگی می‌زنید، ببینید و خجالت بکشید. مادر لرستانی که نیمه شب عابربانک‌های سطح شهر خرم‌آباد را با مواد مخصوص ضدعفونی می‌کند.»

او در یکی از استوری‌های خود به چالش خنده نیز عکس‌والعمل نشان داده و نوشته: «چالش خنده؟! شما همیشه به رنج و درد مردم خنده تحویل دادید. لطفا با ماسک بخندید نه با لمینت دندان»

سالار عقیلی:‌ در این روزها یشتر نیاز به دوست داشتن یکدیگر داریم

سالار عقیلی در ابتدا در ۵ اسفند پستی را درباره لغو کنسرت خود به دلیل شیوع بیماری کرونا منتشر کرد و در آن ویدیو خواستار سلامتی برای مردم شد.

روز بعد ویدیوی دیگری از یک پاساژ خرید منتشر کرد که پیش از ورود افراد تب آنها چک می‌شد. او در این ویدیو اظهار کرد که «این ویدیو را گذاشتم تا بقیه نیز تشویق شوند و در مکان‌های عمومی این روند را در پیش بگیرند؛ چراکه کار بسیار پسندیده‌ و برای سلامتی مردم است. امیدوارم این کار در دیگر پاساژهای خرید نیز صورت بگیرد.»

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

عقیلی ۱۱ اسفند نیز ویدیویی از خود در حال خواندن یک آهنگ و نواختن پیانو برای پرستاران و پزشکان منتشر کرد که در آن می‌گوید: «به غیر از خدمتی بی‌مرز، سرودی تازه بر لب نیست، دلیل هم‌صدا بودن، نژاد و رنگ و مذهب نیست.»

او در زیر این پست نوشته است: «تقدیم به همه پرستاران و پزشکان عزیز و محترمی که در این مدت از جان خود گذشتند، برای نجات جان هموطنان عزیزمان. به امید اینکه همگی دست به دست همدیگر این ویروس را شکست دهیم. درود بر یکایک خوبان و مهربانانی که با همراهی‌شان باعث دلگرمی و ادامه مسیرم می‌شوند. در این روزهایی که ما بیشتر نیاز به دوست داشتن یکدیگر داریم، برایتان آرزوی تندرستی می‌کنم. شادمانه زندگی کنیم.»

پرواز همای: مردم نترسند و بهداشت را رعایت کنند

سعید جعفرزاده در سوم اسفند ویدیویی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت: به منظور پیشگری از ابتلا به بیماری کرونا، فعلا کلیه کنسرت‌ها تا یک هفته لغو شده است. او مردم را به چالش پیشگیری قبل از درمان دعوت کرد و از آنها خواست که از خود ویدیو گرفته، در اینستاگرام گذاشته و دوستانشان را نیز به این چالش دعوت کنند.

او همچنین ویدیویی دیگر از زبان ویروس کرونا منتشر کرد. در این ویدیو این ویروس خود را با آنفولازا مقایسه کرد و گفت که آنفولانزا خطرناک‌تر است. همچنین از مردم خواست که نترسند و با رعایت بهداشت جلوی ابتلا به این بیماری را بگیرند.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند محمد معتمدی:‌ باور دارم جوانه‌های امید دوباره به کشور ما باز می‌گردد

محمد معتمدی، خواننده در مصاحبه ای گفته است: من باور دارم که درخت‌ها دوباره شکوفه خواهند زد و همه ما دوباره صدای بلبلان بهاری را می‌شنویم و شاهد شکفته شدن گل‌هایی از جنس بهار خواهیم بود که حال همه ما را با طراوتشان خوب می‌کند. من همچنان در این روزهای سخت بر این باورم که امید و جوانه‌های امید خیلی زود دوباره به کشور ما باز می‌گردد.

این خواننده همچنین بیان کرده است: مسئله‌ای که به اعتقاد من بسیار مهم است، عملکرد ما در این روزهاست که چقدر بتوانیم به یکدیگر امید به زندگی و امیدواری انتقال دهیم. ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به سهم خودمان انتقال‌دهنده نشاط و انگیزه باشیم. در عین حال همه می‌دانیم که سخت‌ترین بیماری‌ها حتی آن دسته از بیماری‌هایی که برای آن‌ها درمانی متصور نیست فقط با یک وسیله و با یک سلاح به نام «امید و انگیزه و نشاط» درمان می‌شود. حتی ما دیده‌ایم که از سوی دیگر ساده‌ترین بیماری‌ها با پذیرفتن یأس و ناامیدی تبدیل به فاجعه می‌شود. در این شرایط حتی اگر مسئله‌ای به نام بیماری هم وجود نداشته باشد، همین موضوع یأس و نا امیدی خود به تنهایی کشنده است.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

لوریس چکناواریان : به امید گذر از روزهای سخت

چکناواریان ـ رهبر ارکستر و آهنگساز ـ نیز ۱۱ اسفند ویدئویی از اجرای قطعه «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در تالار وحدت به رهبری خودش با همراهی گروه کُر به اشتراک گذاشته و زیر این پست نوشته است: «با آرزوی بهبودی و سلامتی همه بیماران و به امید گذر از روزهای سخت، شادمانی مردم و بازگشت سلامتی کامل به میهن عزیزمان.»

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

میلاد عمرانلو و شرکت در چالش لبخند

عمرانلو، رهبر ارکستر نیز با انتشار عکسی در استوری اینستاگرام خود در چالش لبخند که برای مقابله با حال بد روزهای اخیر تشکیل شده، شرکت کرده است.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

بنیامین بهادری و برگزاری کنسرت آن‌لاین

این خواننده حوزه پاپ پس از لغو کنسرت خود به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری کنسرت آن‌لاین کرد.

کنسرت لغوشده بنیامین بهادری که پیش‌تر قرار بود ششم اسفند در سالن ۱۵۰۰نفری برج میلاد و در دو سانس برگزار شود، ششم اسفند در بخش زنده (لایو) صفحه اینستاگرام این خواننده برگزار شد. کنسرت مجازی بنیامین بهادری از ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد و در ۲۱:۴۰ پایان یافت.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

رضا صادقی: از این روزهای تلخ هم رد می‌شیم

او شش اسفند پستی را با هشتگ «ما با همیم شکستش می‌دیم» منتشر کرد. او در کپشن این پست نوشته است: «به هم روحیه می‌دیم و هم و راهنمایی می‌کنیم، رعایت می‌کنیم، حمایت می‌کنیم، رفاقت می‌کنیم و از این روزهای تلخ هم رد می‌شیم. ما تاریخ با هم بودنمون خیلی ریشه داره...».

روز هفتم اسفند پست دیگری فرزند خود در حال خواندن ترانه‌ای به زبان فرانسوی منتشر کرد و در زیر این پست نوشت:« این روزا هر خونه‌ای بحث و نگرانی از کرونا است، بچه‌ها قدرت تحلیل ندارن، لطفا اونا رو از این بحث‌ها با هر بازی و رفتاری که می‌دونید، دور کنید. بچه‌ها امانت هستن؛ هم جسمشون و هم روحشون باید آروم باشه.»

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

بهنام بانی : امیدوارم «قرص قمر» کمی حالتان را خوب کند

این خواننده نیز ۱۱ اسفند ترانه‌ای شاد از خود در قالب یک ویدیو منتشر کرده و در کپشن آن نوشته است: «امیدوارم که تو این شرایط گوش دادن به موزیک «قرص قمر» یه مقدار حتی کوچیک حالتونو خوب کنه و دلتونو شاد. انشاالله که هر چه زودتر تموم بشه این شرایط و تن همه سالم باشه. ممنونم از ویدیوهایی که می‌سازید و می‌فرستید. خسته نباشید می‌گم به همه پرستارها و پزشکان و همه کسانی که با جون و دل دارن برای ریشه کن کردن این ویروس زحمت می‌کشند.»

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

محسن ابراهیم‌زاده و تشکر از کادر درمانی

این خواننده ۱۰ اسفند در ویدیویی از پرستاران و پزشکان که برای مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند تشکر کرده است.

هنرمندان موسیقی در برابر «کرونا» به پا خاستند

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اول چین دوم ایران زمین خوردگان کرونا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها